wg mnie jest większe spalanie, ale niech się wypowiedzą fachowcyFreshh pisze:Tak,wiem . Pozostaje jednak sprawa tzw.mentalna-indywidualna- jaki to ma sens. Ale to temat do innej dyskusji (jest taka na forum )kebul pisze:można oszukać komputer i do sondy wlutować opornik żeby napięci było poniżej 1 VFreshh pisze: Fakt że zgłasza błąd ale mi to nie przeszkadza.
sonda lambda
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
kebul, to akurat będzie zależało w jakiej wartości sonda zakończy swoje życie, czy będzie pokazywała komputerowi że silnik ma mieszanke uboga- i ten bedzie dokładał aż do bulu, czy zostanie w bogatej i komp zmniejszy dawke paliwa. Może jeszcze skonać w średniej wartości, wtedy auto lata na sztywnej mapie. Właściwie z reguły po zapaleniu checka i tak przejdzie w tryb awaryjny, ale nie zawsze musi to być w jakis sposób odczuwalne.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4V do 0,55V .firek pisze:kebul, to akurat będzie zależało w jakiej wartości sonda zakończy swoje życie, czy będzie pokazywała komputerowi że silnik ma mieszanke uboga- i ten bedzie dokładał aż do bulu, czy zostanie w bogatej i komp zmniejszy dawke paliwa. Może jeszcze skonać w średniej wartości, wtedy auto lata na sztywnej mapie. Właściwie z reguły po zapaleniu checka i tak przejdzie w tryb awaryjny, ale nie zawsze musi to być w jakis sposób odczuwalne.
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V brak błędu,nie ma wpływu na spalanie kontroluje normy eco.
A co jeżeli druga sonda pracuje w przedziale 0,7-0,8V.Dziadek13 pisze:Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4V do 0,55V .firek pisze:kebul, to akurat będzie zależało w jakiej wartości sonda zakończy swoje życie, czy będzie pokazywała komputerowi że silnik ma mieszanke uboga- i ten bedzie dokładał aż do bulu, czy zostanie w bogatej i komp zmniejszy dawke paliwa. Może jeszcze skonać w średniej wartości, wtedy auto lata na sztywnej mapie. Właściwie z reguły po zapaleniu checka i tak przejdzie w tryb awaryjny, ale nie zawsze musi to być w jakis sposób odczuwalne.
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V brak błędu,nie ma wpływu na spalanie kontroluje normy eco.
Z pomiarów jakie miałem wyszły właśnie takie wartości.
Pomiar robiłem, bo mam wrażenie, że paliwo jest dopalane w wydechu.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Przecież pisze o drugiej sondzie poczytaj tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8379&start=180
Bez podłączenia do OP-COM'a, TECH'a czy też innego interfejsu diagnostycznego będzie ciężko określic czemu CI się świeci check, powodów może być bardzo dużo i nie musi to być sondaJARO pisze:A może ktoś podrzucić jakie mogą być przyczyny świecenia się kontrolki silnika na pulpicie? czy to jest od sondy lambda złe spaliny? czy może jest walnięta. Pytałem się kilku osób mówią że Ople mają to do siebie ze ta kontrolka często się świeci.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:04
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira A 1.8 125 KM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Cześć,
świeci mi się kontrolka silnika, pojechałem do mechanika i odczytał błąd P0170.
Powiedział, że sonda lambda jest do wymiany.
Teraz nie wiem czy pierwsza czy druga sonda? Bo podejrzewam, że różnią się one między sobą.
Czy sonda lambda o numerach 5WK91701 , GM 09202575 będzie odpowiednia?
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 10:50 ]
Czy wie ktoś, czy sondy lambda się od siebie różnią i jak dowiedzieć się która jest do wymiany?
Z góry dziękuję za pomoc!
świeci mi się kontrolka silnika, pojechałem do mechanika i odczytał błąd P0170.
Powiedział, że sonda lambda jest do wymiany.
Teraz nie wiem czy pierwsza czy druga sonda? Bo podejrzewam, że różnią się one między sobą.
Czy sonda lambda o numerach 5WK91701 , GM 09202575 będzie odpowiednia?
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 10:50 ]
Czy wie ktoś, czy sondy lambda się od siebie różnią i jak dowiedzieć się która jest do wymiany?
Z góry dziękuję za pomoc!
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Ja jestem na etapie sprawdzania która sonda mi się położyła - na razie odpiąłem tą na kolektorze - zobaczymy czy wyświetli błąd. Być może tak jak kolega w 3 poście wskazał wina nie leży po stronie sondy
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Zgadza się ople mają to do siebie - ale dopóki nie sprawdzisz programem diagnostycznym lub metodą "na pedały" nie dowiesz się dlaczego
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Mam pytanko, czy sondy w kolektorze, i za katalizatorem są tego samego typu/zamienne? Pracują w zakresie 0-1V i są na 4 kable.
Chcę wymienić pierwszą sondę w kolektorze. Na tej którą mam obecnie są oznaczenia:
09 202 575 12V i idzie do niej dość długi kabel - z 70cm do wtyczki
Pierwsza sonda jest regulacyjna, druga diagnostyczna (sprawdza katalizator)
I tu mam problem, bo na stronce NGK są 2 sondy:
OZA334-SZ1 - diagnostyczna (Diagnosesonde) długość montażowa 741mm
OZA334-SZ4 - regulacyjna (Regelsonde) długość montażowa 271mm
i wychodzi że ta regulacyjna SZ1 jest z krótkim kablem, a ta moja 09 202 575 12V jest zamiennikiem SZ4 diagnostycznej...
O co chodzi? Błąd na stronie NGK?
Chcę wymienić pierwszą sondę w kolektorze. Na tej którą mam obecnie są oznaczenia:
09 202 575 12V i idzie do niej dość długi kabel - z 70cm do wtyczki
Pierwsza sonda jest regulacyjna, druga diagnostyczna (sprawdza katalizator)
I tu mam problem, bo na stronce NGK są 2 sondy:
OZA334-SZ1 - diagnostyczna (Diagnosesonde) długość montażowa 741mm
OZA334-SZ4 - regulacyjna (Regelsonde) długość montażowa 271mm
i wychodzi że ta regulacyjna SZ1 jest z krótkim kablem, a ta moja 09 202 575 12V jest zamiennikiem SZ4 diagnostycznej...
O co chodzi? Błąd na stronie NGK?
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
No i niby się wyjaśniło, że sonda regulacyjna to NGK OZA334-SZ1 długość montażowa 741mm, niby błąd na stronie - na allegro po moim zapytaniu sprawdzili niby z papierowym katalogiem i u siebie w aukcji zmienili, natomiast w katalogu on-line NGK dalej jest jako diagnostyczna. W każdym razie już ją mam zamówioną, i jutro montuje - zobaczymy, dorwałem za 340zł