silnik się grzeje 1.6 benzyna
Moderator: Sebu$
silnik się grzeje 1.6 benzyna
Witam
Od zeszłego tygodnia mam problem z przegrzewaniem się samochodu. Mam Zafirę A 1,6 benzyna z 2003r. Po przejechaniu około 5km temperatura dochodzi do 90-93 stopnie i załącza się wentylator. Na postoju kręci się prawie cały czas z drobnymi przerwami.
W zeszłym roku zmieniałem wkład termostatu (stahler) bez obudowy, ale czujnika temperatury nie ruszałem. W zeszłym tygodniu gdy zaczęły się te wybryki temperatura otoczenia wynosiła około 15 stopni C, więc to nie możliwe żeby się tak szybko silnik zagrzewał, że aż wentylator non-stop chodzi. Wcześniej się tak nie zdarzało, wręcz przeciwnie, temperatura dochodziła do 88 stopni a żeby doszła do 90 i włączył się wentylator to się praktycznie nie zdarzało.
Czy to wina termostatu czy czujnika temperatury? Co sprawdzić lub wymienić?
pozdrawiam
Od zeszłego tygodnia mam problem z przegrzewaniem się samochodu. Mam Zafirę A 1,6 benzyna z 2003r. Po przejechaniu około 5km temperatura dochodzi do 90-93 stopnie i załącza się wentylator. Na postoju kręci się prawie cały czas z drobnymi przerwami.
W zeszłym roku zmieniałem wkład termostatu (stahler) bez obudowy, ale czujnika temperatury nie ruszałem. W zeszłym tygodniu gdy zaczęły się te wybryki temperatura otoczenia wynosiła około 15 stopni C, więc to nie możliwe żeby się tak szybko silnik zagrzewał, że aż wentylator non-stop chodzi. Wcześniej się tak nie zdarzało, wręcz przeciwnie, temperatura dochodziła do 88 stopni a żeby doszła do 90 i włączył się wentylator to się praktycznie nie zdarzało.
Czy to wina termostatu czy czujnika temperatury? Co sprawdzić lub wymienić?
pozdrawiam
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Być moze termostatu lub czujnika.Wac pisze:Czy to wina termostatu czy czujnika temperatury?
Sprawdź gdy silnik będzie nagrzany czy węże od chłodnicy są gorące i czy chłodnica jest gorąca.Wac pisze:Co sprawdzić
Tym sposobem sprawdzisz czy przypadkiem się termostat nie zaciął.
Czujnik temperatury możesz sprawdzic mierząc rezystancję czujnika na zimnym silniku.
Odczyt rezystancji porównujesz z rezystancją dla temperatury otoczenia wskazana na wyświetlaczu..
wszystkie węże są bardzo gorące, a pod kompa jeszcze nie podpiąłem bo nie chcę od razu płacić 50zł jakiemuś mechanikowi za samo stwierdzenie. niestety nie mam swojego kabla.
żona mi właśnie mówi, że dziś jej zgasło podświetlenie komputera i klimy (mam climatronic z ekranem), więc to może być coś związane z elektryką? Jaki może być związek czujnika temperatury z wyświetlaczami komputera i klimy??
żona mi właśnie mówi, że dziś jej zgasło podświetlenie komputera i klimy (mam climatronic z ekranem), więc to może być coś związane z elektryką? Jaki może być związek czujnika temperatury z wyświetlaczami komputera i klimy??
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
A może masz wszystko ok, tylko wydaje ci się że się przegrzewa.
Przegrzewał by się gdyby temperatura rosła ponad 100 stopni, że nawet wentylator by jej nie zbijał.
A wentylator chodzi ponieważ masz automatyczną klime, i masz tylko jeden wentylator do klimy i do chłodzenia silnika. Chyba że masz dwa wentylatory
Może faktycznie coś w tym climatroniku nie łączy i dlatego uruchamia się wentylator.
Przegrzewał by się gdyby temperatura rosła ponad 100 stopni, że nawet wentylator by jej nie zbijał.
