Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym
Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym
Jak w temacie - Kod błędu P2279 ale tylko po dłuższym hamowaniu silnikiem auto wchodzi w tryb awaryjny, a po przekroczeniu 2500 obrotów kontrolka gaśnie i auto idzie normalnie. Wizualnie wszystkie węże ok. Co to może być?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 21:14 przez pmaly14, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam problem z wypalaniem DPF. Po ok 700 - 800 km od poprzedniego wypalana rozpoczyna się nestępne OK ( nasycenie 100 %) które po ok 15 - 20 min się kończy. Jednak podczas następnej jazdy znowu wypalanie i tak codziennie ze 3-5 razy. nasycenie w ogóle nie spada. temp na drugim czujniku 550 - 600 *C. Różnica ciśnień na biegu jałowym 0 +/- 1 kPa. , przy 3000 obr. ok 4-5 kPa Za czwartym razem zdążyłem się podpiąć w czasie wypalania proces przeszedł do końca i nasycenie spadło do 18%. Niby wszystko OK ale za 700 km pewnie znowu będzie się chciał kilka razy dopalać.
Zastanawia mnie różnica ciśnień taka sama była przy 100% i 18% nasycenia filtra od -1 do 5 kPa w zależności od obrotów ( samochód stał w miejscu). Inspekcja mi leci w tempie 1000 km na 100 przejechanych.
Mógłby ktoś przy okazji sprawdzić jaką ma wartość różnica ciśnień na DPF i przy jakim nasyceniu. i jaka temp spalin na biegu jałowym. Z góry dzięki.
Zastanawia mnie różnica ciśnień taka sama była przy 100% i 18% nasycenia filtra od -1 do 5 kPa w zależności od obrotów ( samochód stał w miejscu). Inspekcja mi leci w tempie 1000 km na 100 przejechanych.
Mógłby ktoś przy okazji sprawdzić jaką ma wartość różnica ciśnień na DPF i przy jakim nasyceniu. i jaka temp spalin na biegu jałowym. Z góry dzięki.
W TiS-ie napisane jest na temat procesu wypalania DPF-a cyt:
W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?
Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20-25 min.).
b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5-10 min.).
d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy).
Jeśli regenerację przerwano po jej rozpoczęciu lecz przed osiągnięciem poziomu 50% ukończenia, kontrolka świecy żarowej miga przy kolejnym uruchomieniu silnika (na zimno lub na gorąco), a regeneracja rozpoczyna się ponownie po spełnieniu odpowiednich warunków.
Odnośnie spełnienia odpowiednich warunków aby proces wypalania został zainicjowany
cyt:
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
b.) Obliczone nasycenie > 80%.
c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).
Nie mam (jeszcze) fejsu do diagnostyki ale niebawem to się zmieni i wtedy będę mógł porównać wskazania moim aucie,o które Pedro pytasz.
W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?
Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20-25 min.).
b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5-10 min.).
d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy).
Jeśli regenerację przerwano po jej rozpoczęciu lecz przed osiągnięciem poziomu 50% ukończenia, kontrolka świecy żarowej miga przy kolejnym uruchomieniu silnika (na zimno lub na gorąco), a regeneracja rozpoczyna się ponownie po spełnieniu odpowiednich warunków.
Odnośnie spełnienia odpowiednich warunków aby proces wypalania został zainicjowany
cyt:
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
b.) Obliczone nasycenie > 80%.
c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).
Nie mam (jeszcze) fejsu do diagnostyki ale niebawem to się zmieni i wtedy będę mógł porównać wskazania moim aucie,o które Pedro pytasz.
Pedro,
a jak jezdzisz i gdzie? jakie trasy, jakie srednie predkosci, co lejesz?
w modelach do 2007 byly 2 czujniki pozniej juz tylko 1den
moze byc ze jezdzisz duzo w miescie i dlatego czesto (tak jak mi) sie wypala a moze czujnik przy dpfie badz przewod (ponoc ten przewod czesto sie przeciera)
temp cieczy chlodzacej 84st -- 83st
temp spalin 1 136st (nie wypala) --- 144st (nie wypala)
temp spalin 2 120st --- 128st
cisn atm. 101kPa -- 100kPa
nasycienie 48% --- 56%
roznica cisnien -3kPa =0.37V ---- -2kPa=0.39V
przebieg od ostatniej regeneracji 240km --- 285km
obroty 0obr/min --- 800obr/min
to sa 2 rozne odczyty z roznych dni, wziete na chybil trafil... bez regenereacji dpf oczywiscie
podaj prosze swoje dane
a jak jezdzisz i gdzie? jakie trasy, jakie srednie predkosci, co lejesz?
w modelach do 2007 byly 2 czujniki pozniej juz tylko 1den
moze byc ze jezdzisz duzo w miescie i dlatego czesto (tak jak mi) sie wypala a moze czujnik przy dpfie badz przewod (ponoc ten przewod czesto sie przeciera)
temp cieczy chlodzacej 84st -- 83st
temp spalin 1 136st (nie wypala) --- 144st (nie wypala)
temp spalin 2 120st --- 128st
cisn atm. 101kPa -- 100kPa
nasycienie 48% --- 56%
roznica cisnien -3kPa =0.37V ---- -2kPa=0.39V
przebieg od ostatniej regeneracji 240km --- 285km
obroty 0obr/min --- 800obr/min
to sa 2 rozne odczyty z roznych dni, wziete na chybil trafil... bez regenereacji dpf oczywiscie
podaj prosze swoje dane
Marki, kicaj,
Dzięki za zainteresowanie
Jazda to codziennie trasa poza miastem ok 20km i z powrotem, leje BP ultimate
Proces wypalania trwa maksymalnie ok 17 min. nigdy nie jest przerywany.
mam czujnik dwu rurkowy.
Ale już widze po twoich odczytach że różnica ciśnień nieco inna
przy nasyceniu 56% różnica u mnie była 0 +/- 1
przy 78% to samo i po niby wypaleniu gdzie było nasycenie 100% taka sama wartość.
Teraz nasycenie 18% i dalej 0 kPa po czwartym z kolei wypalaniu ( wszystkie odczyty 800obr po zwiekszeniu do 2500 - 3000 różnica 3-4 kPa zawsze tak samo )
Nie ma objawów niewypalonego filtra samochód dobrze się zbiera itd.
Podejrzewam że ECU wymusza ponowne dopalenie gdyż błędnie interpretuje wartości różnicy ciśnień.
Dzięki za zainteresowanie
Jazda to codziennie trasa poza miastem ok 20km i z powrotem, leje BP ultimate
Proces wypalania trwa maksymalnie ok 17 min. nigdy nie jest przerywany.
mam czujnik dwu rurkowy.
Ale już widze po twoich odczytach że różnica ciśnień nieco inna
przy nasyceniu 56% różnica u mnie była 0 +/- 1
przy 78% to samo i po niby wypaleniu gdzie było nasycenie 100% taka sama wartość.
Teraz nasycenie 18% i dalej 0 kPa po czwartym z kolei wypalaniu ( wszystkie odczyty 800obr po zwiekszeniu do 2500 - 3000 różnica 3-4 kPa zawsze tak samo )
Nie ma objawów niewypalonego filtra samochód dobrze się zbiera itd.
Podejrzewam że ECU wymusza ponowne dopalenie gdyż błędnie interpretuje wartości różnicy ciśnień.