[TUT/A] Autoalarm - atrapa.
[TUT/A] Autoalarm - atrapa.
Najpierw nabyłem włącznik świateł awaryjnych do wersji samochodu z autoalarmem
Wygląda on tak jak normalny włącznik, ale ma wbudowaną czerwoną diodę LED
Włącznik posiada 2 dodatkowe wyprowadzenia do podłączenia zasilania do tej diody
Najprościej byłoby podmienić wbudowaną diodę na migającą. Jednak oferowane
w sprzedaży migają jak dla mnie zbyt szybko i nie przypominają migania diod
prawdziwych autoalarmów. W związku z tym złożyłem prosty generator oparty
na "nieśmiertelnym" timerze 555. Schemat poniżej
Ponieważ opis układu elektronicznego wykracza poza ramy tego Forum nie będę go
szczegółowo opisywał, chyba że koleżanki/koledzy z Forum wyrażą takie życzenie.
Montaż układu wykonałem na płytce uniwersalnej, którą przyciąłem do odpowiednich
rozmiarów.
Do tego jeszcze dorobiłem okablowanie:
1. przewód zakończony żeńską wtyczką 4-pinową podłączony do płytki elektronicznej
(+12V, GND, anoda LED, katoda LED)
2. przewód zakończony męską wtyczką 4-pinową a z drugiej strony przygotowany
do podpięcia włącznika świateł awaryjnych oraz masy.
Płykę umieściłem w małej plastikowej obudowie. Poniżej fotografia całego zestawu.
Nie odpowiedał mi kolor diody wbudowanej w przełącznik (czerwony). Dodatkowo
świeciła ona dosyć słabo. Wymieniłem więc na jasną diodę niebieską. Co prawda nie
jestem wielbicielem niebieskich ledów w samochodzie, jednak, bądźmy szczerzy,
większość sygnalizacji autoalarmowych bazuje właśnie na takich diodach.
Układ przetestowałem, wyregulowałem i poszedłem do garażu.
W samochodzie trzeba rozebrać konsolę środkową (opis w "Sam naprawiam...").
Następny krok to wyjęcie oryginalnego włącznika świateł awaryjnych a następnie
szerokiego gniazda, do którego włącznik jest podpięty.
Tam dolutowałem się do konektora z czerwonym przewodem.
A następnie obsadziłem puste pozycje przewodami zakończonymi konektorami
Niestety nie zdobyłem takich samych konektorów jak oryginalne, ale pasują one do gniazda
(jedyny problem - nie trzymają się w nim)
Następnie zdemontowałem schowek i wyjąłem złącze lampki podświetlającej schowek
Tam wlutowałem się przewodem masowym mojego układu do konektora z biało-czerwonym
przewodem
Wiązkę spiąłem opaskami
I podłączyłem moje pudełko
Które następnie umieściłem w przepuście łączącym konsolę środkową z komorą schowka
Potem już z górki: zamontowałem szerokie gniazdo i zainstalowałem nowy włącznik
świateł awaryjnych. Po przetestowaniu działania zmontowałem schowek i konsolę.
Efekt końcowy prezentuje się następująco:
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko atrap czujników, ale na razie nie potrafię nigdzie
takich kupić.
Jeśli będzie potrzeba to mogę napisać parę słów o schemacie, regulacji i podłączeniu układu.
Wygląda on tak jak normalny włącznik, ale ma wbudowaną czerwoną diodę LED
Włącznik posiada 2 dodatkowe wyprowadzenia do podłączenia zasilania do tej diody
Najprościej byłoby podmienić wbudowaną diodę na migającą. Jednak oferowane
w sprzedaży migają jak dla mnie zbyt szybko i nie przypominają migania diod
prawdziwych autoalarmów. W związku z tym złożyłem prosty generator oparty
na "nieśmiertelnym" timerze 555. Schemat poniżej
Ponieważ opis układu elektronicznego wykracza poza ramy tego Forum nie będę go
szczegółowo opisywał, chyba że koleżanki/koledzy z Forum wyrażą takie życzenie.
Montaż układu wykonałem na płytce uniwersalnej, którą przyciąłem do odpowiednich
rozmiarów.
Do tego jeszcze dorobiłem okablowanie:
1. przewód zakończony żeńską wtyczką 4-pinową podłączony do płytki elektronicznej
(+12V, GND, anoda LED, katoda LED)
2. przewód zakończony męską wtyczką 4-pinową a z drugiej strony przygotowany
do podpięcia włącznika świateł awaryjnych oraz masy.
