Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#61 Post autor: rzadki »

jarojk pisze:mocne odbijanie pedału
to będzie dobrze, odgłos jest jakby "chrobotanie" i pedał mocno pulsuje góra-dół. pamiętaj, że jak musisz szybko zahamować i ABS załącza się to trzeba mocniej depnąć w pedał, co by auto w porę zatrzymać.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#62 Post autor: jarojk »

tia.. wczesniej nigdy nie jezdzilem autkiem z abs-em i teraz jak mi tak pierwszy raz zrobiło to sie przestraszylem i puscilem pedal ;-) ale jak tylko posypalo pojechalem na parking kole mojej pracy i sobie potrenowalem i teraz wiem jak sie zachowac ;-)

arni251

#63 Post autor: arni251 »

Witam koledzy ma pytanko jak to jest z tą kontrolą trakcji w zosiach. U mnie jest tak , nie pali sie żadna kontrolka jak zacznie na śniegu mielic to kontrolka sie zapala ale jak kola uzyskają przyczepnosc to gasnie, to jak to jest w momencie poślizgu ona się włącza tak a zaraz wyłącza?? A ten przycisk TC to załącza ją na stałe?? I wskazane jest jeżdzenie z włączoną trakcją czy nie a zwłaszcza w takich warunkach jak teraz. Prosze o opinie i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#64 Post autor: kwazaar »

jeżeli TC masz włączoną to kontrolka zapala się tylko w momencie gdy TC zaczyna działać w aucie (auto w poślizgu)

generalnie ja jeżdżę z włączoną na stałe
trzeba tylko uważać jak przesiadasz się do innego auta, które nie ma TC - można się nieźle zdziwić na zakręcie :)
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

arni251

#65 Post autor: arni251 »

No tak ale jesli włącze TC to kontrolka non stop sie pali nawet jak stoje.

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#66 Post autor: kwazaar »

czekaj - napisałeś przecież tak :
arni251 pisze:U mnie jest tak , nie pali sie żadna kontrolka jak zacznie na śniegu mielic to kontrolka sie zapala ale jak kola uzyskają przyczepnosc to gasnie...
a teraz mówisz że pali się cały czas?
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

arni251

#67 Post autor: arni251 »

Pali sie tylko wtedy jak wcisnę ten przycisk TC lub przy wyłączonym przycisku ale tylko podczas poślizgu a jak jade normalnie to sie nie pali. To tak ma byc??

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#68 Post autor: timi68 »

Kontrolka TC powinna migać w momecie kiedy TC zaczyna działać ( tracimy przyczepność. Jak jest z odłączaniem niewiem bo nie mam takiej opcji.

arni251

#69 Post autor: arni251 »

kwazaar pisze:
generalnie ja jeżdżę z włączoną na stałe
trzeba tylko uważać jak przesiadasz się do innego auta, które nie ma TC - można się nieźle zdziwić na zakręcie :)
To jak wsiadasz do auta to musisz wcisnąc ten przycisk TC i wtedy zapala sie na tablicy kontrolka i to jest oznaka ze TC jest załączona tak??

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#70 Post autor: timi68 »

arni251 pisze:To jak wsiadasz do auta to musisz wcisnąc ten przycisk TC
Z tego co wiem to TC jest załączone cały czas a przyciskiem możesz wyłączyć TC.

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#71 Post autor: kwazaar »

poprawcie mnie koledzy jeśli się mylę ale "defaultowo" TC jest w Zośce włączona i miga tylko przy utracie przyczepności kół
jeśli ją wyłączymy przyciskiem to kontrollka pali się ciągle

generalnie jeśłi jakaś lampka świeci się na zegarach na stałe to albo coś jest wyłączone albo jakiś błąd (poza światłami oczywiście :))

nic nie musisz włączać - jeśłi kontrolka się nie pali tzn że TC jest włączone
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

xmati

#72 Post autor: xmati »

Witam,
a powiedzcie koledzy, mam zafirę z 2003 roku i TC "włączone non stop", czyli nie ma wyłącznika. Czy jest możliwość zamontowania wyłącznika? Jeżeli tak, to jak to zrobić.
TC jest fajną sprawą, ale czasami przydałoby się wyłączyć, np przy wyjeżdżaniu z zaspy :)
pzdr

arni251

#73 Post autor: arni251 »

O własnie o to mi chodziło. Czyli tak; jak TC sie nie pali czyli jest załączona a jak wcisne przycisc TC to wyłączam TC a zarazem na tablicy mam informację o wyłączonej TC w postaci palącej sie kontrolki. Ok dzięki.

arni251

#74 Post autor: arni251 »

xmati pisze:Witam,
a powiedzcie koledzy, mam zafirę z 2003 roku i TC "włączone non stop", czyli nie ma wyłącznika. Czy jest możliwość zamontowania wyłącznika? Jeżeli tak, to jak to zrobić.
TC jest fajną sprawą, ale czasami przydałoby się wyłączyć, np przy wyjeżdżaniu z zaspy :)
pzdr
Nie wiem jak to zainstalowac ale myslę ze z zaspy lepiej wyjechac z włączoną Tc bo wtedy biorą dwa kola a tak tylko te które ma lżej. Mieszkam na wsi to wiem cos o tym.

xmati

#75 Post autor: xmati »

Tak, ale czasami jest konieczne wyjeżdżanie na tak zwaną huśtawkę i wtedy TC "przeszkadza". ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”