[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#61 Post autor: Anony Mous »

Tak jest w 1,9CDTI z 2006 alternator jest 100 A dzisiaj sprawdziłem. ( w mojej tak jest )

Anony Mous

#62 Post autor: Anony Mous »

Faktycznie Gosia Ty z tym autem masz trzy światy ;)

Faktycznie gdyby aku był słaby to po przekręceniu kluczyka w pozycję start,kontrolki powinny chociaż przygasnąc.Z drugiej strony co to jest za stacja diagnostyczna jak nie potrafią od ręki sprawdzic stanu naładowania aku.Nie muszą już miec zaraz testera do aku ale chociaż ten aerometr do badania gęstości elektrolitu,który kosztuje ok 5-8 zł mogliby miec.
Gdyby był problem komunikacji klucza z immobilizerem to po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka "auta z kluczem" powinna migac.
Jesli nie ma żadnego błędu to pozostaje czekanie do jutra i lepiej żeby skończyło się tylko na wymianie aku.

Edit.W CDTi są aku 60 i 70Ah a alternatory 100A,120A i 140A.

gosia

#63 Post autor: gosia »

Marki pisze:Faktycznie Gosia Ty z tym autem masz trzy światy ;)
No jak nie więcej..... ;)
Marki pisze:Faktycznie gdyby aku był słaby to po przekręceniu kluczyka w pozycję start,kontrolki powinny chociaż przygasnąc.
No tak mi się też wydaje właśnie....a u mnie dają ostro...
Marki pisze:Gdyby był problem komunikacji klucza z immobilizerem to po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka "auta z kluczem" powinna migac.
...nic nie miga i nie świeci żaden błąd i nawet jak dam hamulec+gaz to nic nie wyskakuje ...także może immo odpada... ;)
Nie no dobra, nie ma co gdybać...jutro się okaże...albo i nie.... ;) W sumie to już mi wszystko jedno...
PS:Marki nawet z tymi płytkami nie mam czasu zrobić...więc sorki..sprawdziłam tylko ,że link działa ...a dalej to ruszę ,jak już załatwię ten "problem".Pozdrawiam i dzięki za porady!! ;)

imalas

#64 Post autor: imalas »

gosia pisze:
kubik_CDTi pisze:Podłącz pod prostownik akumulator.
Tak właśnie zrobili mi na tej stacji diagnostycznej...więc dopiero jutro będę wiedzieć co i jak...ale dzięki za zainteresowanie.....mam nadzieję w sumie,że to tylko aku..zastanawia mnie jednak.....czemu te kontrolki nie gasną, ani nawet na chwilę nie przygasają ,bo tak to się dzieje ponoć, jak aku siada....a tu świecą niczym choinka... ;)
Czy "magicy" sprawdzali prąd ładowania alternatora!?
Najpierw Gosia sprawdź sama w BC napięcie akumulatora (jeśli masz komputer pokładowy BC aktywowany)
Jeśli masz poniżej 10.5Volt to nie odpali! Powinien mieć lekko ponad 12V
Sposób na wejście:
1.Włącz radio
2.Wciśnij przycisk Settings pod wyświetlaczem i trzymaj ok. 6sek do momentu "plumknięcia" w głośnikach
3.Następnie wciśnij trzy razy przycisk BC (pod tym Settings) na wyświetlaczu zobaczysz napięcia tzn. zalecane 13.5 i aktualne na akumulatorze (przycisk BC naciska się w " kółko", chyba 8x są nowe ekrany z danymi.
4. Po ewentualnym naładowaniu akumulatora (jak było poniżej 12V) uruchom zapłon i sprawdź wtedy wyświetlane napięcie na BC. Powinno być ok. 13,8-14V nawet z zapalonymi światłami, max to 14.4V. Jeśli jest inaczej ...witaj w klubie! :lol: (np.falowanie) to alternator do wymiany! (pewnie włoskie g...o Denso 105A, może być też Bosch-a) (nie naprawiaj regulatora napięcia diod i innego badziewia tylko kup w pełni regenerowany(350-500zł) plus nowy akumulator( 300zł)...koniecznie)
Może być zupełnie coś innego, ale takie "cóś" miałem osobiście, i chciałem wtedy ten wózek przemalować na zielono i rzucić w trawę, żeby nikt nie znalazł! :lol: :lol: :lol:

gosia

#65 Post autor: gosia »

Witaj imalas!!!Dawno Cię nie było..... ;)
imalas pisze:Czy "magicy" sprawdzali prąd ładowania alternatora!?
..no raczej nie sądzę
imalas pisze:Najpierw Gosia sprawdź sama w BC napięcie akumulatora
..to niestety odpada bo auto stoi na parkingu u mnie w pracy...i dopiero jutro jak mi załadują aku to sprawdzę
imalas pisze:Po ewentualnym naładowaniu akumulatora (jak było poniżej 12V) uruchom zapłon i sprawdź wtedy wyświetlane napięcie na B
...o ile się uruchomi to na pewno to uczynię...
imalas pisze:kup w pełni regenerowany(350-500zł) plus nowy akumulator( 300zł)...koniecznie)
...
czyli tak jak mówiłam po premii :(
imalas pisze:chciałem wtedy ten wózek przemalować na zielono i rzucić w trawę, żeby nikt nie znalazł! :lol: :lol: :lol:
....
dobry pomysł....tylko ja się jakoś z ;) żyłam z tą moją "cholerą"....no ale widać to nie działa w dwie strony....
W każdym razie imalas...dzięki oczywiście za wskazówki...jak zwykle mnie pocieszyłeś ;)

