problem z wycieraczkami przedniej szyby
Moderator: Sebu$
Witam!
Ja z kolei mam inna (chyba) dolegliwosc. Przy wlaczeniu jednokrotnym przelacznika wycieraczek, dojezdzaja one do pozycji pionowej i tak sie zatrzymuja. Kolejne uruchomienie z przelacznika i jada w dol.... Jak sadzicie, czy bedzie to sam mechanizm, przelacznik w silniczku (o ktorym byla mowa w poprzednich postach), czy tez trzeba wymienic przekaznik? Dodam ze czasami wycieraczki wydaja sie tez przycinac w innych pozycjach, chociazby nie zjezdzajac do samego dolu - pozycji wyjsciowej.
Chce podejsc do tematu jak sie tylko troche ociepli (choc u mnie i tak nie tak zle jak w PL) i zaopatrzyc w ewentualne materialy - co by nie marnowac czasu na kolejne skaladanie i rozkladanie....
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 19:15 ]
No to dzisiaj podjalem probe sprawdzenia co sie dzieje z silniczkiem.... Niestety proba zakonczona zalkowitym niepowodzeniem. Po pierwsze uszkodzilem plastikowa nakretke trzymajaca oslone przciwdeszczowa - nie wiem jakby to inaczej nazwac. Wszystko przez to ze nie zwrocilem uwagi na to ze ta nakretka jest zablokowana przez podklatke i .... (no wlasnie nie wiem jak to sie nazywa) polokragla, sprezynujaca blokada wchodzaca w rowek na trzpieniu od ramienia wycieraczki..... Sciagajac ten elemencik nie zachowalem nalezytej ostroznosci i teraz musze to dokupic. Bardzo bym prosil o podpowiedz jak nazwac ten elemencik abym mogl go poszukac.....
Strasznie pechowy ten dzien jest dla mnie - niestety
[ Dodano: Sro Lut 06, 2013 19:20 ]
Kolejna proba i od razu prosba o pomoc.
Udalo mi sie rozebrac wszystko tak jak jest tutaj opisywane. Sruby nie udalo mi sie w koncu odkrecic i po prostu ja rozpolowilem srubokretem. Rzeczywiscie jest ona plastikowa i stad wszystkie moje problemy. Nazbieralo sie w rowkach sporo osadu i pewnie dlatego nie chciala puscic. No a jak sie juz obrobila to nie bylo szans na jej odkrecenie. Tutaj jednak pomoglo ze to plastik..... Drobny opisywany elemencik to spinka - ktorej jak sie okazuje wcale jednak nie musialem wyciagac - no coz
Rozebralem silniczek i rzeczywiscie pekniety jest jeden miedziany styk - konieczna jest wiec wymiana..... Nabylem uzywany i dla pewnosci go rozkrecilem aby za wczasu przeczyscic te styki. Tez byly mocno brudne..... Przez moja nieuwage wyszedl mi jednak tez krag po ktorym one sie slizgaja. Wlozylem go, no ale oczywiscie nie pamietam w jakiej pozycji wyszedl i musialem zgadywac jak go wkladac w slimak od silnika Czy ma on okreslone polozenie zerowe?
Pytanie moje nie bierze sie z nikad, gdyz jak juz wszystko zmontowalem i zalozylem piora wycieraczek, to dopiero zaczelo mi to wszystko wariowac.....Pozycja zero pior wycieraczek to teraz prawie w pionie... Tak jakby zacinaly sie
Prosze bardzo o pomoc bo bez wcieraczek ciezko bedzie sie jezdzic.....
Ja z kolei mam inna (chyba) dolegliwosc. Przy wlaczeniu jednokrotnym przelacznika wycieraczek, dojezdzaja one do pozycji pionowej i tak sie zatrzymuja. Kolejne uruchomienie z przelacznika i jada w dol.... Jak sadzicie, czy bedzie to sam mechanizm, przelacznik w silniczku (o ktorym byla mowa w poprzednich postach), czy tez trzeba wymienic przekaznik? Dodam ze czasami wycieraczki wydaja sie tez przycinac w innych pozycjach, chociazby nie zjezdzajac do samego dolu - pozycji wyjsciowej.
Chce podejsc do tematu jak sie tylko troche ociepli (choc u mnie i tak nie tak zle jak w PL) i zaopatrzyc w ewentualne materialy - co by nie marnowac czasu na kolejne skaladanie i rozkladanie....
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 19:15 ]
No to dzisiaj podjalem probe sprawdzenia co sie dzieje z silniczkiem.... Niestety proba zakonczona zalkowitym niepowodzeniem. Po pierwsze uszkodzilem plastikowa nakretke trzymajaca oslone przciwdeszczowa - nie wiem jakby to inaczej nazwac. Wszystko przez to ze nie zwrocilem uwagi na to ze ta nakretka jest zablokowana przez podklatke i .... (no wlasnie nie wiem jak to sie nazywa) polokragla, sprezynujaca blokada wchodzaca w rowek na trzpieniu od ramienia wycieraczki..... Sciagajac ten elemencik nie zachowalem nalezytej ostroznosci i teraz musze to dokupic. Bardzo bym prosil o podpowiedz jak nazwac ten elemencik abym mogl go poszukac.....
Strasznie pechowy ten dzien jest dla mnie - niestety
[ Dodano: Sro Lut 06, 2013 19:20 ]
Kolejna proba i od razu prosba o pomoc.
Udalo mi sie rozebrac wszystko tak jak jest tutaj opisywane. Sruby nie udalo mi sie w koncu odkrecic i po prostu ja rozpolowilem srubokretem. Rzeczywiscie jest ona plastikowa i stad wszystkie moje problemy. Nazbieralo sie w rowkach sporo osadu i pewnie dlatego nie chciala puscic. No a jak sie juz obrobila to nie bylo szans na jej odkrecenie. Tutaj jednak pomoglo ze to plastik..... Drobny opisywany elemencik to spinka - ktorej jak sie okazuje wcale jednak nie musialem wyciagac - no coz
Rozebralem silniczek i rzeczywiscie pekniety jest jeden miedziany styk - konieczna jest wiec wymiana..... Nabylem uzywany i dla pewnosci go rozkrecilem aby za wczasu przeczyscic te styki. Tez byly mocno brudne..... Przez moja nieuwage wyszedl mi jednak tez krag po ktorym one sie slizgaja. Wlozylem go, no ale oczywiscie nie pamietam w jakiej pozycji wyszedl i musialem zgadywac jak go wkladac w slimak od silnika Czy ma on okreslone polozenie zerowe?
Pytanie moje nie bierze sie z nikad, gdyz jak juz wszystko zmontowalem i zalozylem piora wycieraczek, to dopiero zaczelo mi to wszystko wariowac.....Pozycja zero pior wycieraczek to teraz prawie w pionie... Tak jakby zacinaly sie
Prosze bardzo o pomoc bo bez wcieraczek ciezko bedzie sie jezdzic.....
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Na początek robisz fotkę jak są ułożone ramiona w stanie spoczynku - będzie potem łatwiej ci założyć i ustawić ramiona.
Potem demontujesz, wycieraczki, podszybie i cały mechanizm wycieraczek.
Smarujesz tulejki oraz sworzeń który jest w tej tulejce.
Sworzeń to ta część na której są załorzone ramiona wycieraczek z piórami.
Żeby dobrać się do sworznia trzeba wyjąć zabezpieczenie u góry sworznia i wybić ostrożnie go z tulejki.
Przed przesmarowaniem możesz podczyścić papierem ściernym.
Potem demontujesz, wycieraczki, podszybie i cały mechanizm wycieraczek.
Smarujesz tulejki oraz sworzeń który jest w tej tulejce.
Sworzeń to ta część na której są załorzone ramiona wycieraczek z piórami.
Żeby dobrać się do sworznia trzeba wyjąć zabezpieczenie u góry sworznia i wybić ostrożnie go z tulejki.
Przed przesmarowaniem możesz podczyścić papierem ściernym.
świetne!!!
Pieknie dzieki tak myslalem ze chodzi wlasnie o te miejsca ( jako jedne z kilku bo chyba dodal bym wszystkie polaczenia ).
czy robic cos przy silniczku czy wystarczy nasmarowanie jesli wycieraczki dzialaja jednak bardzo polowi i w pozycji zerowej "skacza"?
teraz pytanie teoretyczne gdyby ramiona sie przemiescily jak wyzerowac mechanizm?
Pieknie dzieki tak myslalem ze chodzi wlasnie o te miejsca ( jako jedne z kilku bo chyba dodal bym wszystkie polaczenia ).
czy robic cos przy silniczku czy wystarczy nasmarowanie jesli wycieraczki dzialaja jednak bardzo polowi i w pozycji zerowej "skacza"?
teraz pytanie teoretyczne gdyby ramiona sie przemiescily jak wyzerowac mechanizm?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
robisz fotkę całego mechanizmu przed demontażem, potem montujesz według fotki a ramiona wycieraczek montujesz tak jak są w stanie wyłączonym.teraz pytanie teoretyczne gdyby ramiona sie przemiescily jak wyzerowac mechanizm?
Przy silniku nie trzeba nic robić, jak zdemontujesz mechanizm to odczep silnik od mechanizmu i poruszaj tymi prętami, dowiesz się w ten sposób który sworzeń ci się zaciera w tulejce.tofo pisze:czy robic cos przy silniczku czy wystarczy nasmarowanie jesli wycieraczki dzialaja jednak bardzo polowi i w pozycji zerowej "skacza"?
Podejrzewam że samo posmarowanie nie pomoże trzeba będzie papierem ściernym zetrzeć rdzę ze sworznia.
Uwaga przy wybijaniu sworzni z tulejek,żeby nie pękł aluminiowy uchwyt, oraz uwaga na gwint sworznia.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Tak na tych 2 sworzniach jest gwint, widać go przecież po odkręceniu ramion wycieraczek.
A uważaj na uchwyt aluminiowy przy tych sworzniach, bo ja jak to wybijałem to urwałem ten uchwyt.
Tyle że ja robiłem to bez żadnej pomocy i tak niefortunnie uderzyłem młotkiem i się urwało.
A uważaj na uchwyt aluminiowy przy tych sworzniach, bo ja jak to wybijałem to urwałem ten uchwyt.
Tyle że ja robiłem to bez żadnej pomocy i tak niefortunnie uderzyłem młotkiem i się urwało.
Witam mam bardzo nietyopwe pytanie czy ktos sie orientuje czy ramiona wycieraczek z zoski B pasuja do A? Bo jacys "sprytni" inzynierowie nie wpadli na to by w krajach z ruchem lewostronnym zamienic kolejnosc ramion, wobec czego po stronie kierowcy wycierczka zatrzymuje sie jakies dobre 5cm od krawedzi bocznej szyby natomiast lewa zatrzymuje sie ok 1,5cm jako ze kierownice mam z prawej strony to podczas duzych opadow te 5cm plus slupek stwara dosc szeroki pas przez ktory niewiele widac. W zafirze B juz ktos to porawil
zadam sie z tym co piszesz zle wszytkie zafiry A doruchy lewostronnego maja wycieraczke pasazera wyzej, i widzialem tez kilka innych aut z tym samym felerm ktoras toyta i peugeot. W zafirze B juz jest prawidlowo i stad moje pytanie czy jest szansa zamontowac ramiona z B do A, bo zamiana z lewej na prawa nie da rady gdyz ramiona sa wyginane.
W zasadzie racja, nie trzeba nawet odczepiać silnika, wystarczy odkrecic nakretke mocujaca sworzen przy silniczku napedzajacy caly mechanizm wycieraczek i tym samym rozlaczyc caly naped. Wtedy bez problemu mozna sprawdzic gdzie i co sie zatarlo. Problemem moze byc, tak jak u mnie, wybicie sworznia. Ale imadło pomagaRybka pisze: Przy silniku nie trzeba nic robić, jak zdemontujesz mechanizm to odczep silnik od mechanizmu i poruszaj tymi prętami, dowiesz się w ten sposób który sworzeń ci się zaciera w tulejce.
Podejrzewam że samo posmarowanie nie pomoże trzeba będzie papierem ściernym zetrzeć rdzę ze sworznia.
Uwaga przy wybijaniu sworzni z tulejek,żeby nie pękł aluminiowy uchwyt, oraz uwaga na gwint sworznia.
Po tym juz tylko posmarować, złożyc i zamontować.
Dodam jeszcze, że przy okazji warto jednak zajrzeć asekuracyjnie do silniczka, żeby nie okazało się że i tam cos sie zatarło lub wygięło.
Witam.
A u mnie problem jest taki:
Wycieraczki działaja OK jesli nie ma zbyt mokrych szyb-jesli jest deszcz,potrafią działac normalnie ,gdy nagle SPOTYKAJA SIE I BLOKUJĄ MECHANIZM
Dzieje sie to tylko jak pada deszcz,zaznaczam-TYLKO wtedy,na pierwszej prędkości wycieraczek.
Zauważyłem że jak jest mokra szyba,wycieraczki działają na zasadzie minimalnych skoków po szybie(szarpań),tak jakby je cos minimalnie trzymalo i zaraz puszczalo,jakby miały większe tarcie...
Poza tym wszelkie prędkosci działania są ok,nic sie nie dzieje,zatrzymuja się zawsze w prawidłowej pozycji-tylko to blokowanie na deszczu.
A u mnie problem jest taki:
Wycieraczki działaja OK jesli nie ma zbyt mokrych szyb-jesli jest deszcz,potrafią działac normalnie ,gdy nagle SPOTYKAJA SIE I BLOKUJĄ MECHANIZM
Dzieje sie to tylko jak pada deszcz,zaznaczam-TYLKO wtedy,na pierwszej prędkości wycieraczek.
Zauważyłem że jak jest mokra szyba,wycieraczki działają na zasadzie minimalnych skoków po szybie(szarpań),tak jakby je cos minimalnie trzymalo i zaraz puszczalo,jakby miały większe tarcie...
Poza tym wszelkie prędkosci działania są ok,nic sie nie dzieje,zatrzymuja się zawsze w prawidłowej pozycji-tylko to blokowanie na deszczu.