Jak zrobić komputer, średnie spalanie na wyświetlaczu?
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
Jak zrobić komputer, średnie spalanie na wyświetlaczu?
Witam. Posiadam wysłużoną Zafirkę 2.0 DI która domaga się wyświetlacza i średniego spalania, który wyświetlacz należało by zakupić i co dokładnie zrobić aby spalanie było wyświetlane. Mam zamontowany Tempomat, jeżeli to w czymś pomoże.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Powiem tak, też od pewnego czasu rozważałem montaż BC i wkońcu sie za to wzíąłem na poważnie: manetka kupiona, instrukcje(poradniki głównie z Vectry) przeczytane i nawet wydrukowane.
Zabrałem sie za temat nie tak dawno bo w zeszłym tygodniu. Ogólnie instalacja jest prosta jeżeli już ktoś posiada wyświetlacz MID (w przypadku TIDa jest troche więcej roboty). Musiałem przeciągnąć dosłownie 4 przewody (1 od ECU + 3 z licznika) do wyświetlacza MID + przewdowy z manetki (2 + masa).
Wszystko wydaje sie proste i takie też jest - najwięcej roboty zajmuje demontaż/montaż deski no i nadkola.
W moim przypadku po podłączeniu akumulatora niestety nic nowego nie zaistniało na wyświetlaczu (dalej po staremu data, godz., temp.) a powinny sie pojawić jakieś wskazania.
Myślałem główkowałem aż wkońcu rozebrałem deske ponownie - sprawdziłem wszystkie piny i połączenia i po podłączeniu akumulatora dalej nic.
Problem jest tylko nie wiem w czym Możecie podpowiedzieć co mogło pójść nie tak bo już nie mam pomysłów.
Zabrałem sie za temat nie tak dawno bo w zeszłym tygodniu. Ogólnie instalacja jest prosta jeżeli już ktoś posiada wyświetlacz MID (w przypadku TIDa jest troche więcej roboty). Musiałem przeciągnąć dosłownie 4 przewody (1 od ECU + 3 z licznika) do wyświetlacza MID + przewdowy z manetki (2 + masa).
Wszystko wydaje sie proste i takie też jest - najwięcej roboty zajmuje demontaż/montaż deski no i nadkola.
W moim przypadku po podłączeniu akumulatora niestety nic nowego nie zaistniało na wyświetlaczu (dalej po staremu data, godz., temp.) a powinny sie pojawić jakieś wskazania.
Myślałem główkowałem aż wkońcu rozebrałem deske ponownie - sprawdziłem wszystkie piny i połączenia i po podłączeniu akumulatora dalej nic.
Problem jest tylko nie wiem w czym Możecie podpowiedzieć co mogło pójść nie tak bo już nie mam pomysłów.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wszystko sie da jeżeli tylko sie chceMorlas pisze:Odkopuję stary temat.Możesz sprecyzować? Posiadam właśnie TIDa i nie wiem jak się za to zabrać. No i najważniejsze, mogę włożyć jaki wyświetlacz chcę? Nawet CID?w przypadku TIDa jest troche więcej roboty
Skoro posiadasz wyświetlacz TID to podczas zmiany na MIDa lub CIDa będziesz musial zrobić całą instalacje (no chyba że ją masz - sprawdź czy posiadasz wtyczke przy kolumnie na manetke ze sterowaniem).
W google znajdziesz kilka poradników (głównie dotyczących VB) jak zmienić TIDa na MIDa - ja z nich korzystałem tyle że miałem juą fabrycznie MIDa. W twoim przypadku będzie troche więcej roboty bo musisz wszystkie piny przy wtyczce poprzekładać
Nie wiem jak jest w przypadku CIDa - szczerze mówiąc to nie widziałem jeszcze takich poradników
Wydaje mi sie też, że będziesz musiał zmienić też radio.
Jakby co tu tutaj masz wszelkie info na temat wyświetlaczy: http://www.zafira-forum.de/showthread.p ... t-Zafira-A
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Korzystałem z kilku poradników aby potwierdzać swoje "zmiany", ale głównie korzystałem z TEGO poradnika.
Co prawda dotyczy on przeróbki z TIDa na MIDa, ale pominąwszy pewne kwestie (np. to że mamy już MIDa) pozostaje tak na prawde tych kilka przewodów.
Najważniejsza to rozpiska pinów w kostce MID:
Życze udanej zabawy
Sama operacja nie jest trudna - najwięcej czasu zajmuje demontaż/montaż wszelkich podzespołów np. deska, koło, nadkole itd później lutowanie to sama przyjemność
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało
Co prawda dotyczy on przeróbki z TIDa na MIDa, ale pominąwszy pewne kwestie (np. to że mamy już MIDa) pozostaje tak na prawde tych kilka przewodów.
Najważniejsza to rozpiska pinów w kostce MID:
Życze udanej zabawy
Sama operacja nie jest trudna - najwięcej czasu zajmuje demontaż/montaż wszelkich podzespołów np. deska, koło, nadkole itd później lutowanie to sama przyjemność
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało