Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie
Moderator: Sebu$
Nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi, turbo przecież Ci działa tak jak trzeba, błędów też nie masz , autko Ci przyspiesza książkowo więc po co na siłę szukac problemów? |Przecież turbina zawsze daje pełną moc od ok 2500obr więc u Ciebie działa prawidłowo. Ci Cię martwi w twoim aucie? Brak problemów>?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Na odpalonym silniku sztanga turbo ma być zaciągnięta i ani drgnąc.
U mnie powraca na swoje miejsce po kilku sekundach od odpalenia.
Tak samo z EGR, Egr na wolnych obrotach ma być otwarty czyli grzybek zassany a u mnie nie jest
Nie szukam sobie problemów, tylko chcę mieć autko takie jak powinno być.
U mnie powraca na swoje miejsce po kilku sekundach od odpalenia.
Tak samo z EGR, Egr na wolnych obrotach ma być otwarty czyli grzybek zassany a u mnie nie jest
Nie szukam sobie problemów, tylko chcę mieć autko takie jak powinno być.
Rybka pisze:wszystkie trzy elektrozaworki mają u spodu taki filterekGruka pisze:mowa a zaworze z tyłu za turbiną?
od egr, klapek, turbiny
Zgoda. U mnie tez zawór z tyłu cały czas padał no i autko nie jechało. Problem tkwił w osłonie na dole której nie mam. Zostało to przerobione że teraz zasysa powietrze u góry i nie ciągnie syfu,przez co się zatykało
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Filterki są skierowane w dół i dletego czasem lubi zassać wilgoć i zaworki nawalają.
Tez sobie przerobiłem, montując filterek obok filtra powietrza na wężyku gumowym.
Tez sobie przerobiłem, montując filterek obok filtra powietrza na wężyku gumowym.
Witam serdecznie;
posiadam Zafirkę A z 2004 roku z sinikiem 2.2 DTI i pompą PSG-16;
obecnie mam problem z podciśnieniem; nie działa zawór GM - 09-128-022 który odpowiada za sterowanie łopatkami turbiny; łopatki wogóle nie reagują; są zamknięte; po otwarciu ręcznie chwilowo działały; przewody podciśnieniowe sprawdzone i wymienione; zawór jest nowy zamontowany około 2 mcę temu;
ogólnie to brak sterowania - co może byc tego przyczyną
pozdrawiam kwinto
posiadam Zafirkę A z 2004 roku z sinikiem 2.2 DTI i pompą PSG-16;
obecnie mam problem z podciśnieniem; nie działa zawór GM - 09-128-022 który odpowiada za sterowanie łopatkami turbiny; łopatki wogóle nie reagują; są zamknięte; po otwarciu ręcznie chwilowo działały; przewody podciśnieniowe sprawdzone i wymienione; zawór jest nowy zamontowany około 2 mcę temu;
ogólnie to brak sterowania - co może byc tego przyczyną
pozdrawiam kwinto
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Widzisz i na SB się nie dogadaliśmy.
Tobie chodzi o elektrozawór turbo a nie klapek wirowych.
Elektrozawór możesz sprawdzić według porady Dziadek13 - post na 1 stronie tego tematu.
Możesz przeczyścić też map sensor - czujnik ten steruje właśnie elektrozaworem turbo.
Możesz też podmienić elektrozawór od turbo na taki sam który znajduje się obok akumulatora.
Sprawdź czy wtedy zaciągnie sztange od turbo.
Tobie chodzi o elektrozawór turbo a nie klapek wirowych.
Elektrozawór możesz sprawdzić według porady Dziadek13 - post na 1 stronie tego tematu.
Możesz przeczyścić też map sensor - czujnik ten steruje właśnie elektrozaworem turbo.
Możesz też podmienić elektrozawór od turbo na taki sam który znajduje się obok akumulatora.
Sprawdź czy wtedy zaciągnie sztange od turbo.
Witam, mam coś pomieszane z wężykami od podciśnienia, a więc dziś po ściągnięciu obudowy filtra powietrza i gum z dolotu zobaczyłem że wężyki do elektrozaworu są odcięte w vektrze kolegi(ten sam silnik) od pompy szedł wężyk do elektrozaworu i stamtąd dopiero na gruszkę a u mnie bezpośrednio idzie od pompy na gruszke. Czy tak ma być?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Nie może tak być ponieważ powyżej 3tys obrotów będzie przeładowywać turbo, i wywali błąd.
Elektrozawór pewnie wysiadł i ktoś go pominą.
Podepnij węzyki pod elektrozawór i zobacz czy po odpaleniu auta gruszka turbo zaciąga sztange max w lewo.
Elektrozawór pewnie wysiadł i ktoś go pominą.
Podepnij węzyki pod elektrozawór i zobacz czy po odpaleniu auta gruszka turbo zaciąga sztange max w lewo.