problem z odpalaniem
Moderator: Sebu$
problem z odpalaniem
Witam. Ciężko pali rano,temat z zapowietrzaniem układu paliwowego jest mi znany.ostatnio pokusiłe sięowymiane filtra paliwa ,obudowe przejżałem dokładnie,nic nie widać żadnych pęknięć ubytków itd. Kiedyśzamontowałem zawór zwrotny przed filtrem zamontowałem chipa ułatwiającego rozruch i było ok. do pierwszych mrozów im zimniej tym gorzej.Dwa tygodnie temu wymieniłem filtr pal.za pierwszym razem miałem przeciek wymieniłem jeszcze raz oczywiście ( uszczelke dałem nową) dwa dni było ok.Rano świece grzeje trzy razy( świeczki sprawne wężyki na powrotach wymienione) Mam pytanie czy w wężyku między filtrem pal. a pompą powinno znajdować się paliwo. A drugie pytanie czy w pompie jest jakiś zaworek. Dzięki za każdą podpowieć bo ranne odpalanie zaczyna być moją zmorą.
a powiedz czy próbujesz odpalać auto po jednokrotnym grzaniu świec (czyli przekręcasz kluczyk, kontrolka świec gaśnie i odpalasz) czy zawsze podgrzewasz 3 razy?
ja dziś zauważyłem jedną rzecz:
mój tatko kazał mi właśnie podgrzać 3 razy świece (on tak robi w TIRze), po czym ledwo odpaliłem samochód. normalnie odpalam po jednokrotnym podgrzaniu świec i zawsze odpala.
ja dziś zauważyłem jedną rzecz:
mój tatko kazał mi właśnie podgrzać 3 razy świece (on tak robi w TIRze), po czym ledwo odpaliłem samochód. normalnie odpalam po jednokrotnym podgrzaniu świec i zawsze odpala.
Witam panowie sprawa wygląda tak.Zrobiłem obejście filtra (przewód igielitowy+przezroczyst filtr pal.) podłączyłem to zamiast obecnego filtra i co się okazało paliwo zchodzi do pompy , po trzech godzinach odpalił od kopa prz -15stp. i zachwile zgasł poczym musiałem go długo piłować zanim na nowo odpali (zaciągnie paliwo) do zbiornika.Paliwo nie zchodzi bo mam zaworek zwrotny nie wiem czy w pompie jest jakiś elektrozawór który odcina paliwo po zgaszeniu silnika lub łapie powietrze pomiędzy zaworkiem a filtrem jak koledzy myślą.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
To ciekawe ja zawsze grzałem raz, raz odpalała lepiej raz gożej, teraz przy niższych temperaturach spróbuję dwa razy, czy będzie różnica?darkp1 pisze:Ja zawszę grzeję 3 razy, i lepiej zapala, niż jakbym grzał raz.
Napewno nie powinno tak być, z kądś bierze lewe powietrze i dlatego sie zapowietrza.rafi pisze:Na odpalonym silniku widać jak ciągnie paliwo ze biornika razem z powietrzem nie wiem czy to normalne
Witam jestem ciekaw skąd bierze te lewe powietrze? Ostatnio patrzyłem na kanale przewody i na oko są ok. nie wiem czy jest mozliwość że bierze powietrze ze zbiornika.Dziś znowu podglądałem przeód przy filtrze , tego powietrza są małe pęcherzyki , ale przez noc poliwo nie zchodzi. Dziś odpalił nawet dobrze przy -2stp. , ale jak jest -10stp. to gorzej odpala moze to nie jest problem zapowietrzania . Nie dawno robiłem test stawiając autko na gorce i nic lepiej nie było sam już nie wiem.
Witam walcze z tym problemem nie od dziś.Sprawdziłem wszystko miałem wymontowany filtr na tydzień nawet zatapiałem go w wiadrze z wodą i pompowałem powietrze. Zamiast niego miałem podpięty przezroczysty filterek i przewody igielitowe przed zmontowaniem wlewałem ON do przewodów i paliwo spływa do pompy a chyba nie powinno.Po zamontowaniu tego układu było bez zmian. Pozdrawiam.