[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA
WITAM
Przedstawie wam jak w tani i prosty sposób zrobić otwieranie szyb z pilota.
Jest to moja kolejna modyfikacja wykonana własnoręcznie i według mojego pomysłu.
Modyfikację można zrobić na dwa sposoby.
1) otwieranie szyb po każdym otwarciu z pilota guzika od otwierania
2) otwieranie szyb dopiero po wykonaniu sekwencji zamknij i otwórz
Modyfikację będziemy przeprowadzać w przodnich drzwiach od kierowcy.
- Demontujemy boczek drzwi.
Jak to zrobic pokazane mamy TUTAJ
Podpowiem tylko jak wyjąć kieszeń gdyż ciężko jest ją zdemontować
Ja znalazłem sposób na nią.
Po odkręceniu wkręta w kieszeni wkładamy płaski śrubokręt jak na fotce i mocno uderzamy od spodu w śrubokręt.
Bez obawy nic nie zepsujemy, a fajnie nam ona wyskoczy.
- po odkręceniu wszystkich wkrętów, odciągamy boczek do siebie aż puszczą nam wszystkie kołki
- boczek drzwi unosimy do góry,
- wyjmujemy zabezpieczenie linki klamki i zdejmujemy linkę - boczek odkładamy na bok
- delikatnie odklejamy folię z drzwi (uwaga by się nie rozdarła)
PIERWSZY SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Szyby będą się otwierać przy każdym otwieraniu auta z pilota.
Jeśli nie chcemy aby szyby się otwierały, to wystarczy dołączonym przełącznikiem wyłączyć naszą modyfikację.
Ten sposób jest najłatwiejszy lecz wymaga dodatkowego włącznika on/off którego musimy gdzieś usadowić w boczku drzwi.
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- przewód 1 żyłowy w 2 kolorach po ok 1m
- dowolny przekaźnik zwierny na 12v
- diody prostownicze ( w zależności ile szyb chcemy żeby się otwierało tyle potrzebujemy diod prostowniczych)
- taśma izolacyjna
- lutownica, cyna, kalafonia
- opaski tasiemkowe
- włącznik ON/OFF wybieramy według gustu i sposobu montażu
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - PIERWSZY SPOSÓB:
- Lutujemy do przekażnika 4 przewody po ok 1m
- W wiązce od silnika szyb znajdziemy stały plus 12v oraz masę
- W wiązce idącej do zamka szukamy przewodu koloru czarnego z czerwonym paskiem, jest to sygnał otwierania ( w trakcie otwierania na tym przewodzie chwilowo pojawia się 12v)
- Ostatni kabel lutujemy do włącznika ON/OFF
- Z włącznika ON/OFF lutujemy przewód do diod prostowniczych. (pamiętajmy o kierunku przepływu prądu, by nie przylutować diod zaporowo)
Diod prostowniczych ma być tyle ile chcemy żeby się szyb otwierało. (ja dałem 2)
- Przewód z diodami przeciągamy w okolicę włącznika sterowania szyb.
Przewodem z diod łączymy pod wybrane szyby które mają nam się otwierać po otwarciu auta z pilota.(ja wybrałem sam przód) ( kolory szyb podane w schemacie)
- Montujemy gdzie się nam podoba włącznik ON/OFF
Włącznik będzie nam służył do tego żeby można było wyłączyć otwieranie szyb z pilota np. w zimie.
- Montujemy tapicerkę w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy.
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
DRUGI SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Ten sposób nie otwiera szyb przy każdym otwarciu auta.
Aby otworzyć szyby z pilota trzeba zrobić pewną sekwencję guzikiem zamknij/otwórz
Np:
Mając otwarte auto:
- wystarczy zamknąć z pilota i otworzyć (na otwarcie mamy ok 10s)
Mając zamknięte auto:
- wystarczy otworzyć auto (szyby się nie otworzą), zamknąć auto oraz powtórnie otworzyć (szyby już się otworzą) - na powtórne otwarcie mamy ok 10s
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- 5 szt. przewodów najlepiej każdy w innym kolorze
- 2 szt. dowolne przekaźniki zwierne 12v
- rezystor 1 (kilo ohm)
- rezystor 10 (kilo ohm)
- tranzystor BC547 lub BC548
- kondensator 16v (volt) 470 uF (mikro Farada)
- płytkę uniwersalną
- małą obudowę
- 5 diod prostowniczych
- lutownica, cyna, taśma izolacyjna, klej na gorąco
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - DRUGI SPOSÓB:
W MIEJSCU PRZECIĘCIA LINI NIE MA WĘZŁA.
