Witam serdecznie.
Proszę o poradę jak zdemontować w Zafirze listwy boczne szyby czołowej sięgające aż po reling dachowy. Bardzo zależy mi na dość dokładnym opisie jak są montowane owe listwy. Nie chciałbym ich uszkodzić, więc zdaję się na wasze porady. Górna uszczelniająca listwa sama wypadła a szyba uchyla się pod naporem palca, więc z tym nie mam problemu. Zamierzam samodzielnie wkleić szybę czołową, która odkleiła się na całym swym obwodzie. Jak sądzicie czy poradzę sobie z taką naprawą czy lepiej szukać fachowców? Mam dwie prawe ręce i nie boję się takich wyzwań. Sądzę, że będziecie optować za fachowcem w dziedzinie szklenia, ale chciałbym, co nieco wiedzieć nim ewentualnie wybiorę naprawę przez fachowca!
Za wszelkie porady serdecznie dziękuję.
Janusz
listwy boczne szyby czołowej
Moderator: Sebu$
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Demontujesz to w taki sposób jak pokazałem na fotkach.
Niestety ostatniego zaczepu zaraz koło relingu nie udało mi się ściągnąć ale chyba jest tam taka sama zasada jak na 3 pozostałych.
Więc tak wkładasz 4 palce pod tą listwę i pod tą gumę.
Kciuk opierasz na ramie auta i podnosisz 4 palce pionowo w górę, tak jak byś chciał ścisnąć pięść.
Po odskoczeniu zatrzasku przesuwasz palce i tak samo robisz z kolejnym zatrzaskiem.
Co do wymiany szyby poleciłbym raczej fachowca od tego.
Jak mi wymieniali szybę w astrze f to zaspiewali tylko 90 zł
Ale jeśli posiadasz klej do szyb , sprzęt do wycinania szyb oraz przyssawki to możesz się bawić w wymianę, inaczej to moim zdaniem nie ma sensu.
Powodzenia
[ Dodano: Pon Lip 08, 2013 18:27 ]
Edit
Poradziłem też sobie z 4 zatrzaskiem jest taki sam jak 3
Wszystkie zatrzaski wychodzą do góry, prostopadle do listwy.
Zatrzask przy samym relingu troszkę mocniej trzymał, i sposób na palce nie zdał egzaminu ale pomogłem sobie ołówkiem stolarskim
Niestety ostatniego zaczepu zaraz koło relingu nie udało mi się ściągnąć ale chyba jest tam taka sama zasada jak na 3 pozostałych.
Więc tak wkładasz 4 palce pod tą listwę i pod tą gumę.
Kciuk opierasz na ramie auta i podnosisz 4 palce pionowo w górę, tak jak byś chciał ścisnąć pięść.
Po odskoczeniu zatrzasku przesuwasz palce i tak samo robisz z kolejnym zatrzaskiem.
Co do wymiany szyby poleciłbym raczej fachowca od tego.
Jak mi wymieniali szybę w astrze f to zaspiewali tylko 90 zł
Ale jeśli posiadasz klej do szyb , sprzęt do wycinania szyb oraz przyssawki to możesz się bawić w wymianę, inaczej to moim zdaniem nie ma sensu.
Powodzenia
[ Dodano: Pon Lip 08, 2013 18:27 ]
Edit
Poradziłem też sobie z 4 zatrzaskiem jest taki sam jak 3
Wszystkie zatrzaski wychodzą do góry, prostopadle do listwy.
Zatrzask przy samym relingu troszkę mocniej trzymał, i sposób na palce nie zdał egzaminu ale pomogłem sobie ołówkiem stolarskim
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Rybka szacun jesteś niesamowity he he
Nie wywalę, chociaż nie ma to nic wspólnego z tematem, ale Robert - Bodek
Nie wywalę, chociaż nie ma to nic wspólnego z tematem, ale Robert - Bodek
Ostatnio zmieniony 08 lip 2013, 23:31 przez Wojti, łącznie zmieniany 2 razy.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he