Wymiana, naprawa CIM
No i się pos*ało.
Klakson zaczął mi działać jak chce, więc zadzwoniłem do serwisu.
Pan mi ładnie powiedział, że akcja na CIM się skończyła, ale ma jeszcze spinki i jak przyjadę dzisiaj, to mi to za darmo zamontuje.
Przyjechałem i okazało się, że spinka już jest i że Cim raczej nadaje się do wymiany bądź ewentualnej naprawy (poza serwisem).
Koszt jaki mi podano w ASO to 550 zł CIM + 240 zł robocizna.
Pytanko,
Za co tak naprawdę jest odpowiedzialny CIM i co złego może się stać autku, jak CIM wysiądzie.
Pytam, bo szykuje się urlop i wolałbym ewentualną wymianę odłożyć na potem (kasa na urlop się przyda), a nie wiem co może mi grozić gdyby posypał się całkowicie na trasie.
Klakson zaczął mi działać jak chce, więc zadzwoniłem do serwisu.
Pan mi ładnie powiedział, że akcja na CIM się skończyła, ale ma jeszcze spinki i jak przyjadę dzisiaj, to mi to za darmo zamontuje.
Przyjechałem i okazało się, że spinka już jest i że Cim raczej nadaje się do wymiany bądź ewentualnej naprawy (poza serwisem).
Koszt jaki mi podano w ASO to 550 zł CIM + 240 zł robocizna.
Pytanko,
Za co tak naprawdę jest odpowiedzialny CIM i co złego może się stać autku, jak CIM wysiądzie.
Pytam, bo szykuje się urlop i wolałbym ewentualną wymianę odłożyć na potem (kasa na urlop się przyda), a nie wiem co może mi grozić gdyby posypał się całkowicie na trasie.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
CIM – jest to Moduł sterujący kolumny kierownicy (steering integration column module).uyssy pisze:No i się pos*ało.
Klakson zaczął mi działać jak chce, więc zadzwoniłem do serwisu.
Pan mi ładnie powiedział, że akcja na CIM się skończyła, ale ma jeszcze spinki i jak przyjadę dzisiaj, to mi to za darmo zamontuje.
Przyjechałem i okazało się, że spinka już jest i że Cim raczej nadaje się do wymiany bądź ewentualnej naprawy (poza serwisem).
Koszt jaki mi podano w ASO to 550 zł CIM + 240 zł robocizna.
Pytanko,
Za co tak naprawdę jest odpowiedzialny CIM i co złego może się stać autku, jak CIM wysiądzie.
Pytam, bo szykuje się urlop i wolałbym ewentualną wymianę odłożyć na potem (kasa na urlop się przyda), a nie wiem co może mi grozić gdyby posypał się całkowicie na trasie.
Cim pełni rolę interfejsu pomiędzy szybko i wolno-przesyłową magistralą komunikacyjną CAN, posiada rozbudowaną funkcje immobilaizera wraz z anteną do komunikacji z transponderem w kluczyku. Ponadto cim posiada zwiniętą taśmę służącą do przewodzenia elementów na kierownicy oraz czujnik kąta skrętu kierownicy.
Ze względu na to że jest to jeden z najważniejszych modułów jego niesprawność może różnie się objawiać wpływając na pozostałe elementy na magistrali CAN. Częstym przypadkiem jest samoistne zapalanie się kontrolek, lub całkowity problem z zapalaniem.
P0500 Sygnał prędkości pojazdu nie jest wiarygodny z prędkości silnika i masy wtrysku
P0500 Sygnał prędkości pojazdu Zakres / Performance ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System)
B3055 PROBLEM Z KLUCZYKIEM Z TRANSPONDEREM
ECN 16 1600 which is code p1616
ECN 16 1450 which is code p1614
P1613 Immobiliser wrong or wrong signal
P1614 Wrong transponder key
P1614 Immobiliser wrong signal received
P1614 Immobilizer anti-theft wrong signal
P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment identifier
U2103 – CAN-Bus Counter Reset Przekroczenie
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (High Speed)
U2103 – CAN-Bus Awaria obwodu
U2103 – CAN-Bus Węzeł brak komunikacji
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (Low Speed)
U2108 Nieprawidłowe dane z ABS (Anti-Lock Brake System) ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System) B-018
U2108 – CAN-Bus Brak komunikacji z ABS / TC
U2108 – przeprogramować lub wymienić Elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software
Inne kody które mogą toważyszyć usterkom związanym z CIM, B1319,B2910,B3055, B3056, B3057, B3077, B3755, B3899, B3900, B3901, B3902, B3925, B3928, B3929, B3977.
źródło danych - strony www
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Możesz poszukać używkę, ale to też jest ryzyko i niektóre kosztują ponad 200uyssy pisze:Czyli nie naprawiać, tylko wymieniać w ASO?
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... m+zafira+b
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
ja kupowałem U TEGO GOSCIA + montaz w ASO 150zł z programowaniem,ale widze ze podrożał moduł
też mi szwankował klakson ,spinka nie pomogła,potem padła poducha więc nie było co sie zastanawiać kupiłem nowy i po problemie.
też mi szwankował klakson ,spinka nie pomogła,potem padła poducha więc nie było co sie zastanawiać kupiłem nowy i po problemie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Oj dzieje się! Mój CIM też żyje swoim życiem! Wszelkie akcje Opla niestety tylko szkodzą! Ja zaliczyłem osławioną "spinkę", po paru miesiącach wymianę wiązki elektrycznej i teraz CIM nie słucha poleceń, po naciśnięciu klaksonu pogłaśnia radio a lewa rolka, raz zmienia menu a następnym razem wchodzi w menu.