Płykę umieściłem w małej plastikowej obudowie. Poniżej fotografia całego zestawu.
Nie odpowiedał mi kolor diody wbudowanej w przełącznik (czerwony). Dodatkowo
świeciła ona dosyć słabo. Wymieniłem więc na jasną diodę niebieską. Co prawda nie
jestem wielbicielem niebieskich ledów w samochodzie, jednak, bądźmy szczerzy,
większość sygnalizacji autoalarmowych bazuje właśnie na takich diodach.
Układ przetestowałem, wyregulowałem i poszedłem do garażu.
W samochodzie trzeba rozebrać konsolę środkową (opis w "Sam naprawiam...").
Następny krok to wyjęcie oryginalnego włącznika świateł awaryjnych a następnie
szerokiego gniazda, do którego włącznik jest podpięty.
Tam dolutowałem się do konektora z czerwonym przewodem.
A następnie obsadziłem puste pozycje przewodami zakończonymi konektorami
Niestety nie zdobyłem takich samych konektorów jak oryginalne, ale pasują one do gniazda
(jedyny problem - nie trzymają się w nim)
Następnie zdemontowałem schowek i wyjąłem złącze lampki podświetlającej schowek
Tam wlutowałem się przewodem masowym mojego układu do konektora z biało-czerwonym
przewodem
Wiązkę spiąłem opaskami
I podłączyłem moje pudełko
Które następnie umieściłem w przepuście łączącym konsolę środkową z komorą schowka
Potem już z górki: zamontowałem szerokie gniazdo i zainstalowałem nowy włącznik
świateł awaryjnych. Po przetestowaniu działania zmontowałem schowek i konsolę.
Efekt końcowy prezentuje się następująco:
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko atrap czujników, ale na razie nie potrafię nigdzie
takich kupić.
Jeśli będzie potrzeba to mogę napisać parę słów o schemacie, regulacji i podłączeniu układu.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 23:38 przez h-doc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Podepnę się pod temat kolegi i go otworzę.
Ja tylko dodam że jeśli chcemy aby nasza dioda "pseudo-alarmu" migała dopiero po zamknięciu auta to układ migającej diody lub zwykłą migającą diodę łączymy:
Plus diody lub układu łączymy z grubym czerwonym kablem w sterowniku zamka .Pin 9 na złączu X62
Jest to stałe +12V
Minus diody lub układu łączymy z przewodem koloru czerwonego z brązowym paskiem. Pin 5 na złączu X62
Jest tam -12V po zamknięciu auta.
Wtedy dioda led miga dopiero po zamknięciu auta.
Po podpięciu samego miernika pod te piny 12V będzie przy otwartym aucie i zamkniętym.
Nie sugerujcie się tym bo po podpięciu diody pod piny już 12V będzie tylko po zamknięciu auta.
W tutoriale przedstawionym przez kolegę h-doc dioda miga już po wyjęciu kluczyka.
Ja przedstawię swój schemacik układu migającej diody.
Dioda miga wtedy powoli i z większymi przerwami niż zwykła migająca dioda.
Montujemy tylko jedną diodę gdzieś w tapicerce, ja kupiłem włącznik awaryjnych z diodą led i jego podpiąłem pod układzik.
Ale możemy też podłączyć samą migającą diodę, nie musimy nic lutować żadnego układu, ale takie diody migają za szybko.
Do diody led wepnijmy w szereg diodę prostowniczą na czerwonym grubym przewodzie.
Ja tylko dodam że jeśli chcemy aby nasza dioda "pseudo-alarmu" migała dopiero po zamknięciu auta to układ migającej diody lub zwykłą migającą diodę łączymy:
Plus diody lub układu łączymy z grubym czerwonym kablem w sterowniku zamka .Pin 9 na złączu X62
Jest to stałe +12V
Minus diody lub układu łączymy z przewodem koloru czerwonego z brązowym paskiem. Pin 5 na złączu X62
Jest tam -12V po zamknięciu auta.
Wtedy dioda led miga dopiero po zamknięciu auta.
Po podpięciu samego miernika pod te piny 12V będzie przy otwartym aucie i zamkniętym.
Nie sugerujcie się tym bo po podpięciu diody pod piny już 12V będzie tylko po zamknięciu auta.
W tutoriale przedstawionym przez kolegę h-doc dioda miga już po wyjęciu kluczyka.
