[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
gosia

#91 Post autor: gosia »

Tak tylko informacyjnie....Zafi odebrana ,odpaliła po prostu cudo ,ale jak to ja...dopiero dzisiaj tę różnicę poczułam i wiem,że może mogłam jakoś wcześniej zapobiec padnięciu tego rozrusznika ,ale mnie się cały czas wydawało ,że to aku jest już na wykończeniu i dlatego tak jakoś dziwnie odpala...no ale dobra..nieważne...także póki co problem rozrusznika mam z głowy :roll:....

Wszystkim...chciałabym baaardzo podziękować za ciepłe słowa i podtrzymanie na duchu ;)....
Pozdrawiam..

kubik_CDTi

#92 Post autor: kubik_CDTi »

Tak czy siak Zośka bardzo humorzasta jest.
Pozdr.

Janusz Nowak

#93 Post autor: Janusz Nowak »

W mojej Zafirce 1,9CDTI 150KM przy temp.w okolicach 0 stopni po uruchomieniu przez chwilę silnik pracuje jakby twardo i obroty pływają w przedziale od 750 do ok.900. Tego wcześniej nie było. Po jakiś 5-10 sek. obroty normują się i wynoszą ok.750. Świece działają prawidłowo. Czy ktoś się z czymś takim spotkał?

fysio1978

#94 Post autor: fysio1978 »

ciężko powiedzieć przyczyn może być wiele ja bym spróbował przy najbliższym tankowaniu dolać preparatu czyszczącego wtryski

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#95 Post autor: Lorry »

Opcja fysia nie jest zła, ale profilaktycznie można by poczytać błędy metodą hamulec gaz (dokładny opis na forum w ogólnej technice) ;) Jak nic nie wywali to zalać porządne paliwo na sprawdzonej stacji i dolać ten dodatek, a potem najlepiej pogonić troszkę auto na jakiejś autostradzie czy ekspresówce

fysio1978

#96 Post autor: fysio1978 »

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem że nasze diesle nie lubią za bardzo ostrych zim a w tym roku troszkę przymroziło ja przynajmniej miałem problem przy - 22c wywalił mi uszkodzenie przewodu dpf

fysio1978

#97 Post autor: fysio1978 »

Janusz a na jakim oleju jeździsz i jak daleko masz do wymiany być może masz za gęsty olej może to głupie co piszę ale strzeżonego pan bóg strzeże

Janusz Nowak

#98 Post autor: Janusz Nowak »

Dzięki wszystkim za szybką reakcję. Muszę dodać, że błędów brak,dolewania preparatu też próbowałem 2x, co do oleju to mam semisyntetyk 10W40, ale na takim jeździła we Francji i ja trzecią zimę jeżdżę. Może trzeba by ją przeginić po autostradce? Mam wątpliwość, czy po uruchomieniu zimnego silnika (po nocy) w pierwszej fazie nie powinien mieć trochę podwyższonych obrotów? U mnie to tak jak by nie wiedział jakie obroty ustawić i po kilku sek. nerównej pracy zostaje na 750. Może sterownik dostaje jakąś przekłamaną informację i z tąd takie awhania? Czekam na dalsze podpowiedzi.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#99 Post autor: Lorry »

Ja bym przede wszystkim zmienił olej :!: Koniecznie na pełny syntetyk dedykowany pod DPFa czyli 5w30 lub 5w40 dedykowany pod DPFa (Opel ma taki w swej ofercie). Z tego co czytałem to w cdti po starcie w tym chłodnym okresie trzymają ok 900 obr

Moze to walnięty czujnik temperatury (zawyża wartosć) lub może zabrudzona przepustnica.

Przegonienie porządne napewno nie zaszkodzi ;)

fysio1978

#100 Post autor: fysio1978 »

JANUSZ sprawdź czy zewnętrzny termometr działa dobrze u mnie niedawno musiałem wymieniać komputer widząc jaka jest temp na zewnątrz automatycznie dostosowuje ilość paliwa.Podzielam zdanie Lorrego zmień olej na dostosowany do dpf-u to bardzo ważne potem koszty mogą być niesamowite

Anony Mous

#101 Post autor: Anony Mous »

Diesel nie lubi niskich temperatur i do tego średnia jakośc paliwa też może miec wpływ na takie zachowanie.Zresztą Janusz jak trwa to ok 5-10 sek po odpaleniu a potem auto wzorowo się spisuje to czy warto się tym stresowac? ;)

Kris2@

#102 Post autor: Kris2@ »

Witam mam problem z moją zafirką po nocy ciezko odpala trzeba dlugo krecić w dzień wszystko oki wymieniłem świece żarowe, pompo wtryski moduł swiec żarowych fitry,czujnik temperatury dodatkowy zawór zwrotny pompe słychac cisnienie trzyma czy ktos ma jakis pomysł co jest przyczyna prosze o pomoc

majkel20061

#103 Post autor: majkel20061 »

Dołączę się pytaniem> moja Zafirka przy odpalaniu również potrzebuje kilkakrotnego obrotu zanim odpali, zauważyłem również że kontrolka pompy nie gaśnie za szybko czy to coś oznacza?

lapm

#104 Post autor: lapm »

Moja tez wlasnie nie odpala tak od dotkniecia, tak jak stary diesel w 206, ale myslalem, ze tak on ma, na jakims spocie musze porownac do innych :)

lapm

#105 Post autor: lapm »

krzy_s pisze: Nowy akumulator 430zł (Centra Futura 72Ah)
Mam nadzieję, że na tym trochę pojeżdżę.
W drugim aucie (tez diesel), wymienilem na Centre 69Ah i teraz już zaczynam 7 rok na nim, a w zimie odpala od dotkniecia. Tak wiec, jak sie w Centrze nie zmienilo troche pojedzisz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”