Anony Mous

#66 Post autor: Anony Mous »

Z tą wymianą akumulatora po każdym padnięciu alternatora to pozwolę się z Tobą Imalas trochę nie zgodzic.Wiadomo,że jak alternator w aucie padnie do rozładuje aku.Więc po wymianie alternatora na sprawny wystarczy aku naładowac(mało,który warsztat to robi tylko kasuje klienta za robotę i żegna krzyżem na drogę)pod warunkiem,że aku jest sprawny.Po montażu sprawnego alternatora jak aku jest rozładowany to alternator ładuje wciąż max mocą i w ten sposób może szybciej ulec ponownemu uszkodzeniu.

imalas

#67 Post autor: imalas »

Sęk w tym,że nie przeczytałeś uważnie co napisałem! :lol: ( o już doczytałeś...bravo!)

Są tacy, co po 4 razie (wymiana alternatora) zrozumieli, że trzeba zmienić akumulator (i to nawet z tego forum)

Zweryfikuj swoją wiedzę na temat ładowania akumulatora przez alternator (sprawny regulator napięcia)!..zazwyczaj padają alternatory, bo próbują non-stop naładować niesprawny akumulator!,...po prostu za...jeżdzają się na śmierć! (przegrzewają się plus mechanika np.łożyska)) :lol:

Anony Mous

#68 Post autor: Anony Mous »

Tak poprawiłem wypowiedz,bo nie doczytałem dokładnie,że proponowałeś sprawdzenie w podmenu wartości ładowania po naładowaniu aku i ewentualnym odpaleniu.

Proponuję zweryfikowac i Twoją wiedzę na temat uszkodzeń alternatora skoro twierdzisz,że mogą popsuc się tylko w taki sposób,że pada regulator i ładują non stop na maxa.Mogą również wcale nie ładowac i wykończyc aku.

imalas

#69 Post autor: imalas »

Marki pisze:Tak poprawiłem wypowiedz,bo nie doczytałem dokładnie,że proponowałeś sprawdzenie w podmenu wartości ładowania po naładowaniu aku i ewentualnym odpaleniu.

Proponuję zweryfikowac i Twoją wiedzę na temat uszkodzeń alternatora skoro twierdzisz,że mogą popsuc się tylko w taki sposób,że pada regulator i ładują non stop na maxa.Mogą również wcale nie ładowac i wykończyc aku.
Jeśli padnie regulator napięcia to nic nie będzie ładowane! :lol: :lol: :lol:
...daj spokój!
Jeśli brak napięcia to jak może alternator wykończyć akumulator? :lol: to pobór prądu obniża jego parametry (akumulatora)!
:roll: :roll: :roll:

Robert4884

#70 Post autor: Robert4884 »

gosia, Przy ładowaniu akumulatora sprawdź, jakim prostownikiem jest on ładowany, a dla pewności ładuj na zdjętych klemach. :!:

Koledzy sprawa aku oraz altka, to dla mnie problem bardziej złożony i w dużej mierze zależy od wyposażenia i sposobu eksploatacji auta. Co do aku to ja swój wymieniłem za czwartym razem, ale tylko dla świętego spokoju. Teraz doprowadziłem stary aku do sprawności czyli stanu pełnego naładowania. :)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 22:22 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#71 Post autor: Anony Mous »

Oj Imalas złośliwcze ;) łapiesz mnie za słówka.Uszkodzeniu może ulec wszystko - regulator,stojan,wirnik czy mostek.Mam na myśli to,że uszkodzenie alternatora to nie zawsze tylko przeładowania ale również brak ładowania :).

fysio1978

#72 Post autor: fysio1978 »

Mój kolega miał podobny problem tylko że w wektrze 2007 rok. Tam stwierdzili w ASO iż za winą alternatora padły dodatkowo immob. oraz jakiś przewód idący od stacyjki dokładnie nie pamiętam ale problem podobny - objawy

kicaj

#73 Post autor: kicaj »

pablomaxim pisze:Tak jest w 1,9CDTI z 2006 alternator jest 100 A dzisiaj sprawdziłem. ( w mojej tak jest )
bo zapewne masz quickheat...
nie kazdy to ma... auta bez tego maja mniejszy akku

gosia, powodzenia... gdzie masz prace? gdzie auto stoi? daj na PWa

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#74 Post autor: rzadki »

kicaj pisze:
pablomaxim pisze:Tak jest w 1,9CDTI z 2006 alternator jest 100 A dzisiaj sprawdziłem. ( w mojej tak jest )
bo zapewne masz quickheat...
nie kazdy to ma... auta bez tego maja mniejszy akku
oj tu Pablomaxim pisze że alternator ma 100 A a nie akumulator :)

kicaj

#75 Post autor: kicaj »

uu moj blad, przepraszam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”