chyba padło wspomaganie kierownicy ?
chyba padło wspomaganie kierownicy ?
Witam dzisiaj podczas jazdy nagle poczułem jakbym jechał po "szynach" (ruch kierownicy prawie nie możliwy) aby objechać male rondo sporo musiałem włożyć wysiłku aby to zrobić
ogólnie uczucie jakby coś trzymało mi koła i nie pozwalało skręcać po wyłączeniu auta i odpaleniu działa wspomaganie (wydaje mi sie ze nawet jest za czułe ale to może po tych oporach kierownicy parę min wcześniej takie odczucie) ale po przejechaniu znowu kilometra może paru robi się to samo
błędów nie pokazuje bo jak odpalam ponownie to działa
co kolegów zdaniem może to być?
ogólnie uczucie jakby coś trzymało mi koła i nie pozwalało skręcać po wyłączeniu auta i odpaleniu działa wspomaganie (wydaje mi sie ze nawet jest za czułe ale to może po tych oporach kierownicy parę min wcześniej takie odczucie) ale po przejechaniu znowu kilometra może paru robi się to samo
błędów nie pokazuje bo jak odpalam ponownie to działa
co kolegów zdaniem może to być?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Przy padniętym altku, ciągnie tylko akumulator, więc padło by do zera, a tu po ponownym uruchomieniu przez chwilę działa.luk pisze:w zosi B jaest elektryczno-hudrauliczne .ja tez miałem cos takiego tylko mi padał wtedy alternator
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
nie patrzyłem bo nawet nie wiem gdzie to sprawdzićbykmark pisze:Patrzyłeś na poziom oleju hydraulicznego ?
jakieś jeszcze pomysły jak sprawdzić alternator czy działa?
[ Dodano: Pon Mar 05, 2012 13:15 ]
stan oleju chyba ok (jak chodzi o ten zbiorniczek za aku )
dzisiaj jazda ok 20 km i wszystko ok ale mam stracha bo jak padnie przy jeździe na wprost to pół biedy bardziej boje sie ze awarii przy np. wyprzedzaniu
- Krzysztof
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 23:05
- Imię: KRZYSZTOF
- Lokalizacja: Lędziny
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam, sprawdź sobie najpierw czy dobrze doładowuje Ci alternator bo to są pierwsze objawy nie doładowanego aku który odłącza poszczególne urządzenia ale z drugiej strony powinna Ci się zapalić kontrolka ładowania aku i powinien być wtedy zanotowany już błąd.
Ładowanie możesz sprawdzić na kompie w aucie poprzez radio powinno wynosić ok 14 v
No i sprawdź płyn zbiorniku jest na przekładni kierowniczej po lewej stronie patrząc od przodu samochodu.
Pozdrawiam
Ładowanie możesz sprawdzić na kompie w aucie poprzez radio powinno wynosić ok 14 v
No i sprawdź płyn zbiorniku jest na przekładni kierowniczej po lewej stronie patrząc od przodu samochodu.
Pozdrawiam
Kris
Witam !!!
Dopadł mnie nagle brak wspomagania. Żadnych wcześniejszych objawów. Tak se spokojnie do domu wracałem i nawet myślałem ze Zafira już o d kilku tysięcy km fajnie się sprawuje, a tu dojechałem i przynierzam sie do zaparkowania a tu kierownica jak w starze. Po kilku razach jakoś zaparkowałem. Chciałem sprawdzić błędy (hamuklec/gaz) ale nic nie pokazuje a napewno mam błędy (id kluczyka). Gdy zaplę auto to kontrolka autka z kluczykiem gasnie. Co to może być od czego zacząć i co w pierwszej kolejności sprawdzić , by wróciło wspomaganie kierownicy.
Pozdrawiam i czekam na sugestie wnet wakacje i czas nagli
Dopadł mnie nagle brak wspomagania. Żadnych wcześniejszych objawów. Tak se spokojnie do domu wracałem i nawet myślałem ze Zafira już o d kilku tysięcy km fajnie się sprawuje, a tu dojechałem i przynierzam sie do zaparkowania a tu kierownica jak w starze. Po kilku razach jakoś zaparkowałem. Chciałem sprawdzić błędy (hamuklec/gaz) ale nic nie pokazuje a napewno mam błędy (id kluczyka). Gdy zaplę auto to kontrolka autka z kluczykiem gasnie. Co to może być od czego zacząć i co w pierwszej kolejności sprawdzić , by wróciło wspomaganie kierownicy.
Pozdrawiam i czekam na sugestie wnet wakacje i czas nagli
W test mode na biegu jałowym w test mode 13.9V wiec chyba ok. Poczytam jeszcze jak sprawdzić poziom płynu i przyjze się bezpiecznikom, Miałem jaki czas temu problem z brakie m reakcji na pedał przyspieszenia wiec może to elektryka. Dzięki za sugestieHarry200 pisze:W pierwszej kolejności ładowanie a następnie poziom płynu od wspomagania.Następnie bezpiecznik od pompy 60 albo 80 A..
pozdrawiam
Witam !!!
Po nocnym postoju wspomaganie wróciło. Wiec wygląda to na elektrykę. Dam do sprawdzenia do mechanika to się przekonam. Choć takie awarie raz dział raz nie dział są bardzo kłopotliwe
[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 18:21 ]
Witam !!!
Samochód był u mechanika i stwierdzono ze pompa do wymiany, ale wcześniej wróciło i jest ok. Pompę zamówiłem jakąś po testach z gwarancja na 2 miesiace. Ale nie do końca jestem przekonany ze to pompa (niby nie równo pracowała). Zauważylem ze musiałem zmniejszyć podświetlanie zegarów bo sterowanie z kierownicy . Wiec może to coś z elektronika jednak ?. Jeszcze pytanie gdzie szukać tego bezpiecznika 80A bo nie moge go namierzyć. W skrzynce bezpieczników w opisach go nie widzę).
Pozdrawiam i proszę o info. bo nie chce wymieniać pompy bez pewności ze to rozwiąże problem
Po nocnym postoju wspomaganie wróciło. Wiec wygląda to na elektrykę. Dam do sprawdzenia do mechanika to się przekonam. Choć takie awarie raz dział raz nie dział są bardzo kłopotliwe
[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 18:21 ]
Witam !!!
Samochód był u mechanika i stwierdzono ze pompa do wymiany, ale wcześniej wróciło i jest ok. Pompę zamówiłem jakąś po testach z gwarancja na 2 miesiace. Ale nie do końca jestem przekonany ze to pompa (niby nie równo pracowała). Zauważylem ze musiałem zmniejszyć podświetlanie zegarów bo sterowanie z kierownicy . Wiec może to coś z elektronika jednak ?. Jeszcze pytanie gdzie szukać tego bezpiecznika 80A bo nie moge go namierzyć. W skrzynce bezpieczników w opisach go nie widzę).
Pozdrawiam i proszę o info. bo nie chce wymieniać pompy bez pewności ze to rozwiąże problem
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
U mnie było to samo - przy maksymalnym podświetleniu przestawały działać przełączniki w kierownicy - zmniejszyłem i jest ok od 3 latGrygi pisze: . Zauważylem ze musiałem zmniejszyć podświetlanie zegarów bo sterowanie z kierownicy .
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport