Opinie Zafira 1.9 CDTI 150 KM SPORT AUTOMAT
Moderator: Tunio999
Hej
Jeździć sie da.. tyle ze kiepsko się zbiera. -skrzyni nie rozwalisz (najwyżej kiedyś nie ruszysz z miejsca ).
Grunt to by skrzynia nie szarpała przy zmianie 3 na 4 i odwrotnie przy redukcji (najłatwiej wyczuć to przy rozgrzanym w czasie naturalnego hamowania silnikiem... rozpędź Zośke do 120km/h (6 bieg) i puść gaz; sprawdź czy nie szarpnie między którymś z biegów. Ponownie zrób to samo ale lekko hamuj pedałem do całkowitego zatrzymania.
Ja mam na budziku prawie 300kkm i jak narazie robiłem rozrusznik (regeneracja) bo słabo kręcił. Wymieniłem piastę PP, usunąłem chwasta , uszczelniłem chłodnicę oleju bo trochę gubiła płyn chłodniczy i miała wyciek oleju; tarcze i klocki hamulcowe; amorki przód i chłodnice klimy-rozszczelniła się.
Poza tym normalne klamoty w zawieszeniu jak to po Polskich dziurach (mam fele 17")
ja mam właśnie wyrobione klapy wirowe i zastanawiam się nad wymiana na regenerowany lub zaślepieniu bo kiepsko ciągnie od dołu - czuć to przy jeździe miejskiej.
Spalanie... jest wątek 6-11l/100km
Jeździć sie da.. tyle ze kiepsko się zbiera. -skrzyni nie rozwalisz (najwyżej kiedyś nie ruszysz z miejsca ).
Grunt to by skrzynia nie szarpała przy zmianie 3 na 4 i odwrotnie przy redukcji (najłatwiej wyczuć to przy rozgrzanym w czasie naturalnego hamowania silnikiem... rozpędź Zośke do 120km/h (6 bieg) i puść gaz; sprawdź czy nie szarpnie między którymś z biegów. Ponownie zrób to samo ale lekko hamuj pedałem do całkowitego zatrzymania.
Ja mam na budziku prawie 300kkm i jak narazie robiłem rozrusznik (regeneracja) bo słabo kręcił. Wymieniłem piastę PP, usunąłem chwasta , uszczelniłem chłodnicę oleju bo trochę gubiła płyn chłodniczy i miała wyciek oleju; tarcze i klocki hamulcowe; amorki przód i chłodnice klimy-rozszczelniła się.
Poza tym normalne klamoty w zawieszeniu jak to po Polskich dziurach (mam fele 17")
ja mam właśnie wyrobione klapy wirowe i zastanawiam się nad wymiana na regenerowany lub zaślepieniu bo kiepsko ciągnie od dołu - czuć to przy jeździe miejskiej.
Spalanie... jest wątek 6-11l/100km
podobne objawy ma zafira
http://www.g2.pl/samochod.php?idsamochodu=82474
którą miałem okazje przejechać się gdy oglądałem inna. pan sprzedawca powiedział mi w tedy że to całkiem normalne zachowanie tych skrzyni gdy zwróciłem uwagę na to że nie zbiera się od razu gdy wciskam gaz tylko upływa dobre 2-3 sekundy przy starcie od 0. Teraz widzę że znów okazało się że nie do końca mówili prawdę.
http://www.g2.pl/samochod.php?idsamochodu=82474
którą miałem okazje przejechać się gdy oglądałem inna. pan sprzedawca powiedział mi w tedy że to całkiem normalne zachowanie tych skrzyni gdy zwróciłem uwagę na to że nie zbiera się od razu gdy wciskam gaz tylko upływa dobre 2-3 sekundy przy starcie od 0. Teraz widzę że znów okazało się że nie do końca mówili prawdę.
Szymon78, dzięki za odpowiedź Ale to że najwyżej nie ruszę z miejsca nie jest zbyt pocieszające
Ale z pozostałych rzeczy które robiłeś to widzę że Zośka całkiem nieźle się sprawuje. W tej kupno której rozważam facet też ostatnio wymienił jedną i drugą chłodnicę bo były jakieś nieszczelności. Słyszałem że to akurat często się zdarza. A powiedz mi jeszcze jak często wymieniasz olej w skrzyni. Mój zaprzyjaźniony mechanik twierdzi że najlepiej to robić jeszcze częściej niż zaleca Opel, czyli co jakieś 30K km...
Ale z pozostałych rzeczy które robiłeś to widzę że Zośka całkiem nieźle się sprawuje. W tej kupno której rozważam facet też ostatnio wymienił jedną i drugą chłodnicę bo były jakieś nieszczelności. Słyszałem że to akurat często się zdarza. A powiedz mi jeszcze jak często wymieniasz olej w skrzyni. Mój zaprzyjaźniony mechanik twierdzi że najlepiej to robić jeszcze częściej niż zaleca Opel, czyli co jakieś 30K km...
Autem teraz jeździ moja piękna połowka wiec robię nie więcej niz 15kkm rocznie (ja mam służbowy). Wymieniam co roku mniej więcej wychodzi co właśnie 15kkm.
Jak jeździłem nią więcej to wymieniałem zawsze na tym właśnie poziomie przebiegu..nigdy nie czekałem na wskazania komputera.
