nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
marcinnmo

#61 Post autor: marcinnmo »

Tylko u mnie lekko chodzi nie wiem czy czasem elektronika nie padla w zaworze

[ Dodano: Pią Mar 29, 2013 21:14 ]
Dzisiaj dalszy ciag walki z zafira.Doszedlem dzisiaj ze te mrugajace swiatla to przez to ze zalanczaja sie swiece zarowe.Mam pytanie co jest odpowiedzialne w silniku za zalanczanie swiec zarowych?I dodam ze to jednak nie EGR.

AdusTu

#62 Post autor: AdusTu »

Witam - Ja już chyba wiem co jest nie tak z za-firką - będzie to albo sterownik pompy albo tasiemka sterownika pompy idąca do czujnika obrotów wałka pompy.
- A świece żarowe są sterowane przez podgrzewacz/sterownik świec żarowych / nie wiem jak dokładnie się to nazywa. http://allegro.pl/podgrzewacz-swiec-2-0 ... 90980.html
Być może jest walnięty. Albo wszystkiemu jest winny sterownik pompy. W sumie to nie wiem :D Może tylko ten sterownik świec :D

marcinnmo

#63 Post autor: marcinnmo »

Sterownik swiec jest ok.Ale i moze masz racje z tym sterownikiem.Jak bys mogl to wez wyciag z jednej swiecy fajke i wczep sie najlepiej kontrolka(zawrowka)i zaobserwuj jak samochod chodzi i mruga swiatlo to czy w tym czasie jest podawane zasilanie na swiece,bo u mnie tak jest z tego to mruganie.AdusTu a skad wiesz ze to sterownik?

[ Dodano: Pon Kwi 08, 2013 18:47 ]
Takze wiadomo co z moja Zafira.Pompa wtryskowa pisze ogolnie bo jeszcze nie wiem czy sterownik pompy czy sterownik silnika bo jak sie dowiedzialem to moja pompa to posiada.
Najwiecej mnie zalamuje naprawa bo przy typie pompy PSG 16 to ok.4000 zl.niestety.Tak jak wspomn.ta pompa ma serownik pompy,silnika immobilaizer.Przez to tak wysoki koszt.

[ Dodano: Pią Kwi 12, 2013 18:58 ]
Dzisiaj odebralem zafire od mechanika .Wszystkie te objawy powodowala awaria pompy wtryskowej.Nastapila wymiana calej pompy.Koszt zanosil sie na duzy bo gdzie nie dzwonilem to slyszalem kwote od 4000 do nawet 8000 zl.(prawie tyle co wartosc samochodu :> ,ale przez mojego dobrego kolege dostalem namiary do wlasnie tego mechanika i z robocizna wyszlo 1500zl.Pompa z przebiegiem 35300(odczyt z pompy)Mechanior powiedzial ,ze na 10 lat spokoj oby mial racje. :D

AdusTu

#64 Post autor: AdusTu »

Witam panów - Ja ostatnio nie miałem czasu wcześniej i pompę wraz z sterownikiem wymieniłem dopiero dwa dni temu i kurde mam problem - bo auto kręci - ale nie odpala. _ Odpowietrzyłem gruszką na dolocie paliwa do pompy i zwrotnym od pompy i dalej lipa. Kręci ale nie chce załapać.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#65 Post autor: Harry200 »

Czy lampka kontroli silnika Ci nie miga po przekręceniu kluczyka.?

Skasowany użytkownik 6483

#66 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

A kto Ci tą pompe zakładał? Pytam bo ta osoba powinna w zasadzie odpalić auto , dając Ci tym pewność ,że wszystko działa. :/

Chris 84

#67 Post autor: Chris 84 »

Witam!!
Mam Zafirke 1,8 16v 125, wyczytałem w jednym Twoich postów, że miałeś problemy z autkiem tzn...szarpało na niskich obrotach itp. U mnie również wystąpił ten problem, tzn szarpie podczas zmiany biegów z 2na 3, z 3 na 4...wyskakuje błąd sondy lambda... po podłączeniu do kompa i skasowaniu błędu sonda działa przy dodawaniu gazu, ale na jałowym biegu wogóle nie pracuje....mechanik mówi że może być to problem z cewką lub sondą, sprawdziliśmy wszystkie świece- są OK... nie wiem co dalej działać, bo nie chciałbym wymieniać rzeczy które są sprawne...
Opisz mi jak to było u Ciebie...może wiesz jak rozwiązać mój problem...?
Pzdr

borokarol

#68 Post autor: borokarol »

witam Panowie. ja mam podobny problem. jak jadę równą prędkością to delikatnie podszarpuje, gdy wcisnę gaz to podszarpuje i zaczyna jechać niestety przy większych prędkościach pow 110 włącza sie check i muł aż zgasze i chwile odczekam tak jakby odłączało turbo. przy checku jest topornym dieslemi przyśpiesza tylko z górki wtedy. przy jeździe po mieście też zapala sie check ale po przyśpieszeniu lub wciśnięciu hamulca gaśnie. casem się zapali check i jedzie normalnie. po podpięciu kompa pokazuje jakiś bląd od hamulców ale jest ok nie mam pojęcia co sie dzieje. Turbo nowe, egr nowy, przepływka nowa filtry świece obawiam sie że to może być pompa. ZAFIRA A 82 KM DTL 2000 rok

