[B]Klimatyzacja - przestała działać
Witam, naprawilem cewke, znaczy ominalem bezpiecznik termiczny drucikiem. Pierwszy strart, pieknie, pompa ruszyla i nawet chlodniejsze powietrze polecialo. Jazda probna, ok 15 km no i zaczely sie szopki. Mianowicie co chwile przy wyzszych obrotach wycie, jakby wlasnie pompy no i jak zatrzymalem samochod, pompa stala w miejscu, dosc ciepla. Jak wszystko ostyglo znow smigala, ale juz nie wlaczalem jej za dlugo. No i teraz pytanie, czemu sie tak dzieje, pamietam wczesniej bylo zimno w samochodzie po 15 minutach, teraz niestety nie. Jakies 2 miesiace temu bylem na warsztacie bo klima nie dzialala, doladowali ja, ale z tego co widze na forum, to na ich sprzecie wyszlo polowe mniej czynnika. Moze pompa sie grzeje i klima nie chlodzi bo za malo czynnika doladowali? Jakies sugestie?
Może brak oleju w układzie i zaciera pompe? Jedź do zakładu gdzie znają się na rzeczy może drożej zapłacisz za serwis ale zaoszczędzisz na sprężarce
to niejest naprawa tylko prowizorka prowadząca do jeszcze większych kosztów (ten bezpiecznik spełnił swoją funkcję w 100% , teraz trzeba znaleźć przyczynę dlaczego się przepalił)gustafo pisze:naprawilem cewke, znaczy ominalem bezpiecznik termiczny drucikiem
Tylko "doładowali" czy coś więcej zrobili?gustafo pisze:Jakies 2 miesiace temu bylem na warsztacie bo klima nie dzialala, doladowali ja
W Anglii nie moge dostac cewki, tylko cala pompe, wiec zaczalem od prowizorycznych testow. Bylem w warsztacie podlaczyli maszyne sciagneli czynnik, sprawdzili szczelnosc i doladowali, tylko nie wiem czy nie za malo bo gosc nie wygladal na zbyt rozgarnietego w temacie. Robilem to w Polsce, teraz podjade do anglika i zobacze co mi powie.
Witam ponownie, sprawa rozwiazana, podlaczylem Op-Coma i co sie okazalo, cisnienie, jak wyczytalem na forum powinno byc tak do 2 Bar, u mnie bylo ponad 3,5 i rozlaczalo sprezarke. Upuscilem troche czynnika i teraz smiga jak marzenie. Facet co nabijal faktycznie nie byl zbyt rozgarniety, za duzo nabil i 180 zl skasowal... mam nadzieje ze juz nie bedzie z nia problemow. Pozdrawiam
Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...
Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tyle mam przy wyłączonej klimie:pba1 pisze:Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...
Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),630 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.0 V
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Dzięki serdeczne za odpowiedź. Chyba już wszystko jasne - NIESZCZELNOŚĆ UKŁADU KLIMATYZACJI. Wczoraj podpiąłem jeszcze raz OP-COMa i wskazanie Ciśnienia A/C (Systemu Klimatyzacji) wyszło 165 kPa.Bodek pisze:Tyle mam przy wyłączonej klimie:pba1 pisze:Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...
Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),630 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.0 V
Witam mam problem z klimą dzisiaj rano jeszcze działała a wieczorem już nie. Niby wszystko jest ok ciśnienie gazu op com pokazuje rośnie po aktywacji klimy, wentylator na chłodnicy się załącza a zimnego powietrza niema . Kiedy aktywuję klimę to słychać nawet jak kompresor klimy tłoczy gaz ale w kabinie nic się nie zmienia. Czy może to być wina zaworu rozprężnego?. Dajcie znać co mogę z tym zrobić bo brakuje mi już pomysłów.
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 20:55 ]
Jeżeli op com pokazuje mi temperaturę parowania -40 stopni to czy może być to przyczyną moich problemów z klimą. Dodam że silnik z19dth i climatronic.
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 20:55 ]
Jeżeli op com pokazuje mi temperaturę parowania -40 stopni to czy może być to przyczyną moich problemów z klimą. Dodam że silnik z19dth i climatronic.
I po problemie. Okazało się, że jednak chłodnica klimatyzacji jest uszkodzona. Po czterech latach nie widziałem takiego szmelcu. To w mojej ośmioletniej Astrze chłodnica wyglądała prawie jak nowa, a w Zośce na dole zaczęła się całkowicie rozwarstwiać. Ponadto niestety miała dziury. Teraz po załadowaniu czynnika mam następujące wartości ciśnienia układu klimatyzacji:Bodek pisze:Tyle mam przy wyłączonej klimie:pba1 pisze:Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...
Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),630 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.0 V
1) przy wyłączonej sprężarce: 735 kPa
2) przy załączonej sprężarce na biegu jałowym silnika: 1245 kPa
Sprawa z moją klimą rozwiązana. Przyczyną całego zamieszania był zawór rozprężny nie puszczał gazu do parownika. Pan mechanik wymienił napełnił i zawołał 550 zł.
Ale za to teraz nie są mi groźne upalne dni lata .
Po za tym w zośkach po lifcie niem czujnika temperatury parowania opcom pokazuje -40 i tak ma być. Pozdrawiam
Ale za to teraz nie są mi groźne upalne dni lata .
Po za tym w zośkach po lifcie niem czujnika temperatury parowania opcom pokazuje -40 i tak ma być. Pozdrawiam
w moim przypadku, niestety okazało się że padnięta jest sprężarka, gostek rozebrał ją i niestety nie było co reanimować, tłok wyrwało, na całe szczęście opiłki nie dostały się do obiegu, chociaż troche gostkowi wypadło zamiast oleju, po odkorkowaniu od spodu sprężarki.
Koszt ~1300(+150 z pierwszego nabicia gdzie klima nie wystartowała), ale klima działa:)
Koszt ~1300(+150 z pierwszego nabicia gdzie klima nie wystartowała), ale klima działa:)