[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#31 Post autor: sito »

Witam Wszystkich
Ja wymieniłem tydzień temu olej silnikowy w mojej Zafirce B na następujący MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 - jest to pełen syntetyk i spełnia wymagania ACEA C2/C3, i starsze ACEA A3/B3; ACEA A3/B4; API CF.
Olej ten posiada funkcję Emission System Protection(Ochrona sytemu emisji spalin czyli układu wydechowego) ma narysowany znaczek układu wydechowego

vorny

#32 Post autor: vorny »

O tym oleju pisałem w innym temacie, niebawem najprawdopodobniej będzie pływał w mojej misce olejowej :)

MarcysM

#33 Post autor: MarcysM »

No, ja w końcu też wymieniłem olej i po długim namyśle wybrałem MOBIL 1 ESP Formula 5W-30. Zobaczymy, jak się będzie sprawował...

imalas

#34 Post autor: imalas »

Mobil ESP, jakby powodował, że silnik ma wyższy ton dźwięku w porównaniu np. z Shell-em Ultra Extra 5w30, który tłumi dźwięk (niższe tony i ciszej pracuje). Może to moje subiektywne odczucie, dlatego pytam Was, czy coś takiego zauważyliście? W marcu jak sądzę, zrobię przesiadkę na oryginał tzn.GM 5W40 Supreme Plus A3/B4/C3 (5x44zł) , to będę miał zdanie w tym temacie.

kubik_CDTi

#35 Post autor: kubik_CDTi »

Jak na razie lany Mobil 0w-40 TD , 70tys.km i problemów nie ma.
Pozdr.

MarcysM

#36 Post autor: MarcysM »

imalas pisze:Mobil ESP, jakby powodował, że silnik ma wyższy ton dźwięku
Nie wiem, ale po wymianie na nowy olej (poprzednio Aral 0W30) zdecydowanie dźwiek pracy silnika stał się cichszy i praca bardziej regularna (przy odpalaniu zimnego silnika). Ale tak miałem zawsze po zmianie oleju... :lol:

kołatek

#37 Post autor: kołatek »

Witam. Co myślicie o Castrolu Edge 5W40 turbo diesel do silnika CDTI ? Pozdrawiam.

imalas

#38 Post autor: imalas »

Nigdy nie myślałem o nim poważnie!, totalna ilość podróbek w Polsce zabija tę markę. Widziałem u znajomego niby firmowo plombowany olej Castrol-a (promocja na Alledrogo) i przeżyłem szok: wyglądał jak kisiel, a nadawał się tylko do .... pomalowania płotu na działce mego koleżki. :lol:

kołatek

#39 Post autor: kołatek »

Chodziło mi o 5W40 td -on chyba nie jest do DPF.Ale zapewne najważniejsze, aby był oryginalny,nie jakieś błoto zamarzające na mrozie...

kołatek

#40 Post autor: kołatek »

Panowie wg mnie ważniejsze jest jednak zalewanie Zosi w dieslu dobrym sprawdzonym olejem napędowym spełniającym normy (tu:EN 520),a olej silnikowy oplowski to pewnie półka raczej niższa (najniższa). :|

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: Maciek »

kołatek pisze:Panowie wg mnie ważniejsze jest jednak zalewanie Zosi w dieslu dobrym sprawdzonym olejem napędowym spełniającym normy (tu:EN 520),a olej silnikowy oplowski to pewnie półka raczej niższa (najniższa). :|

To się zdecyduj o czym piszesz czy oleju napędowym czy silnikowym.
Na jakość ON nie masz wpływu, a olej silnikowy możesz wybrać lepszy.

A norma odnośnie parametrów ON to PN-EN 590...

kołatek

#42 Post autor: kołatek »

Ups..oczywiście EN 590

Hajduk

#43 Post autor: Hajduk »

Kolego dandi , minął już jakiś czas od kiedy wymieniałeś olej na Shell Helix Ultra Extra 5W-30-ACEA: A3/B4, C2, C3 , czy zaobserwowałeś jakieś zmiany w pracy silnika albo częstotliwość wypalania DPF . Zbliża się czas wymiany oleju i nie wiem czy zostać przy Castrolu czy zmienić . Jest bardzo duża rozbieżność w okresach wypalania , u mnie jest to przedział pomiędzy 500 a 600 km , czy Shell Helix może wydłużyć tą częstotliwość o powiedzmy 200km . Albo zastosować dodatek Castrol TDA do ON A'0,5 litra . Wcześniej wydawało mi się że jak zacznę tankować DIESEL GOLD to się coś zmieni , no ale nie widzę różnicy , pozdrawiam .

imalas

#44 Post autor: imalas »

Śmigam na tym Shell-u Ultra Extra 5W30, to doskonały olej , Sinik pracuje cicho i sprawnie w niskich temperaturach.
Intensywność wypalania DPF-u głównie zależy od stylu jazdy tzn. długości tras, przyspieszeń i obrotów silnika. Ludzie tworzą jakieś teorie i porównują róże eksploatacje (lato, zima) z różnymi olejami. Pewnie, że olej w specyfikacji np.C3 wydłuży eksploatację DPF, ale nie zauważyłem jakiejś znacznej różnicy (pomiędzy Mobil-C3, standard GM 5W30,Schell-C3)w częstotliwości wypaleń DPF-u, żeby tworzyć jakąkolwiek regułę! :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#45 Post autor: ADAMO_16 »

Moja zafira też śmiga na tym oleju od sierpnia.Wypalanie na moje szczęście przebiega w trasie (raz, dwa razy na miesiąc widzi trasę) , więc nawet nie wiem kiedy to jest.Głównie śmigam po mieście, więc gdyby coś było nie tak z tym olejem powinienem coś zauważyć. :)
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”