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#69 Post autor: Harry200 »

To jest typowy objaw problemów z EGR,napisałeś że masz nowy, ale sprawdzałeś jakie masz podciśnienie na pompie podciśnienia.EGR masz mechaniczny i może jest za małe podciśnienie w układzie..?

borokarol

#70 Post autor: borokarol »

dzięki za szybką reakcjie masz racje dokładnie tego nie sprawdziłem znaczy podciśnienia tylko pompe vakum uszczelniłem mocniej tylko nie wiem czy n8ie padło z tej pompy nie mam za bardzo jak tego sprawdzić ale postaram sie jak najszybciej dzięki. napisze czy mi pomogło

[ Dodano: Pon Maj 20, 2013 17:04 ]
nie mam żadnego vacumetra i troche będzie ciężko ale postaram sie coś zorganizować:)

trabik

#71 Post autor: trabik »

Ze spreżarkami warto obchodzić się ostrożnie, jak wie każdy kto przesadził z oceną własnej rzemieślniczej sprawności ;) Jeżeli własna diagnostyka i porady koleżeńskie wskazują aktualność tematu:regeneracja turbosprężarek i dla kogoś to temat obowiązkowy z racji stanu tego, co napędza mu auto lub choćby z racji niewyjaśnionych podejrzeń w tej sprawie - warto szukać informacji na turbosprezarki.info; bo warto wybrać po pomoc do fachowca z dwudziestoletnim stażem w mechanice tych urządzeń - a sam zestaw informacji o turbo przyda się każdemu zainteresowanemu.

borokarol

#72 Post autor: borokarol »

witam panowie ja miałem problem z szarpaniem i wyłączeniem turbo powyżej 110km/h.
nikt nie umiał mi pomóc żaden mechanik krzez rok lub dłużej sie męczyłem. padająca turbina(ale nowa to nie) padająca pompa ( przez ponad rok nie padła więc nie to) ufajdolony niedziałający egr( też nie bo półroczny i czysty) przepływka (również półroczna więc nie przepływka) vacum ciśnienie ma ok, zrezygnowany chciałem ją (ZOSIE) wrzucić do rzeki bo już nie miałem ja ani nikt inny pomysłów a na kompie nic nie wychodziło zero błędów. zrezygnowany po kolejnej próbie czyszczenia egra i tak chodzącego dobrze, podczas zasysania wężyka podciśnienia zauważyłem że dźwigienka od turba sie przycina i przeskakuje był winien elektrozawór tak samo przy EGRze było i prxy klapach wirowych przeczyściłem wd tylko od strony tych filterków i zasysając górną żeby przez cały elektrozawór wd przeszedł i poczyścił. jak ręką odjął. przyśpiesza jak powinien jedzie nie odcina mi prędkości i moge jechać jak przystało na tak porządny samochód. mam nadzieję że moje przygody znalazły w końcu swój koniec i moje spostrzeżenia komuś sie przydadzą pozdrawiam:)

sajmer

#73 Post autor: sajmer »

Opiszę przypadłość mojego autka :
Przy jeździe 80-90km/h przu szybkim puszczeniu pedału gazu o raz szybkim wciśnięciu odczuwalne jakby szarpniecie i OK - dodaje gazu pedał w podłogę i znowu walnięcie i ok , wachlowanie pedałem góra dól odczuwalneszarpania , to samo występuję przy zmianie z 2 na 3 jeśli bardzo delikatnie nie puści się sprzęgła to czuć szarpnięcie. Kompletne sprzęgło czyli dwumas + sprzęgło + docisk wymieniane w sierpniu 2011 32 tysiące temu. na luzie na postoju wciskanie sprzęgła i puszczanie 0 odgłosów dziwnych dla padającej dwumasy tak samo podczas jazdy nic nie szarpie i nie dudni tylko przy gwałtownym dodawaniu gwałtownym odejmowaniu gazu. Poduszki silnika sprawdzone , zawieszenie też. Nie wiem co robić - teoretycznie koło dwumasowe na GW do sierpnia 2013 ale może macie inne pomysły.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 20:50 przez sajmer, łącznie zmieniany 1 raz.

borokarol

#74 Post autor: borokarol »

witam sprawdź czy w przewodach od podciśnienia nie masz oleju jak masz to w vacum zaworek padł i puszcza olej i przez to szarpnięcia:)

sajmer

#75 Post autor: sajmer »

Ok przekaże mechanikowi tą podpowiedź ale jak mówię ktoś kto nie wie o czym mówię w ogóle by tego nie zauważył a jeśli coś z pompą by się działo to by raczej dało się wyczuć przy normalnej jeździe - mi nic nie przerywa i nie muli , jedynie podczas szybkiego puszczania i dodawania gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”