[A] [B] Urwane przewody w łącznikach drzwi !!! - dyskusja

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#91 Post autor: chako »

Tak można. Miałem taki pomysł we wrześniu b.r. Pytałem w ASO i uwzględniając zniżkę dla mnie wyszło ok 570zł więc sobie odpuściłem. Ale wg. mnie ten zestaw jest do niczego bo dalej te kable mają tą samą kiepską izolację. Gdyby była sama wtyczka luzem oraz piny do zaciśnięcia to wtedy można by pomyśleć zakupie lepszy kabli i to wszystko połączyć.

patrick157

#92 Post autor: patrick157 »

Miałem dwa razy ten problem . Ale skorzystałem z ciekawego poradniczka . 2 godzinki robotki, ale wszystko działa.

http://astra-3.pl/faults.php?id=5

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#93 Post autor: Bodek »

patrick157 pisze:Miałem dwa razy ten problem . Ale skorzystałem z ciekawego poradniczka . 2 godzinki robotki, ale wszystko działa.

http://astra-3.pl/faults.php?id=5
Na pierwszej stronie tego tematu jest poradnik, ale ten link również się przyda :piwo:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

wisniaq

#94 Post autor: wisniaq »

A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy ktoś z Poznania robił już to w swojej Zafirce, i np. czasem nudzi mu się w weekend żeby mi pomóc? :) Oczywiście za właściwą opłatą (pieniężną lub alkoholową). :)

łysy72
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2012, 21:06
Imię: Marek
Lokalizacja: Nowy Sącz - KN
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: CDTI

#95 Post autor: łysy72 »

Ja również dziś"bawiłem" się z urwanymi przewodami, bo centralny czasem sam się otwierał.W prawych drzwiach był urwany przewód i oczywiście popękana izolacja w "grubych" przewodach.No ale w drzwiach za kierowcą to była masakra,to tam chyba robiło się zwarcie i centralny świrował.Na szrocie znalazłem vectrę c i z niej wyciąłem wiązkę z wtyczką(jest taka sama jak w zośkach) i polutowałem tak żeby łączenie było w słupku.Sposób z astry(link wyżej)żeby przeciągnąć wszystko do wewnątrz jest naprawdę dobry.Jeśli znajdę gdzieś w sklepie piny do wtyczki to zrobię sobie zamiennik na przewodach w silikonowej izolacji i będzie już na amen ;) Pozdrawiam wszystkich z tym problemem :> :piwo:

lukaspacyna

#96 Post autor: lukaspacyna »

Witam. Ostatnio otworzylem maske, sciagnalem plastki na podzybiu I zobaczylem z lewej strony kostke luzem. Czy wie ktos co tam powinno byc podlaczone????

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#97 Post autor: Tunio999 »

lukaspacyna pisze:Witam. Ostatnio otworzylem maske, sciagnalem plastki na podzybiu I zobaczylem z lewej strony kostke luzem. Czy wie ktos co tam powinno byc podlaczone????
Proszę tutaj zapytać:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... nalaz%B3em

PS... Zgodnie z regulaminem używamy polskich znaków :zolta:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tunio999, łącznie zmieniany 1 raz.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

MarcinDW

#98 Post autor: MarcinDW »

Hej,

Moje auto dzisiaj także doczekało się serwisu wiązki w drzwiach (za kierowcą). Nie działała mi szyba i centralny zaczynał świrować (dotykając/naginając lekko gumowy wąż z kablami słyszałem że centralka z tych drzwi przełącza się). 10 z 12 przewodów było pourywanych albo na granicy urwania.
Kilka godzin pracy i sukces częściowy. Działa wszystko poza centralką... centralka zamyka wszystko poza tymi drzwiami i nie słyszę żadnej "akcji" ze strony siłownika w tych drzwiach :/

w innym linku znalazłem taki opis wtyczki:
Obrazek
1 czerwony - 12 v dla silnika elektrycznych szyb
2 brązowy &#8211; masa dla silnika elektrycznych szyb
3 szaro biały &#8211; centralny
4 biały &#8211; centralny
5 czarno &#8211;zielony &#8211; centralny/ ryglowanie
6 szary &#8211; włącznik otwartych drzwi
7
8
9 żółty &#8211; open and start
10 biało &#8211; niebieski &#8211; blokada odsuwania szyb przed dziećmi
11 fioletowo-zielony &#8211; elektryczne szyby
12 fioletowo brązowy &#8211; elektryczne szyby
13
14
15
16 zielony - głośnik
17 brązowo-zielony - głośnik
18
19 brązowo-czarny &#8211; funkcja szyby komfort

Kto mi pomoże w kwestii zdiagnozowania problemu. Ja obstawiam 2 potencjalne źródła problemu:
- podczas montażu urwał się któryś z przewodów (apropo kto potrafi rozszyfrowac dokładne znaczenie pinów 4,5,6 i 9? :))
- jakimś cudem spalił/uszkodził się siłownik od zamykania/ryglowania drzwi...

