trzesie samochodem
Moderator: Sebu$
Witam,nie wiem z czym kojarzyć moje bicie.Przy hamowaniu wali na kierownicy i od prędkości ok.100-110.Zawieszenie sprawdzone niby bez luzów,tarcze razem z klockami wymieniłem w listopadzie ub.roku,opony nowe(zresztą na zimowych było to samo co teraz na letnich).Myślę ,że może rzuciło którąś tarczę hamulcową,ale czy to dawałoby taki efekt.Co o tym sądzicie?
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
Witam wszystkich!!!! U mnie jest to samo, przy zapalaniu i gaszeniu silnika szarpie, a przy jeździe 40-60 trzęsie. Ja już dwa razy wymieniałem poduszki pod silnikiem i nie pomagało, więc myślę, że to na 90% przegub wewnętrzny.
//edit// - piszemy bez CapsLock'a
//edit// - piszemy bez CapsLock'a
Ostatnio zmieniony 05 cze 2010, 12:45 przez DUKS4, łącznie zmieniany 1 raz.
helgpu pisze:witam ,jak zwykle prośba.
bardzo odczuwalne i jeszcze bardziej irytujące wibracje nadwozia podczas przyspieszania w zakresie prędkości 60-100 km na pusto jeszcze ujdzie ale z kompletem pasażerów tragedia,na kierownicy tego nie czuć a i sprzęgło też jest nowe.
Temat był już poruszany. Jeśli trzęsie na boki to jest to któryś ze przegubów wewnętrznych. Męczyłem się z tym problemem 2 lata. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Najlepiej to sprawdzić na jakimś ślimaku na autostradę. Trzeba sprawdzić przy obciążeniu której strony mocniej trzęsie.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2013, 18:30 przez sobit, łącznie zmieniany 2 razy.
panowie odgrzeje trochę. W zafirze rodziców stukało coś pod nogami. Trzymając hamulec i wciskając wsteczny było widać jak sanki się podnoszą i biją o samochód. No to wyczaiłem na kanale, że to tylne tuleje sanek. Wymieniłem wszystkie 6 i problem ustąpił ze stukaniem. Natomiast był problem jeszcze z buczeniem przy dodawaniu gazu, ale delikatny. No to zmieniłem poduchę tylną (nie wiem co za firma). Zmieniłem obie boczne na febiego. Nic. Teraz bawiłem się i zauważyłem, że nie trzeba jechać, żeby to zaobserwować. Stoję w miejscu, wciskam hamulec, wbijam 1 i puszczam sprzęgło. Jak autko już chce się "wyrywać" to silnik wpada w mega rezonans i dudni masakrycznie. To samo jest przy mocnieszym dodawaniu gazu na 1 i 2 biegu. Wyższe już nie dudni raczej. Myślicie, że to kiepska tylna poduszka ? Czy przeguby na postoju z wciśniętym sprzęgłem by tak robiły ? A może zośka z 2001 roku 2.0 DTI ma dwumas ?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:48
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira A 2.0 di comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Witam
Podczas hamowania trzęsie delikatnie buda jakby koła były kwadratowe
takie nie jednostajne falowanie auta występujące zawsze po dotknięcie hamulca aż do momentu jego zwolnienia
Wybaczcie ale ciężko to opisać
Zna ktoś przyczynę?
Podczas hamowania trzęsie delikatnie buda jakby koła były kwadratowe
takie nie jednostajne falowanie auta występujące zawsze po dotknięcie hamulca aż do momentu jego zwolnienia
Wybaczcie ale ciężko to opisać
Zna ktoś przyczynę?
- siwykomar
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 mar 2017, 12:23
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Auto: Opela Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Słyszysz hałas z przodu podczas jazdy? Kiedy wymienione były tarcze? Jak masz hałas to i łożyska. Sprawdź luzy na stabilizatorach i końcówki z drążkami