Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?
Panowie i Panie znalazłem trochę czasu i rozwiązałem problem. Podłączyłem dodatkowy przewód masowy. Wynik - 14.3, przy obciążeniu max. światła, ogrzewanie szyby , klima, radio, awaryjne, przeciwmgielne - 13.9.
Koszt naprawy 7 zł :-)
Koszt naprawy 7 zł :-)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 13:42 przez studi78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zrób fotkę i wklej, albo napisz gdzie i jak podłączyłeś.studi78 pisze:Panowie i Panie znalazłem trochę czasu i rozwiązałem problem. Podłączyłem dodatkowy przewód masowy. Wynik - 14.3, przy obciążeniu max. światła, ogrzewanie szyby , klima, radio, awaryjne, przeciwmgielne - 13.9.
Koszt naprawy 7 zł :-)
Może to jest banalne, ale nie zaszkodzi - będzie brak zbędnych pytań.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Czy spadające napięcie do 13,4 w TestMode, przy normalnej jeździe 13,6-13,8, czasami wzrasta do 13,9 świadczy o początku końca mojego alternatora, czy trzeba już coś z nim robić, czy zaczekać aż padnie, nie chciałbym straci przy okazji akumulatora, albo żeby padł na wakacjach jak będę 1500km od domu.
Błędów brak.
Błędów brak.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
Kolego weź kable rozruchowe podłącz tylko do minusa na akumulatorze. Jedną żabkę złap silnik a druga od drugiego kabla do buty i zmierz ładowanie. Jak masz dobre kable to zobaczysz czy wymiana w Twoim wypadku coś Ci da czy musisz szukać gdzieś indziej. Dobrze jest też PORZĄDNIE przeczyścić styki i klemy.Bodek pisze:Zrób fotkę i wklej, albo napisz gdzie i jak podłączyłeś.studi78 pisze:Panowie i Panie znalazłem trochę czasu i rozwiązałem problem. Podłączyłem dodatkowy przewód masowy. Wynik - 14.3, przy obciążeniu max. światła, ogrzewanie szyby , klima, radio, awaryjne, przeciwmgielne - 13.9.
Koszt naprawy 7 zł :-)
Może to jest banalne, ale nie zaszkodzi - będzie brak zbędnych pytań.
u mnie w cali też miałem słabe ładowanie ( minimalnie żarzyła się kontrolka ładowania) a alternator w 100% sprawny. wymieniłem wszystkie kable prądowe ( od alternatora do akumulatora "+" i "-" ) i założyłem masę od akumulatora na silnik i na budę. Zainwestowałem w kable 50mm2. teraz mam 14.4V na światłach. Warto też wymienić klemy i dobrze je zabezpieczyć.
Jak by ktoś się zabierał na wymianę niech nie zapomni zainwestować w dobre zaklepywane oczka i wlać w nie sporo cyny. jak Ci pomoże podanie dodatkowej masy to można też założyć plecionkę z Malucha ( tylko nie wiem czy nie będzie za krótka )
Ostatnio zmieniony 26 mar 2012, 23:25 przez kamil12luty, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
miałem identyczne ładowanie tylko że sprawdzane na profesjonalnym mierniku. jestem po wymianie kabli i klem i teraz mam 14.3 bez obciążenie a 14.15 na pełnym z załączonę klimą. Alternatora nawet nie ruszyłem.Bodek pisze:Czy spadające napięcie do 13,4 w TestMode, przy normalnej jeździe 13,6-13,8, czasami wzrasta do 13,9 świadczy o początku końca mojego alternatora, czy trzeba już coś z nim robić, czy zaczekać aż padnie, nie chciałbym straci przy okazji akumulatora, albo żeby padł na wakacjach jak będę 1500km od domu.
Błędów brak.
Opel daje bardzo lipne przewody prądowe i bardzo często w nich tkwi problem.
- slawk
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 cze 2013, 10:06
- Imię: Sław
- Lokalizacja: tczew
- Auto: Opel Zafira A 2,0 Di
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
- Gender:
witam ... u mnie sam aku pokazuje 12 v a na altku 13,2 -13,5 do tego kabel od masy gorący jak holera , dopiero kupiłem wóz odpala normalnie tylko denerwuje mnie ten gorący kabel od masy ... jakieś pomysły
przeczyściłem dziś styki na klemach i na każdym dostępnym podłączeniu i nadal masa goraca ... winna klema
przeczyściłem dziś styki na klemach i na każdym dostępnym podłączeniu i nadal masa goraca ... winna klema
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0slawk pisze:witam ... u mnie sam aku pokazuje 12 v a na altku 13,2 -13,5 do tego kabel od masy gorący jak holera , dopiero kupiłem wóz odpala normalnie tylko denerwuje mnie ten gorący kabel od masy ... jakieś pomysły
przeczyściłem dziś styki na klemach i na każdym dostępnym podłączeniu i nadal masa goraca ... winna klema
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Wczoraj wymontowałem alternator, wymieniłem mostek oraz szczotki w szczotkotrzymaczu, wszystko wg instrukcji na forum (a jestem geologiem a nie mechanikiem) Poskładałem, odpaliłęm i słabo... tzn. słabe ładowanie było nadal, bo w okolicach 12,7V czyli niebyło. Pojeździłem trochę (w między czasie wypalił sie DPF). Na noc podłączyłem akumulator do podładowania. Rano ku mojemu zdziwieniu ładowanie wzrosło do 13,6V. Pojeździłem trochę i teraz kręci się koło 14,0V (+-0,2V). Co mogło się zdarzyć:
a) akumulator należało podładować
b) szczotki się dotarły
c) komputer się dostroił?
a) akumulator należało podładować
b) szczotki się dotarły
c) komputer się dostroił?