problem z odpalaniem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafi

problem z odpalaniem

#1 Post autor: rafi »

Witam. Ciężko pali rano,temat z zapowietrzaniem układu paliwowego jest mi znany.ostatnio pokusiłe sięowymiane filtra paliwa ,obudowe przejżałem dokładnie,nic nie widać żadnych pęknięć ubytków itd. Kiedyśzamontowałem zawór zwrotny przed filtrem zamontowałem chipa ułatwiającego rozruch i było ok. do pierwszych mrozów im zimniej tym gorzej.Dwa tygodnie temu wymieniłem filtr pal.za pierwszym razem miałem przeciek wymieniłem jeszcze raz oczywiście ( uszczelke dałem nową) dwa dni było ok.Rano świece grzeje trzy razy( świeczki sprawne wężyki na powrotach wymienione) Mam pytanie czy w wężyku między filtrem pal. a pompą powinno znajdować się paliwo. A drugie pytanie czy w pompie jest jakiś zaworek. Dzięki za każdą podpowieć bo ranne odpalanie zaczyna być moją zmorą. :roll:

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#2 Post autor: rzadki »

a powiedz czy próbujesz odpalać auto po jednokrotnym grzaniu świec (czyli przekręcasz kluczyk, kontrolka świec gaśnie i odpalasz) czy zawsze podgrzewasz 3 razy?

ja dziś zauważyłem jedną rzecz:

mój tatko kazał mi właśnie podgrzać 3 razy świece (on tak robi w TIRze), po czym ledwo odpaliłem samochód. normalnie odpalam po jednokrotnym podgrzaniu świec i zawsze odpala.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

rafi

#3 Post autor: rafi »

zalerzy jakjest temp.do-5sto.to raz , a jak jest zimniej to dwa lub trzy.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#4 Post autor: rzadki »

spróbuj jutro na raz odpalić, może pomoże, jak nie to poszukamy dalej ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

darkp1

#5 Post autor: darkp1 »

Ja zawszę grzeję 3 razy, i lepiej zapala, niż jakbym grzał raz.

rafi

#6 Post autor: rafi »

Witam panowie sprawa wygląda tak.Zrobiłem obejście filtra (przewód igielitowy+przezroczyst filtr pal.) podłączyłem to zamiast obecnego filtra i co się okazało paliwo zchodzi do pompy , po trzech godzinach odpalił od kopa prz -15stp. i zachwile zgasł poczym musiałem go długo piłować zanim na nowo odpali (zaciągnie paliwo) do zbiornika.Paliwo nie zchodzi bo mam zaworek zwrotny nie wiem czy w pompie jest jakiś elektrozawór który odcina paliwo po zgaszeniu silnika lub łapie powietrze pomiędzy zaworkiem a filtrem jak koledzy myślą. :roll:

rafi

#7 Post autor: rafi »

Witam. Po moich testach z obejsciem stwierdzam że coś jest nie tak bo widze w przeżroczystym filtrze paliwa cały czas powietrze .Na odpalonym silniku widać jak ciągnie paliwo ze biornika razem z powietrzem nie wiem czy to normalne .Ostatnio oglądałem auto od spodu i przewody paliwowe były suche.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#8 Post autor: timi68 »

darkp1 pisze:Ja zawszę grzeję 3 razy, i lepiej zapala, niż jakbym grzał raz.
To ciekawe ja zawsze grzałem raz, raz odpalała lepiej raz gożej, teraz przy niższych temperaturach spróbuję dwa razy, czy będzie różnica?
rafi pisze:Na odpalonym silniku widać jak ciągnie paliwo ze biornika razem z powietrzem nie wiem czy to normalne
Napewno nie powinno tak być, z kądś bierze lewe powietrze i dlatego sie zapowietrza.

rafi

#9 Post autor: rafi »

Witam jestem ciekaw skąd bierze te lewe powietrze? Ostatnio patrzyłem na kanale przewody i na oko są ok. nie wiem czy jest mozliwość że bierze powietrze ze zbiornika.Dziś znowu podglądałem przeód przy filtrze , tego powietrza są małe pęcherzyki , ale przez noc poliwo nie zchodzi. Dziś odpalił nawet dobrze przy -2stp. , ale jak jest -10stp. to gorzej odpala moze to nie jest problem zapowietrzania . Nie dawno robiłem test stawiając autko na gorce i nic lepiej nie było sam już nie wiem.

rafi

#10 Post autor: rafi »

Byłem na warsztacie prawdpodobnie padł zawór zwrotny w pompie.

cbm80

#11 Post autor: cbm80 »

Jestes pewien ze lewe powietrze nie dostaje sie inna droga? Ostateczna diagnoza nie jest wcale taka prosta. Moze np. lapac powietrze na oringach przewodow idacych do pokrywki filtra. W szczegolnosci jesli nie zapniesz przewodow w stosownych zatrzaskach - ciagna w dol i rozszczelnia sie.

rafi

#12 Post autor: rafi »

Witam walcze z tym problemem nie od dziś.Sprawdziłem wszystko miałem wymontowany filtr na tydzień nawet zatapiałem go w wiadrze z wodą i pompowałem powietrze. Zamiast niego miałem podpięty przezroczysty filterek i przewody igielitowe przed zmontowaniem wlewałem ON do przewodów i paliwo spływa do pompy a chyba nie powinno.Po zamontowaniu tego układu było bez zmian. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”