Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
Koledzy a który kupowaliście i polecacie? Tańszy czy droższy? Który kupowaliście?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewa ... 36813.html
http://allegro.pl/tulejka-zestaw-napraw ... 33902.html
Niby niewiele, ale jednak 20 zł różnicy - które lepsze?
dzięki, pozdr
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewa ... 36813.html
http://allegro.pl/tulejka-zestaw-napraw ... 33902.html
Niby niewiele, ale jednak 20 zł różnicy - które lepsze?
dzięki, pozdr
Kolego a te wszystkie klamoty kupowałeś w ASO? Mógłbyś zdradzić wiela to kosztowało?bykmark pisze:Naparawa sterowania biegami w skrzynii biegów ZA F17 / skrzynia biegów z biegiem wsteczny do przodu (po zwolnieniu blokady)/
Usterka:
1. Bieg 1 - nie można włączyć, ciężko wchodzi,
2. Bieg wsteczny - zgrzyt, ciężko wchodzi.
Naprawa:
Ja wymieniłem:
- olej w skrzyni biegów 19 40 182 ( trzeba kupić 2 litry),
- uszczelkę nr kat. 03 70 034,
- złącze widełeki nr kat. 07 58 501,
- dwa sworznie 07 58 915 nr kat. 03 70 034.
Nasmarowałem smarem do tworzyw elementy lewarka skrzyni biegów oraz złącza widełek.
Biegi "wchodzą" bez problemów.
Luzem na "kuli" w samym drążku lewarka nie zajmowałem się, bo i po co ? jak układ wybierania biegów działa jak należy
Ps. Znalazłem wreszcie trochę wolnego czasu.
Ja wymieniłem ten popaprany koszyczek, nasmarowałem, zaaplikowałem całą butlę wd40 na wybierak no i próbowałem coś regulować... w miarę dobrze było przez ok miesiąc....a teraz znowu jedynka nie chce wchodzić (za 3-4 razem się udaje) no i trójki to muszę szukać jak Pan Gienio w PKSie...
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ceny ASO OPEL
- olej w skrzyni biegów 19 40 182 ( trzeba kupić 2 litry)- 2x 35,85 zł brutto,
- uszczelkę nr kat. 03 70 034 - 25,95 zł brutto,,
- złącze widełeki nr kat. 07 58 501 - 35,24 zł brutto,,
- dwa sworznie 07 58 915 nr kat. 03 70 034 - 2x 25,95 zł brutto.
Cena finalna zakupów uzależniona od inwencji twórczych
- olej w skrzyni biegów 19 40 182 ( trzeba kupić 2 litry)- 2x 35,85 zł brutto,
- uszczelkę nr kat. 03 70 034 - 25,95 zł brutto,,
- złącze widełeki nr kat. 07 58 501 - 35,24 zł brutto,,
- dwa sworznie 07 58 915 nr kat. 03 70 034 - 2x 25,95 zł brutto.
Cena finalna zakupów uzależniona od inwencji twórczych
- pietas34
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 cze 2013, 22:09
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Chciałbym tylko przekazać , że zakupiłem na alle... takie właśnie gniazdko i go wymieniono bo luzy już były, nasmarowano pionowo cięgna... i biegi chodzą jak ta lala. Pozdr
Mam ten zestaw naprawczy: http://allegro.pl/lewarek-astra-vectra- ... 35450.html i w zasadzie wszystko jest jasne po za tym, w którym miejscu powinien być ten mały oring.
W ubiegłym roku też kupiłem ten zestaw. Po wymianie poprawa ale nie całkowicie. Tokarz z wałka teflonowego utoczył mi sworzeń, który jest przy koszyczku. Sworzeń od prawej strony o 4 mm dłuższy od fabrycznego /na otwór do zabezpieczenia/. Dodatkowo po wyjęciu akumulatora traktowanie mechanizmu wybierającego WD40 i podobnymi a następnie olej silikonowy. Od paru miesięcy spokój i normalna praca lewarka.
Witajcie,
Znajomek mechanik właśnie wymienił mi koszyczek i dodatkowo sworzeń. ( http://allegro.pl/sworzen-zestaw-napraw ... 16483.html i http://allegro.pl/lewarek-zestaw-napraw ... 63531.html ). Biegi wchodzą dobrze, bez oporu, jednak lewarek nie odbija do środka, a w płaszczyźnie prawo-lewo, chodzi ciężko. Powiedział mi, że prawdopodobnie mam "zatartą" jedną z linek. Myślicie, że WD40 wpuszczony do linki (np. po zdjęciu aku) i jakieś smarowidło, powinno pomóc? A może gdzieś indziej szukać powodu?
Znajomek mechanik właśnie wymienił mi koszyczek i dodatkowo sworzeń. ( http://allegro.pl/sworzen-zestaw-napraw ... 16483.html i http://allegro.pl/lewarek-zestaw-napraw ... 63531.html ). Biegi wchodzą dobrze, bez oporu, jednak lewarek nie odbija do środka, a w płaszczyźnie prawo-lewo, chodzi ciężko. Powiedział mi, że prawdopodobnie mam "zatartą" jedną z linek. Myślicie, że WD40 wpuszczony do linki (np. po zdjęciu aku) i jakieś smarowidło, powinno pomóc? A może gdzieś indziej szukać powodu?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2013, 20:28 przez gszuder, łącznie zmieniany 1 raz.