Ja przedstawię swój schemacik układu migającej diody.
Dioda miga wtedy powoli i z większymi przerwami niż zwykła migająca dioda.
Montujemy tylko jedną diodę gdzieś w tapicerce, ja kupiłem włącznik awaryjnych z diodą led i jego podpiąłem pod układzik.
Ale możemy też podłączyć samą migającą diodę, nie musimy nic lutować żadnego układu, ale takie diody migają za szybko.
Do diody led wepnijmy w szereg diodę prostowniczą na czerwonym grubym przewodzie.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2017, 17:09 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak się troszkę podłącze pod ten temat odnośnie włącznika świateł awaryjnych spotkaliście się z takim czymś że po otwarciu drzwi mrugały awaryjne spotkałem gostka z rejstracją " i " chyba irlandia a że znam tylko język Polski więc się "super dogadałem " jedyne co mi pokazał na czujke (krańcówkę) z drzwi , lampe w podsufitówce i na guzik awaryjnego jedyne co mu powiedziałem " nice yes ok " haha
ale pokazywał że jak wcisnoł krańcówkę drzwiach czyli symulował zamknięcie drzwi lampka gasła , a jak puścił lampka się oświecała i mrugały awaryjne haha
ale pokazywał że jak wcisnoł krańcówkę drzwiach czyli symulował zamknięcie drzwi lampka gasła , a jak puścił lampka się oświecała i mrugały awaryjne haha
Ja zrobiłem tak w Golfie3, alarm ma programowane dodatkowe funkcje między innymi gdy silnik jest uruchomiony otwarcie drzwi powoduje uruchomienie awaryjnych, dodatkowy przycisk powoduje otwarcie bagażnika, siłownik pociąga za dźwignie i klapa odskakuje, przytrzymanie przycisku od zamykania powoduje zamknięcie szyb elektrycznych przy otwieraniu otwiera.Organ18 pisze:Tak się troszkę podłącze pod ten temat odnośnie włącznika świateł awaryjnych spotkaliście się z takim czymś że po otwarciu drzwi mrugały awaryjne spotkałem gostka z rejstracją " i " chyba irlandia a że znam tylko język Polski więc się "super dogadałem " jedyne co mi pokazał na czujke (krańcówkę) z drzwi , lampe w podsufitówce i na guzik awaryjnego jedyne co mu powiedziałem " nice yes ok " haha
ale pokazywał że jak wcisnoł krańcówkę drzwiach czyli symulował zamknięcie drzwi lampka gasła , a jak puścił lampka się oświecała i mrugały awaryjne haha
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Na allegro wpisz "włącznik awaryjnych Zafira."
Np. http://allegro.pl/zafira-a-wlacznik-awa ... 00635.html
http://allegro.pl/wlacznik-przycisk-swi ... ml#thumb/1
itd.
Np. http://allegro.pl/zafira-a-wlacznik-awa ... 00635.html
http://allegro.pl/wlacznik-przycisk-swi ... ml#thumb/1
itd.
- Aliass
- Zafiromaniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
- Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
- Model:
- Kontakt:
Istnieją zestawy do własnorecznego montazu o nazwie
NE523 Pseudo auto alarm LED JUNIOR
Poniżej zamieszczam schemat tego zestawu:
Koszt obecnie waha sie pomiedzy 9,20zł a 13,20zł.
Do orginalnej diody idą 2 przewody : brązowy i brązowy z granatowym paskiem. Gdzie te przewody biegną dalej? Do której kostki ?
NE523 Pseudo auto alarm LED JUNIOR
Poniżej zamieszczam schemat tego zestawu:
Koszt obecnie waha sie pomiedzy 9,20zł a 13,20zł.
Do orginalnej diody idą 2 przewody : brązowy i brązowy z granatowym paskiem. Gdzie te przewody biegną dalej? Do której kostki ?
Gdzie znajduje się te złączeRybka pisze:Ja tylko dodam że jeśli chcemy aby nasza dioda "pseudo-alarmu" migała dopiero po zamknięciu auta to układ migającej diody lub zwykłą migającą diodę łączymy:
Plus diody lub układu łączymy z grubym czerwonym kablem w sterowniku zamka .Pin 9 na złączu X62
Jest to stałe +12V
Minus diody lub układu łączymy z przewodem koloru czerwonego z brązowym paskiem. Pin 5 na złączu X62
Jest tam -12V po zamknięciu auta.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2017, 17:09 przez Aliass, łącznie zmieniany 2 razy.