[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
pio_sk

#166 Post autor: pio_sk »

Witam
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.

Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#167 Post autor: Bodek »

pio_sk pisze:Witam
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.

Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.
Zrób szybko alternator bo rozwalisz akumulator ;)

nawet się rymuje :lol:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

jendrek.gd

#168 Post autor: jendrek.gd »

Witam, mam pytanie ile trzyma Wam nowy akumulator w aucie pozostawionym w garażu bez włączonego alarmu. Moje obserwacje są takie, że po tygodniu stania czuć że już o wiele słabiej kręci rozrusznik, akumulator z maja 2013

Sansei

#169 Post autor: Sansei »

Trzeba mieć garaż ;)
Aku mam z przed 2 lat i po naprawie rozrusznika (bodaj w tamtym roku to opisywałem) nie mam problemów z odpalaniem nawet po tygodniu, choć po 2 może delikatnie czuć różnicę.

markov

#170 Post autor: markov »

pio_sk pisze:Witam
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.

Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.
MIałem to samo. Usterka to regulator napięcia.

No i doświadczenie: przejechałem na aku bez ładowania 150km w 2h ale ze wszystkim wyłłączonym co pożera prąd.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#171 Post autor: MARCEL! »

Ja mam dylemat czy kupić Varta Blue Dynamic 12V 60AH VARTA prawy + 560 409 054 czy Centra Futura 12V 60Ah 600A (CA602) (P+) ?
Zamontowaną mam Varte 55Ah, ale powoli kończy się jej żywot (po 8 dniach stania auto nie odpaliło,musiałem doładować akumulator prostownikiem. Fakt, że alarm z czujnikami trochę zużywa akumulatora)...

cieniassss

#172 Post autor: cieniassss »

MARCEL!, polecam Exide CLASSIC, dobry i tani, wytrzyma dłużej niż futura

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#173 Post autor: MARCEL! »

Hmm w specyfikacji Exide Classic jest napisane, że do aut ze standardowym wyposażeniem, a u mnie dodatkowo jest alarm z czujnikami, podgrzewane fotele, lusterka itp? Wytrzyma taki zwykły akumulator?

cieniassss

#174 Post autor: cieniassss »

Hmm w specyfikacji Exide Classic jest napisane, że do aut ze standardowym wyposażeniem, a u mnie dodatkowo jest alarm z czujnikami, podgrzewane fotele, lusterka itp? Wytrzyma taki zwykły akumulator?
ten zwykły exide classic jest lepszy od tego akumulatora z którym twój samochód wyjechał z fabryki, u mnie działa dwa lata, codziennie krótkie odcinki do pracy po 10km, a ostatnio nawet po 5km, sprzedałem kilka takich wśród rodziny i znajomych i nikt nie narzeka :)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#175 Post autor: MARCEL! »

Ten który mam obecnie to jest akumulator warty, i to chyba nawet fabryczny.... Wytrzymał 8 lat....

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#176 Post autor: kamil12luty »

jendrek.gd pisze:Witam, mam pytanie ile trzyma Wam nowy akumulator w aucie pozostawionym w garażu bez włączonego alarmu. Moje obserwacje są takie, że po tygodniu stania czuć że już o wiele słabiej kręci rozrusznik, akumulator z maja 2013
w lato zostawiłem auto na dwa tygodnie z włączonym alarmem. Poprostu zgasiłem auto i pstryk pilotem. Akumulatora nie dotykałem od 2 lat. Jeżdze tylko po miesie i....auto odpaliło normalnie.
Wszystko zależy jak trafisz na aku

Awatar użytkownika
pivovar
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:57
Imię: Jarek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Zafira B 1,9 Cosmo Panorama Aut
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#177 Post autor: pivovar »

czy akumulatory Eurobat są komuś znane ?
Tutaj link do tych akumulatorów
- jeżeli taki 75Ah 700A to mocowo da radę, ale jak jakość ?
Podobno niemieckie - czy w rozsądnej cenie warto ?
Czy lepiej dołożyć 100 i kupić coś markowego ?
akumulator MAGNA padł po 3 latach i szuka zastępcy :D
zadowolony kierowca Zafirowca ;-)

lgum
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
Imię: Leszek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#178 Post autor: lgum »

Właśnie zapoznaję się z tematem akumulatora, gdyż pewnie będę musiał go wkrótce wymienić. Mam obecnie orginalny GM 70Ah, 800 CCA CN, 400 CCA DIN. I dziwi mnie tak duży prąd rozruchu wg normy CN w porównaniu do DIN. Zmojej analizy ofert wynika że żaden akumulator sprzedawany przez markowych producentów nie oferuje akumulatorów 70Ah o prądzie CCA aż 800A. W/g tabeli przeliczeniowej 400 DIN to ok. 650 EN
Czy to chwyt marketingowy, czy te 70-tki są takie wydajne?

TABLICA PRZELICZENIOWA NORM ZDOLNOŚCI
ROZRUCHOWEJ AKUMULATORÓW w Amperach

IEC.. DIN.. EN.... SAE
65... 60... 100... 100
95... 85... 140... 150
110. 95... 160... 175
130. 110. 180... 200
160. 140. 240... 250
195. 170. 280... 300
225. 200. 330... 350
260. 225. 360... 400
290. 255. 420... 450
325. 280. 480... 500
355. 310. 510... 550
390. 335. 540... 600
420. 365. 600... 650
450. 395. 640... 700
485. 420. 680... 750
515. 450. 760... 800
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

KrilanPL

#179 Post autor: KrilanPL »

Witam

Poleca ktoś godne uwagi akumulatory 80 Ah do mojej Zochy ? limit to 400 zł , wiadomo jak tańszy to lepiej dla mnie ;) obecny ma 8 lat i na zimnym silniku lubi "potrząść" i mam nie pewność startu ;)

alek_jan

#180 Post autor: alek_jan »

BOSCH GigaWatt. Używam i rewelacyjny stosunek cena/jakość

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”