Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#181 Post autor: robertgl17 »

Witam.

Po przeczytaniu całego wątku zadecydowałemsie na komplet ATE z tarczami Power Disc i klockami Oryginal. Kosztowało mnie to razem 460 zł. Wydaje mi się to dobrą ceną jak na ATE. Sprawdziłem na stronie ATE Polska i wychodzi na to, że produkt jest oryginalny ( słyszałem, że bywają podróbki ). Jutro Zoaśka jedzie domechanika na wymianę.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#182 Post autor: Maciek »

robertgl17, będziesz zadowolony :ok:

bodzio_ukf

#183 Post autor: bodzio_ukf »

Witam, niedługo czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przodzie i po przeczytaniu wątków mam dylemat co wybrać.Czy warto kupić taki zestaw na allegro??Osobiście zastanawiam się nad takimi zestawami:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-ast ... 34090.html

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bosch-p ... 34900.html

Co byście polecali??

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#184 Post autor: Wojti »

Pierwsza opcja bdobra ale drugiej też nie można nic zarzucić podobno sie mocno poprawili :piwo:

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#185 Post autor: robertgl17 »

Kupowałem też na alledrogo

tutaj

http://allegro.pl/ate-tarcze-pd-klocki- ... 30718.html

Cena wydaje mi się dobra jak za taki komplet, a przede wszystkim bardzo dobry kontakt z obsługą sklepu i ekspresowa wysyłka.

PS. Nie ma tego na zdjęciach ale tarcze są typu Power Disc czyli z nacięciami na powierzchni ( czyli niby lepsze ).

Skasowany użytkownik 6483

#186 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No fajne, sam musze zmienić klocki i tarcze na przód i własnie sie zastanawiałem ile to może kosztować , bo z tego co wiem ,że montowane są dwa rodzaje zacisków chyba. Muszę sprawdzic jakie sa u mnie bo juz czas najwyższy na wymianę. :piwo:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#187 Post autor: Bodek »

jarecki69 pisze:No fajne, sam musze zmienić klocki i tarcze na przód i własnie sie zastanawiałem ile to może kosztować , bo z tego co wiem ,że montowane są dwa rodzaje zacisków chyba. Muszę sprawdzic jakie sa u mnie bo juz czas najwyższy na wymianę. :piwo:
Jarek dwa rodzaje zacisków są na tył - nie na przód ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

bodzio_ukf

#188 Post autor: bodzio_ukf »

Dzięki Bodek za info bo też myślałem że są dwa rodzaje zacisków.Mój wybór padnie na TRW a zmontuje po powrocie z delegacji. Taka mała ciekawostka u mnie w mieścinie komplet trw po znajomości 460zł bez znajomości 500 na all 415 więc zostanie na przyciemnienie szyb i zmiane antenki na radio+ CB :)

Skasowany użytkownik 6483

#189 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

czyli komplet tarcz i zacisków do Zoski z przodu będzie pasować bez zaglądania tak? |Muszę zatem poszukac sobie u mnie w miescie w sklepach a potem zajrzę w neta i skonfrontuje ceny :piwo:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#190 Post autor: Bodek »

jarecki69 pisze:czyli komplet tarcz i zacisków do Zoski z przodu będzie pasować bez zaglądania tak? |Muszę zatem poszukac sobie u mnie w miescie w sklepach a potem zajrzę w neta i skonfrontuje ceny :piwo:
Zawsze możesz zapytać o tarcze i klocki w odpowiednim temacie ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10693&start=15 - podam nr katalogowe
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
toka
Mieszkaniec
Posty: 307
Rejestracja: 23 cze 2012, 23:33
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Model:

#191 Post autor: toka »

Ja mam już na przodzie i tyle boscha. Poprawa znaczna. Robie 300km dziennie i nie piszczą. Jest bardzo dobrze

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#192 Post autor: mariusz_technik »

Jak się założy markowy zestaw, to przeważnie jest wszystko ok, a jak się idzie po taniości to problemy później... :P Więc czy to będzie Bosch czy Trw Lucas czy Textar itd - to właściwie wszystko jedno, naprawdę. Tyle że ja np unikam tych najbardziej znanych firm ze względu na mnogość podróbek

konradviking

#193 Post autor: konradviking »

Mam pytanie dotyczące hamulców.

W jaki sosób zdemontować zbiorniczek płynu hamulcowego? o bokach trzyma się na dwóch zatrzaskach, ale coś chyba jeszcze go trzyma bo nie chce zejść, a niestety mój jest chyba pęknięty...

pattusz

#194 Post autor: pattusz »

A macie gdzieś instrukcje jak wynienić tarcze z tyłu najlepiej z foto fajnie gdyby była info w którym momencie mam skręcic tłoczki jakimś dziwnym kluczem

v12party

#195 Post autor: v12party »

Witam.
Posiadam zacisk hamulcowy Boscha.Wymieniłem tylną tarczę 264x9,8mm, min 8mm.
I wszystko było by dobrze gdyby po złożeniu tego wszystkiego tarcza mi nie zaczęła się gotować klocek trzyma go trochę i tu mam pytanie czy mam się bać ? Czy jeździć po malutkich dystansach by klocek zeszlifował się na tarczy ? Bo klocek blokuję trochę tarcze i jest gorąco. Przed złożeniem tego wszystkiego zregenerowałem tłoczek więc jest pewniak.
Czy na zacisku poluźnić trochę + dodać podkładkę do śruby 5 -kątnej która otwiera docisk ? Może jak ją wysunę kapkę to ok już będzie ? Bo nie mam pojęcia zanim mi koła nie ugotuję...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”