Awaria pompy paliwa - problem z odpaleniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
stanleyy

Awaria pompy paliwa - problem z odpaleniem

#1 Post autor: stanleyy »

Mam problem z odpaleniem samochodu. Zafira 1,8 benzyna+gaz. Podpiąłem komputer lecz żadnych błędów nie ma. Co jest grane? Przy przekręceniu kluczyka nie słyszę pompy, więc podejrzewam, że pompa paliwa. Gdzie jej szukać? A może jakiś przekaźnik jest do pompy lub bezpiecznik.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2011, 18:20 przez stanleyy, łącznie zmieniany 1 raz.

dariusz.siuchta

#2 Post autor: dariusz.siuchta »

Bankowo pompa paliwa, skoro jej nie slyszysz, oraz gdy sprawdzałeś bezpieczniki. Pompa znajduje się w zbiorniku paliwa w takim koszyczku. Żeby się do niej dostać musisz wymontować cały zbiornik paliwa. 2 tygodnie temu przerabiałem ten temat. Mimo skomplikowanego zadania demontaż i montaż jest czynnością niedługą, Max 45 minut z wymianką i ponownym zamontowaniem

stanleyy

#3 Post autor: stanleyy »

Nie ma dojścia od góry??? To znaczy od środka samochodu?Kurna! mam pełny zbiornik paliwa!!!No to chyba sam nie dam rady bo brak kanału. A bezpieczniki to gdzie są od pompy?Ich nie sprawdzałem.

LoKi

#4 Post autor: LoKi »

przecież paliwo można spuścić to w czym problem :)

dariusz.siuchta

#5 Post autor: dariusz.siuchta »

stanleyy pisze:Nie ma dojścia od góry??? To znaczy od środka samochodu?Kurna! mam pełny zbiornik paliwa!!!No to chyba sam nie dam rady bo brak kanału. A bezpieczniki to gdzie są od pompy?Ich nie sprawdzałem.
niestety od góry nie ma dojścia, w więkdzości minivanów jest dojście ale w naszej Zosi niema, paliwo mozesz spuścić (też musiałem, a miałem ok 30 litrów PB98), ale fakt bez kanału będzie ciężko. Bezpieczniki od pompy powinny się znajdować gdzieś pod maską, bo pod kierownicą w wykazie nie znalazłem, a wszystkie miałem dobre.

stanleyy

#6 Post autor: stanleyy »

dariusz.siuchta pisze:Bankowo pompa paliwa, skoro jej nie slyszysz, oraz gdy sprawdzałeś bezpieczniki. Pompa znajduje się w zbiorniku paliwa w takim koszyczku. Żeby się do niej dostać musisz wymontować cały zbiornik paliwa. 2 tygodnie temu przerabiałem ten temat. Mimo skomplikowanego zadania demontaż i montaż jest czynnością niedługą, Max 45 minut z wymianką i ponownym zamontowaniem
pompa walnela.juz wymieniona. dzieki

starepio

#7 Post autor: starepio »

Witam.
Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa. Po podpięciu pod kompa -brak błędów ,sterownik silnika kiedyś naprawiany u fachowca z Polski.
Czy jest jakieś inne zabezpieczenie pompy oprócz ,przekaźnika . w przedziale silnika ,czy dostanę się do pompy bez problemu? -zafira A 1.8 rok 1999.
A może jest jakiś wyłącznik bezwładnościowy?.
Pozdrawiam.

Asiula17100

#8 Post autor: Asiula17100 »

witam
pompa paliwa nie działa. Nie dochodzi napięcie, przekaźnik podpięłam na krotko
co robić???????

pozdrawiam :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#9 Post autor: firek »

Asiula17100, uruchom autko na LPG(awaryjny rozruch) i jedz do domku :)

PanRadzio

#10 Post autor: PanRadzio »

Witam :)

Mam ogromny problem z pompą paliwa.
Ogólnie mam LPG i podczas długiej trasy z minimalną ilością benzyny zassało bak i pompa paliwa działała na sucho :( i się zatarła.
Po wymianie na nową nie mam specyficznego "bziuuum" po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu. Przekaźnik jak przełączam kluczyk w gotowość to klika. Silnik zapala ale muszę go przez chwilę pomęczyć.
Co mam zrobić ?

Pozdrawiam
Radek
Edit:

Ja mam włożoną nową pompę paliwową, i ta nowa nie "zabrzęczy" po przekręceniu stacyjki a po przekręceniu na zapłon zapali tylko po kilku obrotach :) a nie tak jak wcześniej od razu.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 21:15 przez PanRadzio, łącznie zmieniany 1 raz.

PanRadzio

#11 Post autor: PanRadzio »

Witam

Wyciągnąłem przekaźnik pompy paliwa, otwarłem i widzę w środku rezystor -

1 kolor - Brązowy,
2 kolor - Czarny,
3 kolor - Czarny,
4 kolor - Fioletowy,
5 kolor - Żółty.

Według multimetra ma rezystencję ok. 65 a wg kalkulatora rezystorów 1Mohm czy coś źle policzyłem ? :)

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#12 Post autor: leszeksz2 »

A odlutowałeś jedną końcówkę rezystora od cewki?
Ten rezystor ma 470 ohm. Według twoich obliczeń to rezystor 1Gigaohm. Możesz obiczyć http://kalkulator.majsterkowicza.pl/obl ... _rezystora
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 20:55 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 2 razy.

PanRadzio

#13 Post autor: PanRadzio »

Nie, bezpośrednio do pinów 86 i 85, no jeśli to nie przekaźnik to ja już nie wiem gdzie szukać awarii braku podawania ciśnienia paliwa po przekręceniu kluczyka :(

Teraz podłączyłem do nóżek rezystora ale nadal 65.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 20:55 przez PanRadzio, łącznie zmieniany 1 raz.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#14 Post autor: leszeksz2 »

Sprawdzałeś jakie pompa podaje ciśnienie w czasie pracy silnika? Powinno być ok 3 bar.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 20:57 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 1 raz.

PanRadzio

#15 Post autor: PanRadzio »

Podczas pracy pompa paliwa działa "chyba" dobrze bo autko jeździ i dobrze wkręca się w obroty, mam tylko problem z zapłonem. Po przekręceniu kluczyka nie słyszę pierwszego buczenia pompy - czyli tego dobijania ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”