[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#76 Post autor: Anony Mous »

Użytkownicy 1.9CDTi często opisują problem z zabrudzonym EGR,który się nie domyka przez co szybciej nasyca się DPF a błędu związanego z tym uszkodzeniem na kompie często brak.

fysio1978

#77 Post autor: fysio1978 »

Czyli proponujesz przeczyścić EGR tylko ja za bardzo nie wiem jak i chyba serwis mnie czeka we włoszech podjaddę jutro na komp bo tutaj diagnostyka nic nie kosztuje chociaż to jest miłe

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#78 Post autor: Lorry »

U gosi jajca z DPFem wzięły się w dużej mierze właśnie od EGRa, przeczyszczenie nie zawsze pomaga....

fysio1978

#79 Post autor: fysio1978 »

czuli wymiana ciekawe ile taa przyjemność

Anony Mous

#80 Post autor: Anony Mous »

Moja Zofia też ma problemy z EGR-em i to nasilające się co raz bardziej.Spróbuję najpierw porządnie go wyczyścic i zobaczę co będzie dalej.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 23:28 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#81 Post autor: Lorry »

W PL w ASO niby coś koło 8 stówek, ale....

Na wyspach można taniej zgarnąć części do cdti i wymienić samemu, bij na PW do gosii Ona ma już sporo doświadczenia z tym ;)

fysio1978

#82 Post autor: fysio1978 »

Właśnie przeglądałem allegro nowy od 450zł do 650 moja wersja 101km + wymiana myślę 50eur

Anony Mous

#83 Post autor: Anony Mous »

W serwisie w Toruniu za EGR-a do 150KM wołają 800zł.Na allegro jest po 300zł.Do 100KM wersji też :arrow: http://www.allegro.pl/item879679609_zaw ... ti_8v.html

fysio1978

#84 Post autor: fysio1978 »

Nie koniec z tym dieslem mam serdecznie dosyć co cwila coś moja żona jeździ fiestą 1.2b z 1998 roku już czwarty rok 162kkm na liczniku i naprawdę nic się z tym autem nie dzieje chyba się z nią zamienię moja Zośka niecałe 60tyś i nie ma miesiąca żeby coś było nie ok latem miałem problemy z immob teraz dpf ile można

fysio1978

#85 Post autor: fysio1978 »

właśnie wróciłem z serwisu zabrali się od razu za diagnozę niby egr ok ale wywołali proces wypalenia i ponoć jest nie prawidłowy gdyż się uruchamia ale jakby nie wypalał coś w rodzaju syzyfowej pracy panowie z ASO we Włoszech powiedzieli mi że u nich jak filtr dożywa 100000km to każą się cieszyć klientom u nich to też problem z górnej półki mają mi dzisiaj wymienić czujnik i sprawdzić czy pomoże jak tak to zapłacę za naprawę 60eur jak nie to tylko za godziny ich pracy 15eur i potem tylko wym dpfu jakieś 1400eur z robotą to ja już wolę sprzedać to cudo komuś innemu i odrazu kupuję benzynę

Robert4884

#86 Post autor: Robert4884 »

fysio1978, Spróbuj trochę przedmuchać Swoją ZB, tzn pojeździć na wyższych obrotach w krytycznych momentach pomogło wielu. A swoją drogą czujnik to dobry trop, a może to tylko przewód?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#87 Post autor: Lorry »

fysio1978 pisze:odrazu kupuję benzynę
mamy nadzieję że również ZB ;)


A przedmuchanie (metoda na tzw. "chama" to 3 lub 4 bieg Autostrada i trzymać tak z 3-4 tyś obrotów prze jakieś parenaście minimum kilometrów) rzeczywiście pomaga ;)

kubik_CDTi

#88 Post autor: kubik_CDTi »

U mnie jakiś przewód gumowy poszedł,świeciła się kontrolka co prawda,ale wypalić się nie mógł wtedy.
Pozdrawiam

s1lo

#89 Post autor: s1lo »

Panowie ja mam inny problem. Co kilkadziesiąt kilometrów, jak dam na luz komputer pokazuje mi zużycie 4-5 l, tak jakby wypalał się dpf. Po czym po chwili zużycie wraca do do 0.7 l. Wypalanie dpf-a chyba powinno odbywać się nie co 30-40 km. Co o tym sądzicie?

kicaj

#90 Post autor: kicaj »

s1lo pisze:Panowie ja mam inny problem. Co kilkadziesiąt kilometrów, jak dam na luz komputer pokazuje mi zużycie 4-5 l, tak jakby wypalał się dpf. Po czym po chwili zużycie wraca do do 0.7 l. Wypalanie dpf-a chyba powinno odbywać się nie co 30-40 km. Co o tym sądzicie?
4-5 l/h to wypalanie dpfu ale juz 4-5 l/100km to nie jest wypalania - mala roznica a zmienia ;)
dla pewnosci mozesz auto przegonic porzadnie na autostradzie... czasem pomaga

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”