KOMPUTER POKŁADOWY
Moderator: Sebu$
Witam
Jestem nowym forumowiczem. Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Zafiry 2.0 DTI z 2002 roku i dzisiaj pojawił mi się problem z moim MID-em. Mianowicie wyświetlacz nie wyłącza się nawet po zgaszeniu silnika i zamknięciu samochodu. Palił sie całą noc oraz dzisiaj w dzień. Komunikaty wyświetlają się poprawnie. Wszystkie funkcje działają. Tyle,że jest to denerwujące i już dziś miałem problem z akumulatorem. Nie kręcił już na 100%. Jedyną opcją jaką znalazłem na chwilę obecną było wyjęcie bezpiecznika 34. Zdjęcie poniżej:
http://i48.tinypic.com/1zpmr8m.jpg
Nadmieniam, że nie mam fabrycznego radia tylko zwykłe CD Sony. W tej chwili mój samochód jeździ bez wyświetlacza komputera oraz bez możliwości włączenia radia. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Jestem nowym forumowiczem. Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Zafiry 2.0 DTI z 2002 roku i dzisiaj pojawił mi się problem z moim MID-em. Mianowicie wyświetlacz nie wyłącza się nawet po zgaszeniu silnika i zamknięciu samochodu. Palił sie całą noc oraz dzisiaj w dzień. Komunikaty wyświetlają się poprawnie. Wszystkie funkcje działają. Tyle,że jest to denerwujące i już dziś miałem problem z akumulatorem. Nie kręcił już na 100%. Jedyną opcją jaką znalazłem na chwilę obecną było wyjęcie bezpiecznika 34. Zdjęcie poniżej:
http://i48.tinypic.com/1zpmr8m.jpg
Nadmieniam, że nie mam fabrycznego radia tylko zwykłe CD Sony. W tej chwili mój samochód jeździ bez wyświetlacza komputera oraz bez możliwości włączenia radia. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Też mam taką nadzieję, że to tylko wina podłączenia radia. Dziś pojadę do znajomego elektryka i sprawdzę to. O wynikach powiadomię
[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 21:14 ]
Jakimś cudem dziś wsadziłem ponownie bezpiecznik nr 34 i nagle wyświetlacz gaśnie po wyłączeniu silnika. Będę obserwował dalej. Jeśli sytuacja się powtórzy to z miejsca startuję do elektryka....
[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 21:14 ]
Jakimś cudem dziś wsadziłem ponownie bezpiecznik nr 34 i nagle wyświetlacz gaśnie po wyłączeniu silnika. Będę obserwował dalej. Jeśli sytuacja się powtórzy to z miejsca startuję do elektryka....
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2012, 21:22
- Imię: Włodzimierz
- Lokalizacja: Sandomierz
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam, czy możecie pomóc mi zidentyfikować typ wyświetlacza? Jest on sprzężony z radiem NCDR 1100 Siemensa. I nie wiem czy jest jakiś sposób na naprawienie tych pionowych linii. Poniżej podaję linki do zdjęć.
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 4012735170
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 7296752930
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 4012735170
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 7296752930
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
http://www.zafira-forum.de/showthread.p ... t-Zafira-Awdrazek pisze:Witam, czy możecie pomóc mi zidentyfikować typ wyświetlacza? Jest on sprzężony z radiem NCDR 1100 Siemensa. I nie wiem czy jest jakiś sposób na naprawienie tych pionowych linii. Poniżej podaję linki do zdjęć.
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 4012735170
https://picasaweb.google.com/drongalwd/ ... 7296752930
- Albert Einstein
Witam ,jestem tu nowy od jakiegoś czasu mam zafirke, fajnie się jeździ , ale kupiłem ją z cieknącą turbiną , ma mniejszego kopa lecz tu nie o tym.samochód jak wyświetli się kontrolka silnika ta taka pomarańczowa traci moc i to ostro;/
wymienił mi mechanik czujnik położenia wału czy cos takiego i wykasował wszystko ale wyskoczyło ,że błędu P0400 nie da się skasować i wciąż mam taki problem;/ samochód pod gore nie może się uwlec na 1-ce;/
wymienił mi mechanik czujnik położenia wału czy cos takiego i wykasował wszystko ale wyskoczyło ,że błędu P0400 nie da się skasować i wciąż mam taki problem;/ samochód pod gore nie może się uwlec na 1-ce;/
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
P0400 - błąd EGR-a - poszukaj na forum informacji jest od zaryp.......michal_93 pisze:Witam ,jestem tu nowy od jakiegoś czasu mam zafirke, fajnie się jeździ , ale kupiłem ją z cieknącą turbiną , ma mniejszego kopa lecz tu nie o tym.samochód jak wyświetli się kontrolka silnika ta taka pomarańczowa traci moc i to ostro;/
wymienił mi mechanik czujnik położenia wału czy cos takiego i wykasował wszystko ale wyskoczyło ,że błędu P0400 nie da się skasować i wciąż mam taki problem;/ samochód pod gore nie może się uwlec na 1-ce;/
Ostatnio zmieniony 23 lip 2013, 16:44 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam wszystkich
mam taki problem podlaczylem mida do zoski i wszystko OK tylko pozostalo mi podpiac przewod do ECU i d...
