Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#16 Post autor: lech31 »

frogii1990 Sam sobie chyba odpowiedziałeś, że olej Ci silnik przepala. Chyba pierścienie do wymiany. Pozdrawiam. Ktoś nie oszczędzał Zośki albo ma dużo więcej w rzeczywistości. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#17 Post autor: sm »

janono1

No właśnie i tu według mnie masz odpowiedz. Skoro simmering był wymieniany dwa razy to nie bez powodu. Mechanior ,który Ci to robił zapewne nie przyglądnął się wałkowi i może gdzieś jest wytarty i nawet złoty simmering tego nie uszczelni.

frogii1990

Moja zafira x18xe1 bierze ok 1,5L na tysiąc czyli ok 15L na wymianę oleju (więc nie wiem po co wymieniać)

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie zauważasz tak dużego przepału oleju. 15 Litrów na 1000 Km to ogromna ilość. Skoro nie masz żadnych wycieków to Twój silnik niedługo uklęknie. Pewnie kierowcy jadący za Tobą czują same frytki. Wymiana samych pierścieni nic nie da .Kroi się kapitalka...
Pozdrawiam
sm

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#18 Post autor: frogii1990 »

frogii1990

Moja zafira x18xe1 bierze ok 1,5L na tysiąc czyli ok 15L na wymianę oleju (więc nie wiem po co wymieniać)
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie zauważasz tak dużego przepału oleju. 15 Litrów na 1000 Km to ogromna ilość. Skoro nie masz żadnych wycieków to Twój silnik niedługo uklęknie. Pewnie kierowcy jadący za Tobą czują same frytki. Wymiana samych pierścieni nic nie da .Kroi się kapitalka...
Pozdrawiam


Czytanie ze zrozumieniem się kłania... 1,5L na tysiąc (liczbowo: 1000km) czyli ok 15L na wymianę (wymiana to 10xtysiąc czyli 10tys - dziesięć tysięcy)
Polskie znaki nie bolĄ :)

Skasowany użytkownik 6483

#19 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wiesz, te 1,5 l to i tak sporo , mysle ,że warto pomysleć o konkretnej diagnozie silnika.. :/

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#20 Post autor: frogii1990 »

to całkiem super sporo nawet jak na te silniki... wiadomo w mieście nie pali ale w trasie to na równi chyba z paliwem... tylko ciężko coś diagnozować jak przedmuchów nie ma, ciśnienie też jest ok dymić nie dymi... trzeba będzie szukać po omacku a znając moje szczęście wydam majątek zanim trafię co jest przyczyną.
Polskie znaki nie bolĄ :)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: GOTI »

Wiadomo 1,5l na 1000km to jednak dużo, ale z drugiej strony to nawet nowe auta mogą na każde 1000km spalić 1l oleju i jest to rzecz normalna z którą nie skrywa sie już (chyba) żaden producent.

Osobiście widziałem pewną książke (już nie pamiętam jaką i co to było) z pewnymi motorami do Renault Scenic i jest tam jak byk napisane, żę tyle może spalić - mechanik powiedział mi, że coraz częściej takie dopiski sie zdarzają.

Co do twojego przypadku to na bank musisz mieć nieszczelność czy to w samym silniku czy w jego obrębie (na urządzeniach pośrednich) - skoro nie dymi pozostaje tylko szukanie przyczyny. W benzynach nie zawsze zdarzały sie osłony pod silnikiem, więc szukanie nie będzie problemem.
Pojeździj troche i na kanał (jeżeli masz możliwość) i sprawdzaj na ciepłym lub gorącym silniku - wtedy jeszcze olej będzie rzadki ;)

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#22 Post autor: frogii1990 »

Problem z tym, że on już był oglądany z każdej strony. Nie dość że na kanale nic nie znaleziono to jeszcze jak stoi na postoju to nawet biały arkusz papieru (brystol) podłozyłem żeby zobaczyć czy coś skapnie i nic nie ma. On go po prostu w jakiś ekologiczny i niewidoczny sposób spala. Pytanie... czy zwiększone spalanie może być przez olej ? teraz jest 15W40 mineral a wcześniejszy właściciel lał 10W40 połówka. Jak jechałem wymienić mechanik powiedział, że silnik ma 13 lat więc mineralny będzie lepszy.

EDIT: swego czasu miałem tylko nie miłą niespodziankę z obudową filtra oleju (mechanicy na chama chcieli ja odkręcić i połamali...) zorientowałem się na CPN jak zostawiłem spora plamę... ale to zostało wymienione i lata... jedynie co może jeszcze być to, że cieknie gdzieś na gorące elementy i wypala się poza silnikiem ale... to na pewno było by czuć a niestety nic a nic...
Polskie znaki nie bolĄ :)

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#23 Post autor: cns80 »

Podejrzewam że twój olej utylizuje się jednak w tłumiku. Może nie koniecznie przez pierścienie, a np przez uszczelniacze zaworowe. Może też wyciekać od strony skrzyni biegów i "smarować" sprzęgło :) ale to powinno być widać.
Obrazek

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#24 Post autor: sm »

frogii1990 pisze:frogii1990

Moja zafira x18xe1 bierze ok 1,5L na tysiąc czyli ok 15L na wymianę oleju (więc nie wiem po co wymieniać)
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie zauważasz tak dużego przepału oleju. 15 Litrów na 1000 Km to ogromna ilość. Skoro nie masz żadnych wycieków to Twój silnik niedługo uklęknie. Pewnie kierowcy jadący za Tobą czują same frytki. Wymiana samych pierścieni nic nie da .Kroi się kapitalka...
Pozdrawiam


Czytanie ze zrozumieniem się kłania... 1,5L na tysiąc (liczbowo: 1000km) czyli ok 15L na wymianę (wymiana to 10xtysiąc czyli 10tys - dziesięć tysięcy)


Ok frogii1990 " zjadłem jedno zero " ale nie zmienia to faktu ,że z twoim silnikiem jest coś grubo nie tak.
I nie pisz mi więcej ,że czytanie ze zrozumieniem się kłania. Trochę pokory na tym forum...
sm

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#25 Post autor: frogii1990 »

no nic trzeba zacząć powoli szukać przyczyny bo bywa to dosyć meczące przy każdym tankowaniu dolewać pół litra...
jak wyglądają w ogóle te uszczelniacze ? i jak to się wymienia ?
Polskie znaki nie bolĄ :)

pentagram

#26 Post autor: pentagram »

Miałeś styczność z mechaniką samochodową? Do wymiany uszczelniaczów przede wszystkim potrzebna jest dobra sprężarka żeby zawory nie zleciały przy wymianie. Także jak nie znasz się to lepiej to zlecić komuś. Ogólnie uszczelniacze i uszczelka pod klawiaturę to koszt ok. 150 zl. Do tego dochodzi robocizna. Jak znajdziesz kogoś kto zrobi Ci bez zdejmowania głowicy to robota będzie kosztować koło 500 zl. Niestety rzadko, który mechanik robi bez zdejmowania głowicy i tu dochodzą dodatkowe koszty jak np. planowanie głowicy i wtedy możesz się nie zamknąć w 1500zl

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#27 Post autor: frogii1990 »

oczywiście nie miałem zamiaru robić tego samemu... ale koszt 1500zł trochę mnie przeraził i póki co zostanę na dolewaniu oleju...masakra... samochód studnia bez dna... od zakupu praktycznie drugie tyle na naprawy a to jeszcze nie koniec...
Polskie znaki nie bolĄ :)

emjot

#28 Post autor: emjot »

Tak to jest z samochodami. Jak kupiłem pierwszą Zafirę i prowadziłem dokładne notatki na motostat, to się baaardzo zdziwiłem, że po roku połowa wartości samochodu (to było 3 lata temu) została wydana...

frogii1990
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 27 kwie 2013, 17:11
Lokalizacja: Kożuchów - FNW
Model:

#29 Post autor: frogii1990 »

Niestety albo stety nie będę już musiał tego robić... Zośka uratowała nam życie przyjmując na siebie boczne uderzenie... niestety naprawa nie jest opłacalna biorąc pod uwagę że oprócz widocznych uszkodzeń wszystkie felgi sa krzywe i zawieszenie do wymiany... aaa policjant (pierwszy rok służby w dodatku w drogówce) nie ustąpił pierwszeństwa w środku nocy jedyne dwa auta... poniżej fotki..

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Jak się okazało przy oględzinach rzeczoznawcy (on też nie wierzył) nie była wcześniej bita bo po całości jest org. lakier. Niestety szkoda całkowita... słupek przestawiony. Gdyby nie to że jest wyższa od normalnej osobówki to cała siła uderzenia skupiła by się na drzwiach i nogi połamane. tutaj wszystko poszło w próg i podłogę... a siła była tak duża że podniosło nas z prawej strony.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2013, 10:20 przez frogii1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Polskie znaki nie bolĄ :)

Grześ K.

#30 Post autor: Grześ K. »

Trochę odświeżę bo mnie temat interesuje. Mam do kupienia ładna ZA z 1.8 ale silnik dymi i bierze olej. Ile, teoretycznie, kosztował by jego remont - pierścienie, uszczelniacze itp?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”