[A] Zaparowane szyby
Moderator: Sebu$
Witamrobert629 pisze:Witam. Mam taki problem: paruje mi przednia szyba w Zośce. Już chyba wszystko sprawdziłem i jestem bezradny. Może ktoś z Was mi pomoże.
Problem ten pojawia się, gdy klima mi popracuje następnie np. robię jakiś postój kilkuminutowy po czym odpalam furę włączam nawiew bez klimy i parują mi szyby. Z nawiewu czuć wilgotne powietrze (nie śmierdzące tylko wilgotne). Po włączeniu klimy po kilkudziesięciu sekundach problem znika aż do jej wyłączenia.
Nadmieniam, że dywaniki i wykładzina od pasażera i kierowcy - suche, płyn z chodnicy mi nie ubywa, filtr pyłkowy wymieniony, obieg wewnętrzny i zewnętrzny działa bez uwag, odpływ z klimy jest drożny i dodatkowo go przepychałem tak na wszelki wypadek - leje się z niego woda przy pracującej klimie. Pomimo tego wydaje mi się, że jeszcze gdzieś zbiera się woda z klimy i dlatego szyby parują.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Od miesiąca jestem posiadaczem Zośki i mam takie same objawy więc podbija temat.
Jakieś pomysły
Witam, odnośnie zaparowanych szyb to stawiałbym na filtr kabinowy, zwłaszcza prawidlowe zalożenie(sztrzalki w odpowiednią strone) miałem tak po naprawie klimy i wymianie filtra, GAMONIE w serwisie odwrotnie założyli filtr kabinowy i szyby parowały natychmiast jak wsiadło się do samochodu. Jeszcze można sprawdzić kratki wentylacyjne czy nie są zatkane i i tą kopułke od cyrkulacji wewnętrzej czy prawidłowo działa.parujące szyby świadczą że robi się "termos" szczelny w samochodzie zwlaszcza w deszczowe dni.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Witam Odświeżę problem
Problem zaczął się od parowania szyb. Wymieniłem filtr kabinowy, przeczyściłem odpływ od klimy. Było fajnie jakiś czas. Problem znów powrócił. Jak jadę sam zjawisko bardzo rzadko występuje, wystarczy że jedzie więcej osób problem narasta. Otwieranie szyb pomaga, ale nie oto chodzi by wietrzyć auto cały rok (poza tym otwarte szyby podczas jazdy odpadają bo mnie drażni hałas z zewnątrz).
Czytałem i doczytałem że jest winny temu silnik od recyrkulacji powietrza. Rozebrałem ten silniczek jak kolega robertgl17 i oczywiście raz chodzi raz nie. Kilka cykli obieg zamknięty - otwarty kopułka się zamyka i otwiera. Jak się przytnie to z dołu śrubokrętem w silniczek i chodzi znowu kilka cykli otwarcia i zamknięcia. Poczytałem to od kolegów z forum astry g i na razie odłożyłem zabawę. Na obecna chwilę zostawiłem zamknięta kopułkę (zasysanie powietrza z zewnątrz) i odłączona wtyczkę od silniczka. Jak będę miał więcej czasu to się biorę za rozebranie silnika na części pierwsze i myślę o tych wyłącznikach krańcowych jak to zrobił kolega z Forum Klubu Astra G.
Problem zaczął się od parowania szyb. Wymieniłem filtr kabinowy, przeczyściłem odpływ od klimy. Było fajnie jakiś czas. Problem znów powrócił. Jak jadę sam zjawisko bardzo rzadko występuje, wystarczy że jedzie więcej osób problem narasta. Otwieranie szyb pomaga, ale nie oto chodzi by wietrzyć auto cały rok (poza tym otwarte szyby podczas jazdy odpadają bo mnie drażni hałas z zewnątrz).
Czytałem i doczytałem że jest winny temu silnik od recyrkulacji powietrza. Rozebrałem ten silniczek jak kolega robertgl17 i oczywiście raz chodzi raz nie. Kilka cykli obieg zamknięty - otwarty kopułka się zamyka i otwiera. Jak się przytnie to z dołu śrubokrętem w silniczek i chodzi znowu kilka cykli otwarcia i zamknięcia. Poczytałem to od kolegów z forum astry g i na razie odłożyłem zabawę. Na obecna chwilę zostawiłem zamknięta kopułkę (zasysanie powietrza z zewnątrz) i odłączona wtyczkę od silniczka. Jak będę miał więcej czasu to się biorę za rozebranie silnika na części pierwsze i myślę o tych wyłącznikach krańcowych jak to zrobił kolega z Forum Klubu Astra G.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Krzysiek, łap temat: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... %EAtrznego
U mnie też silniczek wariował, a podklejenie magnesu tylko troche pomogło - ostatecznie skończyło sie na wymiane na "nowy" tj na używke
U mnie też silniczek wariował, a podklejenie magnesu tylko troche pomogło - ostatecznie skończyło sie na wymiane na "nowy" tj na używke
Witam,
Mam podobny problem jeżeli jest wilgotniej i chłodniej na zewnątrz a autem jedzie więcej jak 2os. to wszystko paruje niezależnie od biegu włączonej wentylacji, przeczytałem poprzednie posty i zastanawiam się nad układem czaszy wentylatora znajdującego się za schowkiem, czasza na otwartym układzie powinna być otwarta czy zamknięta?
W mojej Zosi kiedy na konsoli nie świeci się przycisk cyrkulacji powietrza (manualne sterowanie układem wentylacji) czasza jest otwarta kiedy się świeci czasza jest zamknięta tak ma być??? Dodatkowo z prawej strony na podłodze (tu gdzie VIN) jak wkładam rękę czuje mokrą gąbkę ale żaden płyn pt: chłodnica, układ hamulcowy, spryskiwacze nie ubywa.... Od czego to może być i gdzie szukać ewentualnie.
Mam podobny problem jeżeli jest wilgotniej i chłodniej na zewnątrz a autem jedzie więcej jak 2os. to wszystko paruje niezależnie od biegu włączonej wentylacji, przeczytałem poprzednie posty i zastanawiam się nad układem czaszy wentylatora znajdującego się za schowkiem, czasza na otwartym układzie powinna być otwarta czy zamknięta?
W mojej Zosi kiedy na konsoli nie świeci się przycisk cyrkulacji powietrza (manualne sterowanie układem wentylacji) czasza jest otwarta kiedy się świeci czasza jest zamknięta tak ma być??? Dodatkowo z prawej strony na podłodze (tu gdzie VIN) jak wkładam rękę czuje mokrą gąbkę ale żaden płyn pt: chłodnica, układ hamulcowy, spryskiwacze nie ubywa.... Od czego to może być i gdzie szukać ewentualnie.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Marcin jak masz tam mokro to żadne czasze i ich zamykanie nic nie da.
Po pierwsze masz bojowe zadanie wymienić filtr kabinowy. Po drugie bojowe zadanie oczyścić kanały odprowadzające wodę z podszybia. Czyli maska do góry, kilka szmatek w rękę, czyścisz całą możliwą drogę którą woda z pewnością nie spływa i się gdzieś zbiera i blokuje odpływ. Nastaw się na wiadro liści , tonę szlamu, piachu, brudu i czarnej mazi.
Po tych zabiegach osusz auto. Robi się ciepło, więc co możliwe wywal z kabiny, zostaw drzwi otwarte, niech wykładzina powysycha. Zdziwisz się jak może być miło i przyjemnie i pachnąco po takim czyszczeniu.
I parowanie będzie już tylko historią...
Po pierwsze masz bojowe zadanie wymienić filtr kabinowy. Po drugie bojowe zadanie oczyścić kanały odprowadzające wodę z podszybia. Czyli maska do góry, kilka szmatek w rękę, czyścisz całą możliwą drogę którą woda z pewnością nie spływa i się gdzieś zbiera i blokuje odpływ. Nastaw się na wiadro liści , tonę szlamu, piachu, brudu i czarnej mazi.
Po tych zabiegach osusz auto. Robi się ciepło, więc co możliwe wywal z kabiny, zostaw drzwi otwarte, niech wykładzina powysycha. Zdziwisz się jak może być miło i przyjemnie i pachnąco po takim czyszczeniu.
I parowanie będzie już tylko historią...
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 13:00 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jeżeli gąbka jest mokra to dopadła Cię standardowa usterka, czyli czeka sie wymiana oringów nagrzewnicy: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=117Marcin1769 pisze:Dodatkowo z prawej strony na podłodze (tu gdzie VIN) jak wkładam rękę czuje mokrą gąbkę ale żaden płyn pt: chłodnica, układ hamulcowy, spryskiwacze nie ubywa...
Sprawdź jak smakuje ciesz która wsiąkła w gąbkę
Stawiam na nagrzewnice, ale skoro żadne płyny nie ubywają to jeszcze pozostaje deszczówka
Może nie da ale pytam bo wyczytałem po drodze tematu że często się zdarza iż CZASZA działa odwrotnie nie wiedzieć dlaczego... Temu pytam czy prawidłowo się u mnie zamyka czy właśnie na odwrótmiodzik pisze:Marcin jak masz tam mokro to żadne czasze i ich zamykanie nic nie da.
Filtr wymieniłem standardowo ale wyjąłem go bo sądziłem ze przestanie parować (trochę pomogło-trochę...)miodzik pisze:Po pierwsze masz bojowe zadanie wymienić filtr kabinowy.
Nie ma mowy abym dotykał językiem ten brud z podłogiGOTI pisze:Sprawdź jak smakuje ciesz która wsiąkła w gąbkę
No płyny nie ubywają żadne, z naciskiem na chłodniczy. Jeżeli to deszczówka to tak jakGOTI pisze:Stawiam na nagrzewnice, ale skoro żadne płyny nie ubywają to jeszcze pozostaje deszczówka
zostaje deszczówka z podszybia.miodzik pisze:
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 12:32 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Marcin1769 jak widzisz wirnik wentylatora tego za schowkiem to jest obieg wewnętrzny, a jak kopułka jest zamknięta i nie widać wirnika wentylatora to jest obieg otwarty.
Spróbuj ustawić kopułkę tak żeby nie było widać wentylatora i wyciągnij wtyczkę od silniczka obiegu. Jeżeli przestanie Ci parować to masz walnięty silniczek sterowania obiegiem powietrza.
Spróbuj ustawić kopułkę tak żeby nie było widać wentylatora i wyciągnij wtyczkę od silniczka obiegu. Jeżeli przestanie Ci parować to masz walnięty silniczek sterowania obiegiem powietrza.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Naprawa silniczka: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14205Marcin1769 pisze:Czy ten silniczek da się naprawić domowym sposobem? Czy zostaje wymiana?chabretti pisze:Jeżeli przestanie Ci parować to masz walnięty silniczek sterowania obiegiem powietrza.