ECN 59761 --- Termostat

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
piotrg

#31 Post autor: piotrg »

normalnie to znaczy jak ?
jak ostatnio pojeździłem po mieście tak 8km to nagrzał się do 80 (temperatura chłodziwa)
a czy to nie powinno się świecić cały czas? bo u mnie tylko przed zapalaniem.
nie pomogło odłączenie akumulatora na 5 min
wcześniej miałem diesla i się wolno grzał wiec ciężko porównywać

smaru

#32 Post autor: smaru »

normalna temp pracy sprawdzana w trybie testowym to okolice 100st...

piotrg

#33 Post autor: piotrg »

czyli nie jest ważny czas w jakim te 100st osiągnę tylko abym tyle osiągnąć?
jeśli nie to znaczy że termostat do wymiany
dobrze rozumiem?

byłem w zakładzie i podłączyli zafire pod komputer i stwierdzili że żadnych błędów niema.
a że check zaświeca się przed startem silnika to normalne
pojeżdżę zobaczę

scalamy posty pisane w krótkich odstępach czasu - Bodek
Ostatnio zmieniony 19 paź 2013, 16:33 przez piotrg, łącznie zmieniany 1 raz.

smaru

#34 Post autor: smaru »

tzn że błedu już nie ma??? - a jak sprawdzasz metodą "pedałową" to co wyskakuje???

temp sprawdź po dłuższym odcinku - wiadomo, że im chłodniej na zewnątrz to dłużej się nagrzewa ale teraz u mnie po kilku km jest już 100st

jak był padnięty termostat to ledwo 70-80stopni dochodziło i jak jechałem to spadała jeszcze bardziej - do tego brak ogrzewania - ale to było ZIMĄ - stąd wymiana natychmiastowa

piotrg

#35 Post autor: piotrg »

Metodą pedałową jest ale jak podłączyli pod komputer to nie było żadnego błędu.

Pojeżdżę trochę i zobaczę jak z tą temperaturą będzie

Spytałem też o koszt wymiany i niestety powyżej 500 :( wiec lepiej aby nie trzeba było wymieniać termostatu.

Smaru a jak miałeś ten problem to check świecił się cały czas czy tylko przed zapaleniem?

Czy to normalne że check zapala się przed zapaleniem czy nie powinien się w ogóle zapalać jak niema błędu?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: Bodek »

piotrg pisze:Metodą pedałową jest ale jak podłączyli pod komputer to nie było żadnego błędu.

Pojeżdżę trochę i zobaczę jak z tą temperaturą będzie

Spytałem też o koszt wymiany i niestety powyżej 500 :( wiec lepiej aby nie trzeba było wymieniać termostatu.

Smaru a jak miałeś ten problem to check świecił się cały czas czy tylko przed zapaleniem?

Czy to normalne że check zapala się przed zapaleniem czy nie powinien się w ogóle zapalać jak niema błędu?
czyli błąd jest zapisany,

a autko z kluczykiem ma się zapalać, ale zgasnąć przed odpaleniem, a nie po ;)

jeżeli nie gaśnie przed odpaleniem - jest błąd.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Daniel243
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2012, 10:18
Imię: Daniel
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#37 Post autor: Daniel243 »

Koledzy może trochę uściślijmy temat który czujnik jest do wymiany bo na początku tematu kolega shell'a wspomina o dwóch czujnikach ? Ja ostatnio też sczytałem metodą pedałowania błąd 59761 jak i również wzrosło mi spalanie a temperatura na świeżo bo z dzisiaj trasa może niewielka 45km a temp max 73 w testmode i to jak jakiś zawalidroga przyblokował a przy spokojnej jeździe 90-100km/h 68-69 stopni czyli nie tak jak powinno być. A kolega piotrg te 500 to za samą wymianę czy już z kosztem czujnika ? :(

piotrg

#38 Post autor: piotrg »

dziś jeszcze raz sprawdzałem i niestety termostat się nie zamyka (grzeje się rura za ni a przed chłodnicą) Jeszcze muszę jakoś zweryfikować czy to na pewno termostat a nie jakiś inny czujnik, bezpiecznik czy zaśniedziałe złącze (czyli muszę się przyjrzeć całej instalacji)


