LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#481 Post autor: mariusz_technik »

Będę montował w swojej zafirze w końcu gaz, trochę wałkowałem temat, i zakładam takie coś:


- sterownik stag 4
- reduktor AC-R01
- wtryski hana 2000, chyba będą czerwone

wlew pod klapkę


Staga premium nie montuję, bo nie ma takiej potrzeby - stag 4 wystarczy w zupełności, a z premium to różnie bywa - autoadaptacja po obd nie zawsze przynosi dobre rezultaty

Oszczędzone na sterowniku pieniądze idą na lepsze wtryski - czyli hany 2000. Mogły by być też baracudy albo valteki 34 (na pewno nie te stare czerwone valteki)

Parownik mógłby być też np zavoli



Koszt takiej instalacji to u mnie około 2500zł

[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 14:46 ]
Acha, Stag 4 plus (bo jest też stag 4 eco, ma kilka przydatnych funkcji mniej, a jest tańszy około 70zł)

marcin19
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:59
Lokalizacja: Opole
Model:

#482 Post autor: marcin19 »

Ja zamontowałem instalację BRC i auto pracuje bez zarzutu :)
Spalanie to 8 l /100 km.Zaznaczam ,że nie mam zbyt ciężkiej nogi .
Polecam.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#483 Post autor: cns80 »

marcin19 pisze:Ja zamontowałem instalację BRC i auto pracuje bez zarzutu :)
Spalanie to 8 l /100 km.Zaznaczam ,że nie mam zbyt ciężkiej nogi .
Polecam.
Jeśli to Zafira B to przy jej masie i oporze powietrza widać po twoim spalaniu że będziesz naprawiał głowicę. Chyba że to wynik przy 85 km/h na trasie.

marcin19
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:59
Lokalizacja: Opole
Model:

#484 Post autor: marcin19 »

możesz rozwinąć co masz na myśli..../?/

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#485 Post autor: mariusz_technik »

cns80, ma na myśli to, że auto powinno palić o około 20% więcej gazu licząc w litrach niż benzyny. Jeśli pali tyle samo albo mniej, to znaczy że jest ustawiona zbyt uboga gazowa mieszanka, co prowadzi do wzrostu temperatury w komorze spalania i uszkodzenia glowicy. Nie dzieje się to natychmiast, ale wyjdzie prędzej czy później. Np moja zafira wg komputera pali średnio około 8,5l/100km, więc gazu powinna średnio brać przynajmniej z 10l. I ja tez zaznaczam nie mam ciężkiej nogi. 8)

marcin19
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:59
Lokalizacja: Opole
Model:

#486 Post autor: marcin19 »

Dzięki za wyjaśnienie.
Skonsultuję to z moim gazownikiem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#487 Post autor: cns80 »

mariusz_technik, dokładnie o tym myślałem :)

Ja mam bardzo ciężką nogę, a Warszawa bywa mocno zakorkowana. Oprócz tego klimatronic chodzi non stop. Spalanie w cyklu miejskim na poziomie 12,5 litra jakie ostatnio osiągnąłem wydaje mi się podejrzanie małe i przy najbliższym przeglądzie gazu zajmę się sprawdzeniem tego tematu :)
Obrazek

PIOTR STOLAREK

#488 Post autor: PIOTR STOLAREK »

witam
Dodam coś na temat instalacji LPG w ZB z silnikiem Z1,8XER.
Jeździłem wcześniej ZA z silnikiem 1,6 z instalacją Landi Renzo, miała przejechane ponad 220 tyś. i nie miałem problemów, ale pomyślałem, że czas na zmianę i kupiłem ZB z silnikiem 1,8 i oczywiście z LPG. Mam zamontowaną instalację też Landi i okazało się po przejechaniu troszkę ponad 100 tyś. silnik przestał równo pracować. Mechanik sprawdził i okazało się że jest wypalony zawór. Jest chyba prawdą, że do tych silnków LPG nie bardzo pasuje, nawet w warsztatach gdzie montują gaz jest opinia, że wypalają się zawory właśnie w tych silnikach. Ja kupiłem zafirkę już z gazem, ale remont silnika to koszt ok 2000 pln, ok. 1000 części (zawory wydechowe, uszczelki, szklanki, olej).
A może mi ktoś napisać na jakim oleju jeździcie, bo we wcześniejszej ZA był olej dedykowany do gazu np. 15W40 semisyntetik gaz, a do tego nie bardzo wiem na czym jeździć.
pozdrawiam

cieniassss

#489 Post autor: cieniassss »

PIOTR STOLAREK pisze:A może mi ktoś napisać na jakim oleju jeździcie, bo we wcześniejszej ZA był olej dedykowany do gazu np. 15W40 semisyntetik gaz, a do tego nie bardzo wiem na czym jeździć.
EDGE 0W30, a ten 15w40 gaz to chyba do poloneza

PIOTR STOLAREK

#490 Post autor: PIOTR STOLAREK »

witam
Sorki w ZA z silnikiem 1,6 jeździłem na oleju 10W40 semisyntetic oczywiście dedykowany do gazu. A teraz w ZB mam wlany Shell 5W30 taki mi polecił mechanik, który robił silnki.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#491 Post autor: cns80 »

PIOTR STOLAREK pisze: jeździłem na oleju 10W40 semisyntetic oczywiście dedykowany do gazu
A jaki to jest olej "dedykowany do gazu" ? ;)
Obrazek

PIOTR STOLAREK

#492 Post autor: PIOTR STOLAREK »

witam
na opakowaniu z olejem jest napisane dla silników z instalacją gazową ;)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#493 Post autor: cns80 »

PIOTR STOLAREK pisze:na opakowaniu z olejem jest napisane dla silników z instalacją gazową ;)
"Chłyt matetingowy" panie :) Zwykle nie ma żadnych różnic w tych olejach i w zwykłych, a jak są to nie po to żeby na LPG było lepiej tylko żeby można było podbić cenę albo się czegoś pozbyć. Do pojazdów na etanol w Brazylii (między innymi do Zafiry) też się stosuje zwyczajny olej silnikowy ;)

Ten 5W30 dobrze Ci polecił. A jak chcesz bardzo zadbać o silnik to zalej jakąś topową oliwę amerykańską lub niszowe produkty jak Xado. Ja mam zalane u siebie juz w czwartym pojeździe i czuć różnicę w pracy silnika (bardziej miękko pracuje, krócej słychać kółka zmiennych faz po uruchomieniu, a w olejaku to jedyny olej którego nie przegotowałem w korku - nawet Motul poległ :( )
Obrazek

MirGregor

#494 Post autor: MirGregor »

Czy ktoś z Was gazował ostatnio A18XER 140KM? Najlepiej w Warszawie. Kiedyś ktoś tu pisał że GM ma możliwość wymiany zaworów na przeznaczone do LPG. Ponoć Opel ma takie w ofercie po ok 110 zł/szt. Jest szansa w warszawie? Polecacie warsztat?

Awatar użytkownika
damian9009
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 kwie 2013, 09:34
Lokalizacja: Polska
Model:

#495 Post autor: damian9009 »

Witam zakupiłem ZA 1.8 zastanawiam się nad instalacją lpg
zaproponowano mi
BRC SQ24 butla w kole cena 2600

ewentualnie
STAG-4
reduktor: silver KME
wtryski Hana
cena 2800
jak myślicie która opcja wydaje się bardziej optymalna bo wyczytałem że i STAG jak i BRC dają radę:)
„Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś LASKE czy ŁASKĘ!”

prof. Jerzy Bralczyk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”