- lutujemy nasz moduł na płytce uniwersalnej według schematu
Tranzystor ma tak wyprowadzenia
- miejsca lutownicze zalewamy klejem na gorąco
- montujemy moduł w obudowie
- wyprowadzone przewody łączymy według schematu
- sygnał zamykania i otwierania znajduje się w wiązce idącej do zamka
- stały plus 12v i masę mamy w wiązce do silnika szyb
- ostatni przewód prowadzimy do włącznika szyb i pod niego się podpinamy
(kolory przewodów mamy opisane na schemacie na samej górze)
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
FILMIK JAK TO DZIAŁA MOŻNA ZOBACZYĆ TUTAJ
Przepraszam za jakość fotek, ale robione tym co było pod ręką czyli telefonem.
Dzięki za uwagę
Troszkę poprawiłem i poskładałem w całość.
Przedstawie wam jak w tani i prosty sposób zrobić otwieranie szyb z pilota.
Jest to moja kolejna modyfikacja wykonana własnoręcznie i według mojego pomysłu.
Modyfikację można zrobić na dwa sposoby.
1) otwieranie szyb po każdym otwarciu z pilota guzika od otwierania
2) otwieranie szyb dopiero po wykonaniu sekwencji zamknij i otwórz
Modyfikację będziemy przeprowadzać w przodnich drzwiach od kierowcy.
- Demontujemy boczek drzwi.
Jak to zrobic pokazane mamy TUTAJ
Podpowiem tylko jak wyjąć kieszeń gdyż ciężko jest ją zdemontować
Ja znalazłem sposób na nią.
Po odkręceniu wkręta w kieszeni wkładamy płaski śrubokręt jak na fotce i mocno uderzamy od spodu w śrubokręt.
Bez obawy nic nie zepsujemy, a fajnie nam ona wyskoczy.
- po odkręceniu wszystkich wkrętów, odciągamy boczek do siebie aż puszczą nam wszystkie kołki
- boczek drzwi unosimy do góry,
- wyjmujemy zabezpieczenie linki klamki i zdejmujemy linkę - boczek odkładamy na bok
- delikatnie odklejamy folię z drzwi (uwaga by się nie rozdarła)
PIERWSZY SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Szyby będą się otwierać przy każdym otwieraniu auta z pilota.
Jeśli nie chcemy aby szyby się otwierały, to wystarczy dołączonym przełącznikiem wyłączyć naszą modyfikację.
Ten sposób jest najłatwiejszy lecz wymaga dodatkowego włącznika on/off którego musimy gdzieś usadowić w boczku drzwi.
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- przewód 1 żyłowy w 2 kolorach po ok 1m
- dowolny przekaźnik zwierny na 12v
- diody prostownicze ( w zależności ile szyb chcemy żeby się otwierało tyle potrzebujemy diod prostowniczych)
- taśma izolacyjna
- lutownica, cyna, kalafonia
- opaski tasiemkowe
- włącznik ON/OFF wybieramy według gustu i sposobu montażu
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - PIERWSZY SPOSÓB:
- Lutujemy do przekażnika 4 przewody po ok 1m
- W wiązce od silnika szyb znajdziemy stały plus 12v oraz masę
- W wiązce idącej do zamka szukamy przewodu koloru czarnego z czerwonym paskiem, jest to sygnał otwierania ( w trakcie otwierania na tym przewodzie chwilowo pojawia się 12v)
- Ostatni kabel lutujemy do włącznika ON/OFF
- Z włącznika ON/OFF lutujemy przewód do diod prostowniczych. (pamiętajmy o kierunku przepływu prądu, by nie przylutować diod zaporowo)
Diod prostowniczych ma być tyle ile chcemy żeby się szyb otwierało. (ja dałem 2)
- Przewód z diodami przeciągamy w okolicę włącznika sterowania szyb.
Przewodem z diod łączymy pod wybrane szyby które mają nam się otwierać po otwarciu auta z pilota.(ja wybrałem sam przód) ( kolory szyb podane w schemacie)
- Montujemy gdzie się nam podoba włącznik ON/OFF
Włącznik będzie nam służył do tego żeby można było wyłączyć otwieranie szyb z pilota np. w zimie.
- Montujemy tapicerkę w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy.
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
DRUGI SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Ten sposób nie otwiera szyb przy każdym otwarciu auta.
