EGR ZALANY OLEJEM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
franiu

EGR ZALANY OLEJEM

#1 Post autor: franiu »

Witam koledzy mam taki problem z EGR -em, z otworu co wychodzi na wąż od intercoolera widać jakby gdzieś olej się wydostawał. po przejechaniu dłuższej trasy to cały ten przewód do intercoolera jest zabrudzony jak i również pompa i silnik. Może mi ktoś powiedzieć czym to może być spowodowane?

boogoo

#2 Post autor: boogoo »

Tym,że olej silnikowy pewnie leci z odmy,bądź z turbinki prosto do kolektora.A jako,że panuje tam nadciśnienie,to wypycha ci właśnie tam, gdzie widac najlepiej 8) .

franiu

#3 Post autor: franiu »

Tak mi się wydaje, że z turbinki, bo jak rozpiąłem opaskę na rurce metalowej do intercoolera przy turbinie to są tam właśnie ślady takiego oleju mazidła czarnego. Pytanie skąd to się tam bierze? Czy gdzieś na turbinie przepuszcza? I czy nie zaszkodzi jakimś innym częściom?

boogoo

#4 Post autor: boogoo »

Papra ci kolektor od środka,a przez to zmniejsza się jego przekrój,w wyniku czego silnik dostaje za mało powietrza,co za tym idzie jest słabszy i niedopala paliwa.Ale nie musisz się martwic-wielu tak jeździ.A turbinka jak już pada to trzeba się martwic,by części nie poleciały na tłoki. 8) Podjedź do speca niech się przyjrzy wirnikowi.Tyle. 8)

franiu

#5 Post autor: franiu »

Dzięki Boogoo :) A możesz mi powiedzieć dlaczego turbina "wchodzi" mi dopiero przy 2400 2500 obrotów? Znajomek ma taką samą zafi i jemu ładuję przy 2000 - 2100 obrotów.

boogoo

#6 Post autor: boogoo »

Nie wiem,może masz zapaprany czujnik doładowania?Może pompa vacum ma słabe podciśnienie?Może solenoid nie steruje?A może poszli do lasu.... 8)
No jest ich wiele.Musisz posprawdzac tu i tam. 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”