[B]Klimatyzacja - przestała działać

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#106 Post autor: Kacperuch »

a kostkę przy cewce sprawdzałeś? może tu problem?

gustafo

#107 Post autor: gustafo »

Witam, naprawilem cewke, znaczy ominalem bezpiecznik termiczny drucikiem. Pierwszy strart, pieknie, pompa ruszyla i nawet chlodniejsze powietrze polecialo. Jazda probna, ok 15 km no i zaczely sie szopki. Mianowicie co chwile przy wyzszych obrotach wycie, jakby wlasnie pompy no i jak zatrzymalem samochod, pompa stala w miejscu, dosc ciepla. Jak wszystko ostyglo znow smigala, ale juz nie wlaczalem jej za dlugo. No i teraz pytanie, czemu sie tak dzieje, pamietam wczesniej bylo zimno w samochodzie po 15 minutach, teraz niestety nie. Jakies 2 miesiace temu bylem na warsztacie bo klima nie dzialala, doladowali ja, ale z tego co widze na forum, to na ich sprzecie wyszlo polowe mniej czynnika. Moze pompa sie grzeje i klima nie chlodzi bo za malo czynnika doladowali? Jakies sugestie?

Bartez
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#108 Post autor: Bartez »

Może brak oleju w układzie i zaciera pompe? Jedź do zakładu gdzie znają się na rzeczy może drożej zapłacisz za serwis ale zaoszczędzisz na sprężarce :P
gustafo pisze:naprawilem cewke, znaczy ominalem bezpiecznik termiczny drucikiem
to niejest naprawa tylko prowizorka prowadząca do jeszcze większych kosztów (ten bezpiecznik spełnił swoją funkcję w 100% , teraz trzeba znaleźć przyczynę dlaczego się przepalił)
gustafo pisze:Jakies 2 miesiace temu bylem na warsztacie bo klima nie dzialala, doladowali ja
Tylko "doładowali" czy coś więcej zrobili?

gustafo

#109 Post autor: gustafo »

W Anglii nie moge dostac cewki, tylko cala pompe, wiec zaczalem od prowizorycznych testow. Bylem w warsztacie podlaczyli maszyne sciagneli czynnik, sprawdzili szczelnosc i doladowali, tylko nie wiem czy nie za malo bo gosc nie wygladal na zbyt rozgarnietego w temacie. Robilem to w Polsce, teraz podjade do anglika i zobacze co mi powie.

pawelszym

#110 Post autor: pawelszym »

To jak będzie po wszystkim to napisz jak to się sprawuje

gustafo

#111 Post autor: gustafo »

Witam ponownie, sprawa rozwiazana, podlaczylem Op-Coma i co sie okazalo, cisnienie, jak wyczytalem na forum powinno byc tak do 2 Bar, u mnie bylo ponad 3,5 i rozlaczalo sprezarke. Upuscilem troche czynnika i teraz smiga jak marzenie. Facet co nabijal faktycznie nie byl zbyt rozgarniety, za duzo nabil i 180 zl skasowal... mam nadzieje ze juz nie bedzie z nia problemow. Pozdrawiam

pawelszym

#112 Post autor: pawelszym »

Ha! To miałeś szczęście w nieszczęściu. Dobrze źe to nie jakąś grubsza sprawa :)

Duzypajak

#113 Post autor: Duzypajak »

Witam, czy mozecie polecic jakis serwis od klimy z krakowa?

pba1

#114 Post autor: pba1 »

Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...

Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#115 Post autor: Bodek »

pba1 pisze:
Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...

Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
Tyle mam przy wyłączonej klimie:

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),630 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.0 V
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

pba1

#116 Post autor: pba1 »

Bodek pisze:
pba1 pisze:
Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...

Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
Tyle mam przy wyłączonej klimie:

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),630 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.0 V
Dzięki serdeczne za odpowiedź. Chyba już wszystko jasne - NIESZCZELNOŚĆ UKŁADU KLIMATYZACJI. Wczoraj podpiąłem jeszcze raz OP-COMa i wskazanie Ciśnienia A/C (Systemu Klimatyzacji) wyszło 165 kPa.

Awatar użytkownika
wiercik0
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#117 Post autor: wiercik0 »

Witam mam problem z klimą dzisiaj rano jeszcze działała a wieczorem już nie. Niby wszystko jest ok ciśnienie gazu op com pokazuje rośnie po aktywacji klimy, wentylator na chłodnicy się załącza a zimnego powietrza niema :cry: . Kiedy aktywuję klimę to słychać nawet jak kompresor klimy tłoczy gaz ale w kabinie nic się nie zmienia. Czy może to być wina zaworu rozprężnego?. Dajcie znać co mogę z tym zrobić bo brakuje mi już pomysłów.

[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 20:55 ]
Jeżeli op com pokazuje mi temperaturę parowania -40 stopni to czy może być to przyczyną moich problemów z klimą. Dodam że silnik z19dth i climatronic.

pba1

#118 Post autor: pba1 »

Bodek pisze:
pba1 pisze:
Bodek pisze: ...
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1 035 kPa
...

Takie ciśnienie jest przy pracującej sprężarce, czy przy wyłączonej?
U mnie przy wyłączonej sprężarce (sprawdzenie OP-COMem przy niepracującym silniku) ciśnienie wynosi 255 kPa i niestety klima nie chłodzi, chociaż jeszcze dwa dni temu było wszystko w porządku.
Tyle mam przy wyłączonej klimie:

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),630 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),1.0 V
I po problemie. Okazało się, że jednak chłodnica klimatyzacji jest uszkodzona. Po czterech latach nie widziałem takiego szmelcu. To w mojej ośmioletniej Astrze chłodnica wyglądała prawie jak nowa, a w Zośce na dole zaczęła się całkowicie rozwarstwiać. Ponadto niestety miała dziury. Teraz po załadowaniu czynnika mam następujące wartości ciśnienia układu klimatyzacji:
1) przy wyłączonej sprężarce: 735 kPa
2) przy załączonej sprężarce na biegu jałowym silnika: 1245 kPa

Awatar użytkownika
wiercik0
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Model:

#119 Post autor: wiercik0 »

Sprawa z moją klimą rozwiązana. Przyczyną całego zamieszania był zawór rozprężny nie puszczał gazu do parownika. Pan mechanik wymienił napełnił i zawołał 550 zł. :roll:
Ale za to teraz nie są mi groźne upalne dni lata :D .
Po za tym w zośkach po lifcie niem czujnika temperatury parowania opcom pokazuje -40 i tak ma być. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bloogers
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 04 sie 2012, 10:07
Lokalizacja: Sosnowiec
Model:

#120 Post autor: bloogers »

w moim przypadku, niestety okazało się że padnięta jest sprężarka, gostek rozebrał ją i niestety nie było co reanimować, tłok wyrwało, na całe szczęście opiłki nie dostały się do obiegu, chociaż troche gostkowi wypadło zamiast oleju, po odkorkowaniu od spodu sprężarki.
Koszt ~1300(+150 z pierwszego nabicia gdzie klima nie wystartowała), ale klima działa:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”