Wymiana, naprawa CIM

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
koszalin11

#31 Post autor: koszalin11 »

Zdenek2007 pisze:
koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM? :cry:
Może styki w rolce tylko zanieczyszczone, spróbuj przywalić z liścia od dołu w osłonę pod kierownicą, u mnie w początkowej fazie umierania CIM-a to pomagało.
Zaraz podejdę do garażu i poklepię Zochę tylko wezmę browara jako załącznik :lol:

Sava

#32 Post autor: Sava »

koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM? :cry:
A masz navigacje z piratem ?
Jeżeli tak to u mnie czasem się to zawiesza ale po wyciągnięciu mapy CD i kluczyka ze stacyjki wraca do normy.
Gość od mapy powiedział mi, że nie oryginalna lubi czasem zakłócić pracę knefli w kieronicy.

koszalin11

#33 Post autor: koszalin11 »

No udało się odblokować pokrętło. Klepanie od spodu w kolumnę nic nie dało. Dopiero jak puknąłem od przodu w kierownicę to się udało i działa. :D

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#34 Post autor: Zdenek2007 »

koszalin11 pisze:No udało się odblokować pokrętło. Klepanie od spodu w kolumnę nic nie dało. Dopiero jak puknąłem od przodu w kierownicę to się udało i działa. :D
:mrgreen: Każda Zośka ma swój czuły punkt. Moim zdaniem oznacza to powolną śmierć CIM-a choć możliwe że tylko styki w rolce nie łapały.

koszalin11

#35 Post autor: koszalin11 »

Tak się zastanawiam czy można jakoś temu zaradzić by mocniej się nie pogłębiało. :/

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#36 Post autor: Zdenek2007 »

Jak pisałem wcześniej, serwis próbował ale na nic się to zdało, pomogło dopiero lutowanie.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Bodek »

Zdenek2007 pisze:
koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM? :cry:
Może styki w rolce tylko zanieczyszczone, spróbuj przywalić z liścia od dołu w osłonę pod kierownicą, u mnie w początkowej fazie umierania CIM-a to pomagało.
Może to coś da ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14699
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

sajmer

#38 Post autor: sajmer »

Witam

Dzisiaj jadę do DIXI Raszyn na wymianę CIM na gwarancji - ciągle mam błąd P1613 - wgrywali nowy soft nic nie dało , zasugerowałem wymianę CIM.
Ila ta operacja może trwać i jak sprawdzić czy rzeczywiście to wymienili ?
Rozumiem , że muszę mieć oba kluczyki bo będą od nowa programowane ??

Pozdrawiam

uyssy

#39 Post autor: uyssy »

Może to potrwać około 2 godzin (tak było u mnie).
Jeżeli masz interfejs diagnostyczny, to możesz sprawdzić jaka jest data produkcji CIMa, który posiadasz i potem jaka jest data produkcji tego, który Ci zamontowali.
Na pewno da radę to sprawdzić opcomem, nie wiem jak innymi.

Poza kluczykami polecam zabrać ze sobą CarPass.
Jest to niezbędne do zaprogramowania nowego CIMa

sajmer

#40 Post autor: sajmer »

To u mnie to trwało godzinę , żadnego carpassa im chyba nie dawałem coś było tylko przy dodatkowych kluczykach jakaś opaska z numerem i kodem kreskowym ale nie wiem czy to to.
Papieru , żadnego nie dostałem , na razie jest ok , zobaczymy.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#41 Post autor: Zdenek2007 »

Panowie! Zabierajcie stare CIM-y z serwisu po wymianie. Czasami da się je naprawić! W moim wypadku tak właśnie było.

uyssy

#42 Post autor: uyssy »

Mi oddali bez upominania się.

sajmer

#43 Post autor: sajmer »

Mi nie oddali ale to chyba dlatego , że to na gwarancji było.

ldawid

#44 Post autor: ldawid »

Po samodzielnej wymianie CIM-a na nowy fabrycznie na zestawie wskaźników podświetlone dwie ikony:
- mrugająca po prawej stronie – AFL?
- Podświetlona lewa strona góra – auto w poślizgu wpisane w trójkąt(kontrola trakcji?)
czy to wynik nieskalibrowania skrętu kierownicy?
Dodatkowo:
- nie wyłącza się kierunek po powrocie do jazdy na wprost oraz
- nie działają spryskiwacze

Pytanie dodatkowe:
- jak "wydłubać" bez uszkodzenia manetki ze starego CIM-a w celu przełożenia ich do nowego?- może jakiś tutek?
Nadto, czy składając "do kupy" CIM-a ważnym jest, w jakim położeniu ustawimy kółko duże mosiężne i małe?. Jeśli tak, jakie wzajemne położenie tych elementów jest właściwe?

Pozdrawiam i dziękuję

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#45 Post autor: drahe »

Musisz skalibrować czujnik SAS.Po kalibracji kontrolki ESP i AFL zgasną.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”