Wymontowalem ECU i na forach pisza zeby podpiac pod pin A 29 (chodzi o spalanie) ale u mnie tego pinu niema
Moja Zofia to 2.0 di 2000 rok
Prosze o podpowiedzi co z tym zrobic
Sorki jak nie trafilem z tematem
ecu
[ Dodano: Czw Lut 07, 2013 20:48 ]
Dodam jeszcze ze w nadkolu mam chyba sterownik wentylatorow a przy pompie jedna wtyczke chyba 6 pinow
mam taki problem podlaczylem mida do zoski i wszystko OK tylko pozostalo mi podpiac przewod do ECU i d...
Wymontowalem ECU i na forach pisza zeby podpiac pod pin A 29 (chodzi o spalanie) ale u mnie tego pinu niema
Moja Zofia to 2.0 di 2000 rok
Prosze o podpowiedzi co z tym zrobic
Sorki jak nie trafilem z tematem
ecu
[ Dodano: Czw Lut 07, 2013 20:48 ]
Dodam jeszcze ze w nadkolu mam chyba sterownik wentylatorow a przy pompie jedna wtyczke chyba 6 pinow
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 07:29 przez Jedrus, łącznie zmieniany 1 raz.
witam wszystkich .mam problem z wyświetlaczem .autko zakupiłem w sobotę wszystko było ok ,rano przekrecam stacyjkę i zapale ciężko.patrzę na wyświetlacz a ten świeci kilkoma kręskami raz na środku raz lewej bąz prawej strony.może jakieś zwarcie .podpowiem była prana w środku tapicerka może przez noc wszystko zawilgło a może coś innego .proszę o podpowiedzi gdziei co bo jak na razie to mam autko drugi dzień a tu już wyświetlacz .pozdrawiam
Witam.
Mam pytanie odnośnie czujnika który daje sygnał przejechanych kilometrów do komputera. Na wyświetlaczu pojawiła się podczas hamowania litera R i komputer przestał pokazywać dystans, średnie spalanie zaczeło gwałtownie rosnąć. Po skasowaniu danych dystans przejechany wynosi zero. Licznik przebiegu dziennego umiejscowiony w tablicy liczników działa prawidłowo, kontrolka ABS nie zapaliła się. Czytałem w jednym z postów że prędkościomierz dostaje sygnał z lewego czujnika ABS, a skąd jest podawany sygnał do komputera pokładowego? Zafira 1,8 benzyna 2004 rok.
Mam pytanie odnośnie czujnika który daje sygnał przejechanych kilometrów do komputera. Na wyświetlaczu pojawiła się podczas hamowania litera R i komputer przestał pokazywać dystans, średnie spalanie zaczeło gwałtownie rosnąć. Po skasowaniu danych dystans przejechany wynosi zero. Licznik przebiegu dziennego umiejscowiony w tablicy liczników działa prawidłowo, kontrolka ABS nie zapaliła się. Czytałem w jednym z postów że prędkościomierz dostaje sygnał z lewego czujnika ABS, a skąd jest podawany sygnał do komputera pokładowego? Zafira 1,8 benzyna 2004 rok.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jestem po montażu komputera tzn. MIDa już miałem w aucie tylko brakowało manetki i okablowania.
Wszystko zrobiłem jak w poradnikach (Vectry), a po złożeniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora nagle zong tj. nic nowego - dalej data, godzina i temperatura, żadnych wskazań komputera.
nie reaguje na przyciski w manetce i nic sie nie dzieje (manetke sprawdziłem miernikiem jeszcze przed montażem pod kątem przejścia i jest ok).
Temat troche mnie denerwował więc rozebrałem deske ponownie - sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko jest jak należy.
Podczas przeprowadzania sygnałów z licznika do wyświetlacza napotkałem sie na przeprowadzone (podłączone) już przewody (bodajże sygnał obrotomierza i paliwa bądź cieczy chłodzącej - nie pamiętam już) ale przeciągnąłem mimo to swoje i wpiąłem sie w te już podłączone. Myślałem, że przez to komputer nie reaguje - po ponownym rozebraniu deski sprawdziłem jeszcze raz te "podejrzane" lecz oryginalne przewody.
Po kilki próbach na swoich (podłączonym lub przeciętyvh) i oryginalnych przewodach doszedłem do wniosku, że nie w tym problem (przynajmniej tak mi sie wydaje).
Pomysły mi sie już kończą - co by jeszcze zrobić/sprawdzić
Może ktoś rozgryzie mój problem lub podpowie gdzie szukać problemu.
Wszystko zrobiłem jak w poradnikach (Vectry), a po złożeniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora nagle zong tj. nic nowego - dalej data, godzina i temperatura, żadnych wskazań komputera.
nie reaguje na przyciski w manetce i nic sie nie dzieje (manetke sprawdziłem miernikiem jeszcze przed montażem pod kątem przejścia i jest ok).
Temat troche mnie denerwował więc rozebrałem deske ponownie - sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko jest jak należy.
Podczas przeprowadzania sygnałów z licznika do wyświetlacza napotkałem sie na przeprowadzone (podłączone) już przewody (bodajże sygnał obrotomierza i paliwa bądź cieczy chłodzącej - nie pamiętam już) ale przeciągnąłem mimo to swoje i wpiąłem sie w te już podłączone. Myślałem, że przez to komputer nie reaguje - po ponownym rozebraniu deski sprawdziłem jeszcze raz te "podejrzane" lecz oryginalne przewody.
Po kilki próbach na swoich (podłączonym lub przeciętyvh) i oryginalnych przewodach doszedłem do wniosku, że nie w tym problem (przynajmniej tak mi sie wydaje).
Pomysły mi sie już kończą - co by jeszcze zrobić/sprawdzić
Może ktoś rozgryzie mój problem lub podpowie gdzie szukać problemu.