MarcinDW

#99 Post autor: MarcinDW »

Wygląda na to że będę udzielał rad sam sobie. Ale cóż najważniejsze, że centralka w drzwiach już działa :)
Trochę mnie to jednak kosztowało... czasu.

Rozebrałem pokrywę drzwi i prześledziłem przewody nr 3 i 4 aż do samego modułu zamka. Przy operowaniu centralką z kluczyka widać było skoki napięcia więc z przewodami wszystko OK.
Został więc tak jak podejrzewałem moduł. Na necie znalazłem fajny opis jak rozebrać zamek z bagażnika:
http://www.youtube.com/watch?v=i75hg5PVrQs
Okazuje się że w modułach zamka w drzwiach są identyczne silniczki. Namęczyłem się trochę z otworzeniem tej czarnej skrzynki i złożeniu wszystkich sprężynek z powrotem do kupy :)
Ale było warto, okazało się że zaciął się w/w silniczek, ośka w ogóle nie chciała się kręcić. Po małej pomocy śrubokrętem motorek odpuścił.
Złożyłem wszystko i zamontowałem w drzwiach. Domyka się teraz wszystko jak złoto :D

Mam nadzieję że komuś to pomoże.
Pozdrawiam!

:ok: - Bodek
Ostatnio zmieniony 03 lis 2013, 11:48 przez MarcinDW, łącznie zmieniany 1 raz.

MarcinDW

#100 Post autor: MarcinDW »

W celu dopełnienia powyższego opisu (edytować już nie mogę) chciałem wkleić mały tutorial jak taki moduł rozebrać. Zdjęć nie robiłem wiec posiłkuje się tym co znalazłem w necie :)

1) odginamy metalowe "ucho" trzymające 2 części obudowy razem:
Obrazek
2) odkręcamy 2 śruby trzymające obudowę z jednej strony:
Obrazek
3) w tym momencie całą obudowę wydaje się trzymać nit oznaczony kółkiem na zdjęciu nr2, wydaje się on być zgrzany do obudowy. Otwarcie ustrojstwa wymaga w tym momencie nieco siły. U mnie zadziałało włożenie w miejscu gdzie widoczne są śruby w poprzek śrubokręta (całego metalowego trzpienia) tak żeby delikatnie rozchylić obie części obudowy na całej długości ścianki bocznej. Potem drugim płaskim śrubokrętem zacząłem podważać i próbować rozdzielać obudowę z przeciwnego końca. Nit w końcu puścił i "wieczko" odpadło.
Wnętrzności są raczej proste (w tym momencie najbardziej żałuję że nie zrobiłem zdjęcia) wiec nikt z rozebraniem i złożeniem potem nie powinien mieć problemu.
Przy składaniu plastików razem wystarczyło lekkie uderzenie kombinerkami w okolicę wymienionego wyżej pinu/nita i wskoczył na miejsce domykając całą obudowę.

Może komuś zaoszczędzi to kilka złotych, ja miałem na tyle szczęścia że silniczek w mechanizmie był zacięty a nie spalony :D

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#101 Post autor: lawless »

oscar000 pisze:Witam,
Mam pytanie. Dziś po skończonej trasie zamykam auto z pilota a centralny jakby resztkami sił zaciągnął zamek tylko z klapy bagażnika i sytuacja bagażnik zamknięty a drzwi nie. Brak reakcji na pilota, zamykanie guzikiem na pulpicie w środku też nic nie daje. Za dwa dni dopiero powrót do domu. Macie pomysły co to może być??
Miałem coś podobnego w vectrze po trasie auto do garażu wysiadka klik na pilota a ledwo ledwo sie zamknął :)
Na drugi dzień nie otworzył no to kluczykiem,siadam chce odpalać ...ako padło :) niestety walnieta jedna cela ładowanie nic nie dawało :oops:
No ale nie powiedziane że to jest to !
Ostatnio zmieniony 30 gru 2013, 21:32 przez lawless, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśl samodzielnie!

oscar000

#102 Post autor: oscar000 »

Ale on odpala, radio gra, oświetlenie jest

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#103 Post autor: lawless »

Czyli jednak coś innego :)
Myśl samodzielnie!

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#104 Post autor: drahe »

Możesz spróbować odpiąć klemy z aku żeby zrestartować tylną skrzynkę bezpiecznikową REC.Może pomoże?Sprawdź też bezpiecznik nr 38 w tej skrzynce czy nie jest spalony..
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

oscar000

#105 Post autor: oscar000 »

Wymieniłem bezpiecznik 38 bo był spalony i echo dalej. Wyciągnąłem klemy i po powtórnym podpięciu aku wciskam guzik centralnego na pilocie i kierunkowskazy mrugnęły tylko raz i znowu nic. Dalej Zoska otwarta;(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”