A wentylator chodzi ponieważ masz automatyczną klime, i masz tylko jeden wentylator do klimy i do chłodzenia silnika. Chyba że masz dwa wentylatory
Może faktycznie coś w tym climatroniku nie łączy i dlatego uruchamia się wentylator.
Byłem teraz sprawdzić dla pewności i mam tylko jeden wentylator - od wewnętrznej strony komory silnika, a na plecach chłodnicy silnika. Z drugiej strony tej chłodnicy jest chłodnica klimatyzacji- od zewnętrznej strony komory silnika, zaraz za grillem. Węże jeszcze teraz są ciepłe, a żona przyjechała z miasta 2,5h temu - 4km.
Dziwi mnie to dlatego że nigdy wcześniej się tak szybko auto nie nagrzewało i nie włączał się tak często wentylator. No i do tego zgasły dzisiaj te ekrany z komputera i climatronica na jakiś czas. Teraz działają. Straszy mnie ten Opel
Dziwi mnie to dlatego że nigdy wcześniej się tak szybko auto nie nagrzewało i nie włączał się tak często wentylator. No i do tego zgasły dzisiaj te ekrany z komputera i climatronica na jakiś czas. Teraz działają. Straszy mnie ten Opel
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Mamy teraz upalne dni więc dlatego się szybciej autko nagrzewa.
Zobacz czy nie chodzi ci sprężarka klimy.
Wentylator wtedy co jakiś czas się będzie załączał.
Jeśli temp nie idzie ci powyżej granicy załączania wentylatora czyli ok 92 stopni, to moim zdaniem nie masz się co martwic.
Upał, jazda po mieście, kobieta kierowca(bez urazy), silnik 1,6 - autko bedzie się szybciej nagrzewać.
Tobie się nagrzewa ale nie przegrzewa.
Co do wyświetlaczy to podświetlenie ich nie łączy pewnie gdzieś.
Zobacz czy nie chodzi ci sprężarka klimy.
Wentylator wtedy co jakiś czas się będzie załączał.
Nie ma się czego bać.Straszy mnie ten Opel
Jeśli temp nie idzie ci powyżej granicy załączania wentylatora czyli ok 92 stopni, to moim zdaniem nie masz się co martwic.
Upał, jazda po mieście, kobieta kierowca(bez urazy), silnik 1,6 - autko bedzie się szybciej nagrzewać.
Tobie się nagrzewa ale nie przegrzewa.
Co do wyświetlaczy to podświetlenie ich nie łączy pewnie gdzieś.
Klimę mam wyłączoną - tryb ECO, więc to nie ona jest winowajcą, ale sprawdzę dokładnie to co mówisz, czyli czy wentylator nie włącza się częściej gdy jest włączona klima.
Temp. dochodzi mi do ok. 93 i włącza się wentylator, więc generalnie jest jak mówisz, jeszcze się nie przegrzewa. Może masz rację, może jestem jakiś przewrażliwiony
Co do wyświetlaczy to może jakiś bezpiecznik. Znalazłem w manualu, że bezpiecznik 39 i 40 są wspólne dla układu chłodzenia silnika i układu klimatyzacji. No i sprawdzę pozostałe bezpieczniki od systemu informacji, czyli bezpieczniki 19, 21, 22, 24 i układu chłodzenia silnika 50.
Poczekam jak rozwinie się sytuacja w kolejnych dniach
Dzięki za pomoc.
[ Dodano: Sob Maj 18, 2013 20:30 ]
A więc tak. Dziś to sobie wszystko dobrze obejrzałem i posprawdzałem. Termostat i czujnik temperatury są dobre, bezpieczniki wszystkie także ok .... i wszystko jest dobre
To chyba była panika po zimie bo dawno już nie słyszałem odgłosów wiatraka i sprężarki klimy.
Mam jeden wiatrak do dwóch chłodnic (silnika i klimy), więc jak się włączy klimę, to wiatrak się włącza co kilka sekund na kilka sekund. I tak w kółko. A że przy okazji był gorący dzień to temperatura przy jeździe po mieście doszła do ok. 92 i znów się włączył wiatrak, a nie wyłączył się po kilku sekundach bo się tym razem włączył do silnika a nie do klimy Generalnie pomysł Opla na jeden wiatrak jest chory ale wszystko jakoś działa. Klima chłodzi.
Do do gasnących wyświetlaczy to powodem jest BABA ZA KÓŁKIEM Przyciemniła całkowicie wyświetlacze na ściemniaczu a wtedy po włączeniu świateł one gasną. Wystarczyło je rozjaśnić
Drażni mnie tylko to, że po włączeniu klimy zmienia się dźwięk silnika, robi się jakiś taki metaliczny, a znika basowy pomruk. Nie wiem dlaczego. Przypuszczam, że jest po prostu bardziej obciążony i do tego słychać sprężarkę klimy. Gdzieś wyczytałem, że może kończyć się czynnik i jest słabe ciśnienie a wtedy lubi syczeć czy wydawać inne dźwięki, więc może w wolnej chwili podjadę gdzieś sprawdzić ile czynnika zostało i ewentualnie dobiję.
Reasumując to najgorsza klima jaką miałem w aucie, a miałem ich już kilkanaście, niemniej jednak wszystko działa.
Pozdrawiam Kolegów.
peace
Temp. dochodzi mi do ok. 93 i włącza się wentylator, więc generalnie jest jak mówisz, jeszcze się nie przegrzewa. Może masz rację, może jestem jakiś przewrażliwiony
Co do wyświetlaczy to może jakiś bezpiecznik. Znalazłem w manualu, że bezpiecznik 39 i 40 są wspólne dla układu chłodzenia silnika i układu klimatyzacji. No i sprawdzę pozostałe bezpieczniki od systemu informacji, czyli bezpieczniki 19, 21, 22, 24 i układu chłodzenia silnika 50.
Poczekam jak rozwinie się sytuacja w kolejnych dniach
Dzięki za pomoc.
[ Dodano: Sob Maj 18, 2013 20:30 ]
A więc tak. Dziś to sobie wszystko dobrze obejrzałem i posprawdzałem. Termostat i czujnik temperatury są dobre, bezpieczniki wszystkie także ok .... i wszystko jest dobre
To chyba była panika po zimie bo dawno już nie słyszałem odgłosów wiatraka i sprężarki klimy.
Mam jeden wiatrak do dwóch chłodnic (silnika i klimy), więc jak się włączy klimę, to wiatrak się włącza co kilka sekund na kilka sekund. I tak w kółko. A że przy okazji był gorący dzień to temperatura przy jeździe po mieście doszła do ok. 92 i znów się włączył wiatrak, a nie wyłączył się po kilku sekundach bo się tym razem włączył do silnika a nie do klimy Generalnie pomysł Opla na jeden wiatrak jest chory ale wszystko jakoś działa. Klima chłodzi.
Do do gasnących wyświetlaczy to powodem jest BABA ZA KÓŁKIEM Przyciemniła całkowicie wyświetlacze na ściemniaczu a wtedy po włączeniu świateł one gasną. Wystarczyło je rozjaśnić
Drażni mnie tylko to, że po włączeniu klimy zmienia się dźwięk silnika, robi się jakiś taki metaliczny, a znika basowy pomruk. Nie wiem dlaczego. Przypuszczam, że jest po prostu bardziej obciążony i do tego słychać sprężarkę klimy. Gdzieś wyczytałem, że może kończyć się czynnik i jest słabe ciśnienie a wtedy lubi syczeć czy wydawać inne dźwięki, więc może w wolnej chwili podjadę gdzieś sprawdzić ile czynnika zostało i ewentualnie dobiję.
Reasumując to najgorsza klima jaką miałem w aucie, a miałem ich już kilkanaście, niemniej jednak wszystko działa.
Pozdrawiam Kolegów.
peace