Panowie! Czy jest na forum fachowiec od CIM?
Panowie! Czy jest na forum fachowiec od CIM?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
To mój pierwszy post na tym forum więc przepraszam, jeżeli miałem się gdzieś ładnie przedstawić.
Mam duży problem i widzę , że tylko tu możecie mi pomóc. Opis będzie raczej długi więc przepraszam za to.
Mam Zafirę B z 2008r październik. 1.7 disel
Nie działają mi zegary prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnik paliwa, na liczniku km są cztery poziome kreski. Przy tym świeci się kontrolka braku trakcji oraz IDS+, czasem coś innego. Nie działa klimatyzacja.
Poza tym samochód jest sprawny technicznie.
Jest to prawdopodobnie moją winą ponieważ pomagałem odpalać inny samochód z kabli (nie udało się) ale po tym zobaczyłem tą usterkę.
Pierwsza moja reakcja to kontrola wszystkich bezpieczników. Przy okazji powyciągałem również przekaźniki i włożyłem z powrotem.
Przez dzień znowu wszystko było ok. Po czym znowu to samo.
Pojechałem do ASO gość przez 3h kasował błędy i próbował się połączyć ze sterownikiem aby wgrać program - nie udało się.
Powiedzieli mi , że trzeba zamówić nowe liczniki z Niemiec i będzie to koszt 2250PLN.
Gdy wyjechałem ściągnąłem jedną klemę z akumulatora i znowu wszystko było ok. W ASO kolejna próba połączenia się ze sterownikiem i nic. Ta sama diagnoza nowy licznik.
Przez dwa dni jeździłem bez problemów ale teraz znowu to samo i nie pomaga już ściąganie klemy.
Nie jestem fachowcem ale uważam , że nie jest to licznik. Gdyby był spalony to przecież nie działał by też po tych resetach.
Czy ktoś może mi pomóc ?
Jestem z Bytomia - Śląsk , ktoś może polecić mi kogoś kto jest w stanie usunąć usterkę ?
Pozdrawiam wszystkich miłośników Zafiry.
Sava
Mam duży problem i widzę , że tylko tu możecie mi pomóc. Opis będzie raczej długi więc przepraszam za to.
Mam Zafirę B z 2008r październik. 1.7 disel
Nie działają mi zegary prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnik paliwa, na liczniku km są cztery poziome kreski. Przy tym świeci się kontrolka braku trakcji oraz IDS+, czasem coś innego. Nie działa klimatyzacja.
Poza tym samochód jest sprawny technicznie.
Jest to prawdopodobnie moją winą ponieważ pomagałem odpalać inny samochód z kabli (nie udało się) ale po tym zobaczyłem tą usterkę.
Pierwsza moja reakcja to kontrola wszystkich bezpieczników. Przy okazji powyciągałem również przekaźniki i włożyłem z powrotem.
Przez dzień znowu wszystko było ok. Po czym znowu to samo.
Pojechałem do ASO gość przez 3h kasował błędy i próbował się połączyć ze sterownikiem aby wgrać program - nie udało się.
Powiedzieli mi , że trzeba zamówić nowe liczniki z Niemiec i będzie to koszt 2250PLN.
Gdy wyjechałem ściągnąłem jedną klemę z akumulatora i znowu wszystko było ok. W ASO kolejna próba połączenia się ze sterownikiem i nic. Ta sama diagnoza nowy licznik.
Przez dwa dni jeździłem bez problemów ale teraz znowu to samo i nie pomaga już ściąganie klemy.
Nie jestem fachowcem ale uważam , że nie jest to licznik. Gdyby był spalony to przecież nie działał by też po tych resetach.
Czy ktoś może mi pomóc ?
Jestem z Bytomia - Śląsk , ktoś może polecić mi kogoś kto jest w stanie usunąć usterkę ?
Pozdrawiam wszystkich miłośników Zafiry.
Sava
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Oj! Zapomniałem się pochwalić, ale i ja rozpracowałem CIM-a w mojej Zośce. W sieci znalazłem co trzeba zalutować i jak się zabrać za to. Dwie godziny i po robocie, a później z sercem w nogawce odpalam auto, sprawdzam działanie sterowania na kierownicy i wielka radość teraz mogę do woli trąbić klaksonem.
A tak swoją drogą CIM w Oplach ( Astrach i Zafirach) to niedoróbka, delikatnie mówiąc. Piny na płytce drukowanej są jakby wprasowane, wystarczy je zalutować, konstruktorzy Valeo poszli po kosztach a specjaliści serwisowi Opla to ciarachy no chyba że jest to specjalne działanie i zmowa producentów.
A tak swoją drogą CIM w Oplach ( Astrach i Zafirach) to niedoróbka, delikatnie mówiąc. Piny na płytce drukowanej są jakby wprasowane, wystarczy je zalutować, konstruktorzy Valeo poszli po kosztach a specjaliści serwisowi Opla to ciarachy no chyba że jest to specjalne działanie i zmowa producentów.
I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Może styki w rolce tylko zanieczyszczone, spróbuj przywalić z liścia od dołu w osłonę pod kierownicą, u mnie w początkowej fazie umierania CIM-a to pomagało.koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM?