Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#31 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nie bardzo rozumiem o co Tobie chodzi, turbo przecież Ci działa tak jak trzeba, błędów też nie masz , autko Ci przyspiesza książkowo więc po co na siłę szukac problemów? |Przecież turbina zawsze daje pełną moc od ok 2500obr więc u Ciebie działa prawidłowo. Ci Cię martwi w twoim aucie? Brak problemów>? :lol: :piwo:

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#32 Post autor: Rybka »

Na odpalonym silniku sztanga turbo ma być zaciągnięta i ani drgnąc.
U mnie powraca na swoje miejsce po kilku sekundach od odpalenia.
Tak samo z EGR, Egr na wolnych obrotach ma być otwarty czyli grzybek zassany a u mnie nie jest
Nie szukam sobie problemów, tylko chcę mieć autko takie jak powinno być. :D

robekk
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 25 sie 2013, 00:11
Lokalizacja: Mielec [RMI]
Model:

#33 Post autor: robekk »

Witam jestem świeżo po zakupie zafiry,
pod elektrozaworami obok aku wychodzą wężyki i są zakończone jakimś okrągłym czymś
czy tak powinno być czy może mają być połączone?czy czegoś mi brakuje
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#34 Post autor: Rybka »

Kolego tak ma być - jest to filterek elektrozaworu

Gruka

#35 Post autor: Gruka »

mowa a zaworze z tyłu za turbiną?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#36 Post autor: Rybka »

Gruka pisze:mowa a zaworze z tyłu za turbiną?
wszystkie trzy elektrozaworki mają u spodu taki filterek
od egr, klapek, turbiny

Gruka

#37 Post autor: Gruka »

Rybka pisze:
Gruka pisze:mowa a zaworze z tyłu za turbiną?
wszystkie trzy elektrozaworki mają u spodu taki filterek
od egr, klapek, turbiny

Zgoda. U mnie tez zawór z tyłu cały czas padał no i autko nie jechało. Problem tkwił w osłonie na dole której nie mam. Zostało to przerobione że teraz zasysa powietrze u góry i nie ciągnie syfu,przez co się zatykało

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#38 Post autor: Rybka »

Filterki są skierowane w dół i dletego czasem lubi zassać wilgoć i zaworki nawalają.
Tez sobie przerobiłem, montując filterek obok filtra powietrza na wężyku gumowym.

kwinto

#39 Post autor: kwinto »

Witam serdecznie;
posiadam Zafirkę A z 2004 roku z sinikiem 2.2 DTI i pompą PSG-16;
obecnie mam problem z podciśnieniem; nie działa zawór GM - 09-128-022 który odpowiada za sterowanie łopatkami turbiny; łopatki wogóle nie reagują; są zamknięte; po otwarciu ręcznie chwilowo działały; przewody podciśnieniowe sprawdzone i wymienione; zawór jest nowy zamontowany około 2 mcę temu;

ogólnie to brak sterowania - co może byc tego przyczyną

pozdrawiam kwinto

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#40 Post autor: Rybka »

Widzisz i na SB się nie dogadaliśmy.
Tobie chodzi o elektrozawór turbo a nie klapek wirowych.

Elektrozawór możesz sprawdzić według porady Dziadek13 - post na 1 stronie tego tematu.
Możesz przeczyścić też map sensor - czujnik ten steruje właśnie elektrozaworem turbo.
Możesz też podmienić elektrozawór od turbo na taki sam który znajduje się obok akumulatora.
Sprawdź czy wtedy zaciągnie sztange od turbo.

pawko81

#41 Post autor: pawko81 »

czy ktoś może sprawdzić ile ma u siebie ciśnienie za elektrozaworkiem rurka do turbiny
u mnie przed elektrozaworem jest 0,8 a za elektrozaworem 0,4
mi się wydaje że powinno byc podobnie
proszę o sprawdzenie

Fintosz

#42 Post autor: Fintosz »

Witam, mam coś pomieszane z wężykami od podciśnienia, a więc dziś po ściągnięciu obudowy filtra powietrza i gum z dolotu zobaczyłem że wężyki do elektrozaworu są odcięte :shock: w vektrze kolegi(ten sam silnik) od pompy szedł wężyk do elektrozaworu i stamtąd dopiero na gruszkę a u mnie bezpośrednio idzie od pompy na gruszke. Czy tak ma być?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#43 Post autor: Rybka »

Nie może tak być ponieważ powyżej 3tys obrotów będzie przeładowywać turbo, i wywali błąd.
Elektrozawór pewnie wysiadł i ktoś go pominą.
Podepnij węzyki pod elektrozawór i zobacz czy po odpaleniu auta gruszka turbo zaciąga sztange max w lewo.

Fintosz

#44 Post autor: Fintosz »

To jest to, w końcu jedzie normalnie! Elektrozawór działa poprawnie, więc nie wiem czemu ktoś go pominął?

Skasowany użytkownik 6483

#45 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Być może chciał uzyskac w ten sposób dodatkowego powera , wiesz fantazja co niektórych bywa naprawdę nieograniczona :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”