Aby otworzyć szyby z pilota trzeba zrobić pewną sekwencję guzikiem zamknij/otwórz
Np:
Mając otwarte auto:
- wystarczy zamknąć z pilota i otworzyć (na otwarcie mamy ok 10s)
Mając zamknięte auto:
- wystarczy otworzyć auto (szyby się nie otworzą), zamknąć auto oraz powtórnie otworzyć (szyby już się otworzą) - na powtórne otwarcie mamy ok 10s
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- 5 szt. przewodów najlepiej każdy w innym kolorze
- 2 szt. dowolne przekaźniki zwierne 12v
- rezystor 1 (kilo ohm)
- rezystor 10 (kilo ohm)
- tranzystor BC547 lub BC548
- kondensator 16v (volt) 470 uF (mikro Farada)
- płytkę uniwersalną
- małą obudowę
- 5 diod prostowniczych
- lutownica, cyna, taśma izolacyjna, klej na gorąco
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - DRUGI SPOSÓB:
W MIEJSCU PRZECIĘCIA LINI NIE MA WĘZŁA.
- lutujemy nasz moduł na płytce uniwersalnej według schematu
Tranzystor ma tak wyprowadzenia
- miejsca lutownicze zalewamy klejem na gorąco
- montujemy moduł w obudowie
- wyprowadzone przewody łączymy według schematu
- sygnał zamykania i otwierania znajduje się w wiązce idącej do zamka
- stały plus 12v i masę mamy w wiązce do silnika szyb
- ostatni przewód prowadzimy do włącznika szyb i pod niego się podpinamy
(kolory przewodów mamy opisane na schemacie na samej górze)
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
FILMIK JAK TO DZIAŁA MOŻNA ZOBACZYĆ TUTAJ
Przepraszam za jakość fotek, ale robione tym co było pod ręką czyli telefonem.
Dzięki za uwagę
Troszkę poprawiłem i poskładałem w całość.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 22:59 przez Rybka, łącznie zmieniany 5 razy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Można to też montować do sterownika centralnego zamka lub do "multimetra" bo mamy tam sygnał otwarcia drzwi, mamy stały plus i masę tylko nie mamy wyjścia na szyby za włącznikiem.
Czyli i tak demontaż boczku drzwi by musiał być, a dodatkowym problemem by było przeciągnięcie jednego przewodu z kabiny do drzwi przez tą przelotkę.
Moje rozwiązanie jest najprostsze z możliwych.
A demontaż boczka drzwi nie jest trudny
Czyli i tak demontaż boczku drzwi by musiał być, a dodatkowym problemem by było przeciągnięcie jednego przewodu z kabiny do drzwi przez tą przelotkę.
Moje rozwiązanie jest najprostsze z możliwych.
A demontaż boczka drzwi nie jest trudny
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Nie ma takiej możliwości, ponieważ sygnał otwierania jest tylko jeden.GOTI pisze:Wszystko fajnie tylko moje pytanie brzmi czy dało by rade aby szyby otwierały sie dopiero po drugim "otworzeniu" z pilota?
Ponowne naciśnięcie guzika otwierania nie daje żadnego impulsu - sterownik centralnego zamka milczy.
Tak samo z przytrzymaniem guzika otwierania, też nic nie daje.
Szkoda bo jeśli by był 2 sygnał z otwierania to nie otwierały by się szyby za każdym razem.
Dlatego jak na razie otwieranie szyb można wyłączyć tylko włącznikiem ON/OFF
Będe w tej sprawie cosik myślał, temat jest otwarty więc na forum są na pewno elektronicy.
Może oni znajdą jakiś sposób i coś podpowiedzą.
Jednak jest taka możliwość
Ostatnio zmieniony 25 sie 2013, 16:48 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Pewnie nie tylko w Mondeo przytrzymanie guzika otwiera szyby.kamil12luty pisze:ciekawe jak to rozwiązali w mondeo mk3 bo tam przytrzymanie guzka otwierało szyby
Ja robiłem moda pod sterownik centralnego zamka z Opla. (fabryczny)
A w nim na dzień dzisiejszy inaczej się nie da tego rozwiązać.
To nie zmienia faktu że nie będe kombinował dalej z tym.
Jeśli cosik wymyślę innego to napisze, jak na razie to w głowie pustka.
No i wymyśliłem
Ostatnio zmieniony 25 sie 2013, 16:50 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jeśli masz nieoryginalny alarm to pewnie jest w nim też funkcja "ciche załączanie i wyłączanie alarmu".GOTI pisze:Tylko kurcze w moim przypadku mam nieorginalny alarm który za każdym razem (otwieranie i zamykanie) "pipczy" po kilka razy
A w dodatku jeśli w alarmie masz jeszcze dodatkowy wolny kanał to sprawa jeszcze łatwiejsza z otwieraniem szyb u ciebie.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Żaden problem. W wolnej chwili zlutuje ci ten układzik.firek pisze:Rybka, dzieki z góry , będę sie musiał na jakis podkrpacki spocik wybrać coby sie odwzajemnić
A na spocik oczywiście zapraszam.
Ok ale tyle pisania bo robimy i będe musiał się sam przywołać do porządku