Montaż Webasta do Zafiry A silnik Z18XE

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
narkaz

#16 Post autor: narkaz »

Dzięki za zdjęcia.
Montaż webasta u siebie planuję w tym tygodniu. Gość od którego kupiłem cały zestaw twierdzi, że piec trzeba zamontować poniżej zbiornika wyrównawczego by się piec nie zapowietrzył, a przewody wodne można kłaść dowolnie. Ja planuję przewody puścić dołem pod chłodnicą i gdzieś tam wejść pod prawy błotnik. Takie plany, ale zobaczę jak to będzie. Nie orientujecie się mniej więcej ile dodatkowo płynu chłodniczego potrzeba. Mam tylko 1.5L i nie wiem czy mi starczy na dolewkę.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#17 Post autor: oki »

No to przewody wodne mam puszczone identycznie i też połapane trytytkami mimo ze sam to robiłem jechalo mi to prowizorką, przez cały czas chodzi mi po głowie aby zrobić to z rurek miedzianych w koło tego filtra.
Ale skoro tak robią serwisy to zostawię chyba w spokoju.

narkaz

#18 Post autor: narkaz »

No i w końcu zamontowałem u siebie Webasto. Ale już miałem zrezygnować w ogóle z jego montażu, nigdzie nie mogłem znaleźć miejsca. Z prawej strony pod błotnikiem jest czarny filtr węglowy i tam nie ma miejsca, obok jest wnęka i myślałem że tam zamontuję piec ale ta wnęka jest na halogen. Już myślałem o rezygnacji z halogenów, ale w końcu zamontowałem go z lewej strony pod zbiornikiem spryskiwacza, weszło praktycznie na styk. Musiałem tylko odkręcić pompkę z pieca i zamontować ją na wężach. W sumie to nawet lepiej bo węże krótsze i bliżej do silnika. Sterowanie zrobiłem na pilota zakupionego na allegro, ma mieć zasięg 400m, na razie nie sprawdzałem. Ale webasto grzeje pięknie, chwila i już leci ciepełko do kabiny. Dostałem też czujnik temperatury do dogrzewacza i uruchomiłem go. Na razie jeszcze nie był testowany , po prostu muszę poczekać na temperaturę poniżej 5 stopni. Na zimę na pewno się to webasto przyda.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#19 Post autor: Szuwarek »

Jaki jest koszt takiego urządzenia w stanie nowym ?

Albo czy takie cudo mogę założyć do swojej zosi >>>>

http://allegro.pl/webasto-kompletne-ben ... 24366.html

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#20 Post autor: oki »

Szuwarek, tak możesz zamontować mam takie samo BW50 z tego co widzę jest to analogowe sterowanie.
Ogólnie kupując webasto należy sprawdzić czy sterowanie elektroniki jest analogowe czyli podajemy +12V i startuje czy cyfrowe CAN np nowe VW, BMW etc.
Cyfrowego nie uruchomimy w prosty sposób za pomocą włącznika i ogólnie dla nas jest nie przydatne, dla tego analoga znaleźć jest trudno i mają swoją cenę.
Co do miejsca o którym napisał narkaz, u mnie pod zbiornik spryskiwacza BW50 się nie mieściło przeszkadzał moduł wentylatorów i zamontowałem obok tego czarnego filtra z prawej strony.
Poprostu przesunełem filtr do tyłu bliżej koła a webasto zamontowałem przed nim.
Czyli mamy już dwie wersje montażu w zależności od rodzaju pieca.
BW50 jest starszym modelem i większym, ma wbudowaną pompkę obiegową cieczy oraz przelewowy zbiornik paliwa ok 0.6L z własną pompką dawkującą paliwo.
Za używane w dobrym stanie ceny potrafią dochodzić do 1000 - 1500 zł za nowe ok 2500 i więcej.
Np. znazlazłem takie 1200zł ale stan jak widać http://allegro.pl/kompletne-webasto-ben ... 16166.html
ogólnie ceny powalają, części są drogie np pompka obiegu wody zewnętrzna elektryczna to koszt ok 180-250zł, za sam sterownik czasowy od 100-300
Można czasami trafić okazje za 500-700zł ale to już nie ta pora.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#21 Post autor: Szuwarek »

Właśnie kilka obserwuję może się uda kupić po cenie :)

narkaz

#22 Post autor: narkaz »

Mam problem z uruchomieniem panelu klimatronika by dmuchało przy pracy samego webasta.
Podpiąłem dodatkowy przewód po stacyjce do panelu klimatronika poprzez diodę i owszem panel się uruchamia ale nie pracuje wentylator. Dopiero jak nacisnę jakiś guzik lub pokręcę pokrętłem to uruchamia się wentylator. Dodatkowo stwierdziłem że przy pracującym silniku wentylator pracuje jak panel dostaje sygnał z prędkościomierza, jak się go odepnie to wentylator staje. W piątek jak będę miał czas to spróbuję jeszcze podpiąć 12V z webasta do pinu 14 panelu klimatronika. Ze schematu niby wszystko pasuje, nr pinów do webasta, kolory przewodów. Schemat do diesla ale to chyba nie będzie jakiś problem. Na forum znalazłem temat forumowicza GRISZKA który prawdopodobnie tak właśnie zrobił. Ale został usunięty z forum i nie mam do niego kontaktu. I wtedy ma się uruchomić nadmuch na przednią szybę na 2 biegu. Chyba że macie jakieś inne sugestie.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#23 Post autor: oki »

Nie mam klimatronika więc nie mam jak sprawdzić, ale pytanie.
Czy jak włączysz stacyjkę i ustawisz wentylator np na drugim biegu i wyłączysz ją, następnie włączysz ją z powrotem to pamięta to ustawienie czy się zeruje?

narkaz

#24 Post autor: narkaz »

Nawiew na przednią szybę zawsze uruchamia się na maksa nawet jak wcześniej było np. na 3 biegu. Ale nawiew do przodu i na nogi pamięta ustawienia.

[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 16:27 ]
No i dzisiaj uruchomiłem panel. Tak jak myślałem, trzeba było podać 12V na pin 14 w szarej wtyczce panelu klimatronika. Moje webasto podaje 12V na swoim wyjściu na przekaźnik przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 30*C i to napięcie podałem na pin 14. I teraz jak włączę webasto to ono zaczyna pracować normalnie i przy 30*C włącza się panel z obrotami tak mniej więcej jak by na 2 albo 3 biegu, bo nie pokazuje na którym biegu pracuje. Nie trzeba podawać żadnego dodatkowego napięcia na żaden pin tylko to 12V na pin 14 w szarej wtyczce. :lol:

bagat

#25 Post autor: bagat »

oki pisze:No to przewody wodne mam puszczone identycznie i też połapane trytytkami mimo ze sam to robiłem jechalo mi to prowizorką, przez cały czas chodzi mi po głowie aby zrobić to z rurek miedzianych w koło tego filtra.
Ale skoro tak robią serwisy to zostawię chyba w spokoju.
Miedziane bez izolacji będą miały dużo większe straty ciepła niż guma ;)

jaco_fafira

#26 Post autor: jaco_fafira »

Gdzie powinny się znajdować bezpieczniki od Webasto?

Skasowany użytkownik 8511

#27 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

jaco_fafira pisze:Gdzie powinny się znajdować bezpieczniki od Webasto?
Jeżeli bylo zgodnie z zaleceniami zamontowane to bezpieczniki są koło zbiorniczka płynu chłodzącego.

Awatar użytkownika
MK65
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2013, 20:50
Imię: Mirek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Zafira C Cosmo 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#28 Post autor: MK65 »

Witam może pomógł byś mi przy rozwiązaniu problemu a mianowicie zamontowałem webasto chodzi poprawnie ale nie mogę uruchomić klimatronika żeby grzało w kabinie .Zależy mi na informacji gdzie wpiołeś 12v lub gdzie trzeba podpiąć żeby klapy się otworzyły bo jak się orientujesz to samochód na postoju zamknięty ma zamknięte klapy żeby dmuchało na przednią szybę trzeba gdzieś podać prąd .wentylator mi pracuje bo mam podłączony moduł bezpośrednio pod wentylator i wysterowana jest prędkość na module a kiedy odpalam wyłącza się moduł i steruje z pulpitu jak możesz to proszę o pomoc

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#29 Post autor: tOmki »

Może napiszę jak mi webasto działa. Po uruchomieniu webasto (faza grzania), nadmuch się włącza dopiero po pewnym czasie. Prawdopodobnie jest coś ustawione żeby zimnego powietrza nie wdmuchiwać do kabiny. Najdziwniejsze jest to że siłą nadmuchu steruje za pomocą pokrętła temperatury.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”