Zaraz podejdę do garażu i poklepię Zochę tylko wezmę browara jako załącznikZdenek2007 pisze:Może styki w rolce tylko zanieczyszczone, spróbuj przywalić z liścia od dołu w osłonę pod kierownicą, u mnie w początkowej fazie umierania CIM-a to pomagało.koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM?
Wymiana, naprawa CIM
A masz navigacje z piratem ?koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM?
Jeżeli tak to u mnie czasem się to zawiesza ale po wyciągnięciu mapy CD i kluczyka ze stacyjki wraca do normy.
Gość od mapy powiedział mi, że nie oryginalna lubi czasem zakłócić pracę knefli w kieronicy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Może to coś daZdenek2007 pisze:Może styki w rolce tylko zanieczyszczone, spróbuj przywalić z liścia od dołu w osłonę pod kierownicą, u mnie w początkowej fazie umierania CIM-a to pomagało.koszalin11 pisze:I u mnie coś się chyba dzieje z CIMem. Szukałem na forum podobnego przypadku lecz nie znalazłem. Od paru dni przycisk-pokrętło od BC szwankuje. Mianowicie wciskanie działa a przewijanie do góry lub do dołu niestety nie. Wszystko inne działa nawet osławiony klakson też. Może macie jakieś pomysły czy to może ten przycisk-pokrętło czy CIM?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14699
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam
Dzisiaj jadę do DIXI Raszyn na wymianę CIM na gwarancji - ciągle mam błąd P1613 - wgrywali nowy soft nic nie dało , zasugerowałem wymianę CIM.
Ila ta operacja może trwać i jak sprawdzić czy rzeczywiście to wymienili ?
Rozumiem , że muszę mieć oba kluczyki bo będą od nowa programowane ??
Pozdrawiam
Dzisiaj jadę do DIXI Raszyn na wymianę CIM na gwarancji - ciągle mam błąd P1613 - wgrywali nowy soft nic nie dało , zasugerowałem wymianę CIM.
Ila ta operacja może trwać i jak sprawdzić czy rzeczywiście to wymienili ?
Rozumiem , że muszę mieć oba kluczyki bo będą od nowa programowane ??
Pozdrawiam
Może to potrwać około 2 godzin (tak było u mnie).
Jeżeli masz interfejs diagnostyczny, to możesz sprawdzić jaka jest data produkcji CIMa, który posiadasz i potem jaka jest data produkcji tego, który Ci zamontowali.
Na pewno da radę to sprawdzić opcomem, nie wiem jak innymi.
Poza kluczykami polecam zabrać ze sobą CarPass.
Jest to niezbędne do zaprogramowania nowego CIMa
Jeżeli masz interfejs diagnostyczny, to możesz sprawdzić jaka jest data produkcji CIMa, który posiadasz i potem jaka jest data produkcji tego, który Ci zamontowali.
Na pewno da radę to sprawdzić opcomem, nie wiem jak innymi.
Poza kluczykami polecam zabrać ze sobą CarPass.
Jest to niezbędne do zaprogramowania nowego CIMa
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Po samodzielnej wymianie CIM-a na nowy fabrycznie na zestawie wskaźników podświetlone dwie ikony:
- mrugająca po prawej stronie – AFL?
- Podświetlona lewa strona góra – auto w poślizgu wpisane w trójkąt(kontrola trakcji?)
czy to wynik nieskalibrowania skrętu kierownicy?
Dodatkowo:
- nie wyłącza się kierunek po powrocie do jazdy na wprost oraz
- nie działają spryskiwacze
Pytanie dodatkowe:
- jak "wydłubać" bez uszkodzenia manetki ze starego CIM-a w celu przełożenia ich do nowego?- może jakiś tutek?
Nadto, czy składając "do kupy" CIM-a ważnym jest, w jakim położeniu ustawimy kółko duże mosiężne i małe?. Jeśli tak, jakie wzajemne położenie tych elementów jest właściwe?
Pozdrawiam i dziękuję
- mrugająca po prawej stronie – AFL?
- Podświetlona lewa strona góra – auto w poślizgu wpisane w trójkąt(kontrola trakcji?)
czy to wynik nieskalibrowania skrętu kierownicy?
Dodatkowo:
- nie wyłącza się kierunek po powrocie do jazdy na wprost oraz
- nie działają spryskiwacze
Pytanie dodatkowe:
- jak "wydłubać" bez uszkodzenia manetki ze starego CIM-a w celu przełożenia ich do nowego?- może jakiś tutek?
Nadto, czy składając "do kupy" CIM-a ważnym jest, w jakim położeniu ustawimy kółko duże mosiężne i małe?. Jeśli tak, jakie wzajemne położenie tych elementów jest właściwe?
Pozdrawiam i dziękuję