Co do samego ruszania (skrzyni AF40) takie oznaczenia ma ta skrzynia ma tak zwany półbieg na 3cim biegu; tzn jak przejdzie ci na bieg 3ci i rosną obroty to w pewnym momencie następuje zblokowanie sprzęgła hydro -spadają obroty i wtedy motor ciągnie jakby od niższych obrotów ponownie na 3-ce bez poślizgu skrzyni. 4, 5, i 6 bieg jest już zblokowany od momentu załączenia. Ma to na celu zmniejszenie zużycia paliwa w najczęściej wykorzystywanym położeniu przepustnicy i biegu. Jeśli kupisz auto z ta skrzynią zobaczysz ze najczęściej właśnie auto w trybie miejskim jeździ na 3 biegu.
Jak jeździłem nią więcej to wymieniałem zawsze na tym właśnie poziomie przebiegu..nigdy nie czekałem na wskazania komputera.
Co do samego ruszania (skrzyni AF40) takie oznaczenia ma ta skrzynia ma tak zwany półbieg na 3cim biegu; tzn jak przejdzie ci na bieg 3ci i rosną obroty to w pewnym momencie następuje zblokowanie sprzęgła hydro -spadają obroty i wtedy motor ciągnie jakby od niższych obrotów ponownie na 3-ce bez poślizgu skrzyni. 4, 5, i 6 bieg jest już zblokowany od momentu załączenia. Ma to na celu zmniejszenie zużycia paliwa w najczęściej wykorzystywanym położeniu przepustnicy i biegu. Jeśli kupisz auto z ta skrzynią zobaczysz ze najczęściej właśnie auto w trybie miejskim jeździ na 3 biegu.
No to rzeczywiście bardzo często wymieniasz. Opel zaleca wymianę co 60K (chyba), czyli w sam raz tak żeby po 200K rozwaliła się skrzynia Akurat tyle ma to autko które chcę kupić więc mam nadzieję że poprzedni właściciele o nią dbali. W sobotę mam umówiony przegląd w Oplu (oględziny na podnośniku + komputer), więc takie rzeczy raczej powinny wyjść, jak uważasz?
Komputer tak naprawdę niewiele ci powie... poza ogólnym stanem silnika (przebieg zarejestrowany w ECU, ciśnienie sprężarki, prąd ładowania, etc)
Przegląd podwozia wskaże inne ewentualne zużycie: gumy, łączniki, wycieki, stan wydechu, etc (ślady większych napraw podłużnic, wzmocnień płyty podłogowej)...
Najwięcej musisz wyłapać sam oceniając czy zużycie pojazdu jest adekwatne do przebiegu przyglądając sie pedałom, przyciskom radia, oświetlenia wnętrza, klamek, łatwością zamykania drzwi. luzom w prowadnicach foteli przednich, etc - czyli wszystkim elementom najczęściej wykorzystywanym w normalnym użytkowaniu
p.s. źle zrozumiałem..
Olej w silniku wymieniam co 15kkm (nie jak komp wskazuje 30kkm)
Olej w skrzyni 50-60kkm
Przegląd podwozia wskaże inne ewentualne zużycie: gumy, łączniki, wycieki, stan wydechu, etc (ślady większych napraw podłużnic, wzmocnień płyty podłogowej)...
Najwięcej musisz wyłapać sam oceniając czy zużycie pojazdu jest adekwatne do przebiegu przyglądając sie pedałom, przyciskom radia, oświetlenia wnętrza, klamek, łatwością zamykania drzwi. luzom w prowadnicach foteli przednich, etc - czyli wszystkim elementom najczęściej wykorzystywanym w normalnym użytkowaniu
p.s. źle zrozumiałem..
Olej w silniku wymieniam co 15kkm (nie jak komp wskazuje 30kkm)
Olej w skrzyni 50-60kkm
Aha, no to może wcale tak nie jest jak mi mechanik tłumaczył. Bo dla niego to było krytyczne aby ten olej w skrzyni wymieniać max co 30K a nie 60. Jak widać Ty to robisz zgodnie z zaleceniami producenta i skrzynia chodzi dobrze. No nic, w sobotę jak jeszcze się dowiem czegoś w Oplu to napiszę. Mam nadzieję że w ten weekend stanę się już szczęśliwym posiadaczem Zośki
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 11:16 ]
No i stało się! Zostałem posiadaczem Zafiry
Byłem w Oplu na przegladzie przedzakupowym i wyszły mi tylko rzeczy eksploatacyjne typu tarcze, klocki i amorki. Potwierdzili też autentyczność przebiegu (200K). Skrzynia, silnik - bdb. To co wcześniej pisałem na temat zbierania się auta od dołu nie wynika ze skrzyni, tylko z układu dolotowego - gdzieś jest nieszczelność. Dla pewności, wymienię też rozrząd bo nie wiem czy warto się sugerować książką serwisową "z importu". Facet jeszcze spuścił 500 zł, więc ostatecznie jestem bardzo zadowolony.
Dziękuję wszystkim za pomocne informacje oraz porady. Na pewno będę tu jeszcze zaglądał
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2013 11:16 ]
No i stało się! Zostałem posiadaczem Zafiry
Byłem w Oplu na przegladzie przedzakupowym i wyszły mi tylko rzeczy eksploatacyjne typu tarcze, klocki i amorki. Potwierdzili też autentyczność przebiegu (200K). Skrzynia, silnik - bdb. To co wcześniej pisałem na temat zbierania się auta od dołu nie wynika ze skrzyni, tylko z układu dolotowego - gdzieś jest nieszczelność. Dla pewności, wymienię też rozrząd bo nie wiem czy warto się sugerować książką serwisową "z importu". Facet jeszcze spuścił 500 zł, więc ostatecznie jestem bardzo zadowolony.
Dziękuję wszystkim za pomocne informacje oraz porady. Na pewno będę tu jeszcze zaglądał