500zł(z małym kawałkiem) to za część mi krzyknęli już nie wnikałem jaki producent itp, ale są zamienniki po 200zł na allegro i jak ktoś trochę operuje kluczami to sam może wymienić (przynajmniej tak myślę po oględzinach). W przyszłą sobotę wykręcę termostat i się mu przyjże może wystarczą jakieś zabiegi kosmetyczno naprawcze i go uda się uruchomić jak nie to 200zł i wymiana niestety.
Bodek pisze:
piotrg pisze:Witam. Potrzebuje ceny termostatu do Opel Zafira 1.8 XER VIN:W0L0AHM7562021419. Dziękuje
-WKLAD TERMOSTATU (JNS - STOSOWAĆ 55577072 1338178 - nr katalogowy)

Numer katalogowy: 1338178
Nazwa części: TERMOSTAT
Cena netto*: 308,50
Cena brutto*: 379,46

Tak to wygląda: http://e-autoparts.pl/termostat-srodek- ... 25274.html

Alledrogo: http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... zia%C5%82y

cały z obudową w ASO:

nr 1338177:

Numer katalogowy: 1338177
Nazwa części: OBUDOWA
Cena netto*: 1 415,00
Cena brutto*: 1 740,45

na wszelki wypadek sprawdź, żeby nie było niespodzianki ;)

piotrg

#39 Post autor: piotrg »

czy ktoś ma doświadczenie bo podobno sam wkład termostatu nie jest tak prosto wymienić, podobno obudowa potrafi pękać (jakiś słaby materiał) lub po złożeniu cieknąć wiec nie zaleca się wymiany samego wkładu. Nie chciał bym kupić wkładu za 200 zł a potem całości bo nie udało mi się złożyć.
dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Daniel243
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2012, 10:18
Imię: Daniel
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#40 Post autor: Daniel243 »

Widzę że kolega jednak wymienia termostat. Ja chyba też będę zmuszony bo wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że to jednak on winny całego zamieszania. Mechanik doradził mi żeby jeszcze zrobić jeden test ale muszę zostawić mu samochód na noc bo potrzebuje mieć zimny silnik i ma sprawdzać węże od chłodnicy. Co do ceny za termostat to hurtownie w Krakowie mają tylko zamiennik WAHLER w cenie 500 zł i nic innego ale skusiłem się jeszcze zadzwonić do ASO OPEL-a i podano mi cenę 380 zł za oryginał GM i dowiedziałem się przy okazji że rzeczywiście temp otwarcia termostatu to 105 stopni więc czasem warto podzwonić i popytać ;)

smaru

#41 Post autor: smaru »

u mnie check był tylko przed zapaleniem
jak ja wymieniałem to samego wkładu nie dało się wymienić bo nigdzie nie było - ja płaciłem chyba z 350zł za wahlera - miał znaczek GM ;) tu uwaga - musiałem założyć uszczelkę ze starego termostatu bo przy tej nowej płyn kapał...

ANDRZEJ0167

#42 Post autor: ANDRZEJ0167 »

W mojej zfirce temperatura trzyma się w granicach 95-99,a wentylator włącza się przy 105 stopniach i są to wartości normalne dla tego silnika.

piotrg

#43 Post autor: piotrg »

witam. już po wymianie termostatu, wymiana nie jest problemem jedynie koszt zakupu części. wszystko wróciło do normy niema checka, temperatura w okolicach 100 dosłownie widać jak przy 105 otwiera się termostat :)
pozdrawiam i dziękuje wszystkim za rady i pomoc

oscar000

#44 Post autor: oscar000 »

A czy walnięty termostat zawsze musi być wyrzucany kodem błędu?? Czy może być walnięty a po "wypedałowaniu" błędów zero błedów??

Awatar użytkownika
Daniel243
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2012, 10:18
Imię: Daniel
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#45 Post autor: Daniel243 »

Ja już po wymianie termostatu. Wreszcie silnik dogrzany, w środku cieplej bo aura na zewnątrz nie rozpieszcza i spalanie mniejsze. Mnie błąd akurat wywalało ale zawsze można sprawdzić rury od chłodnicy czy grzeją Ci się od razu czy dopiero gdzieś przy osiągnięciu 90 stopni. Mnie mechanik tak sprawdzał czy aby na pewno termostat do wymiany i potwierdziło się po wymianie sprawdził stary termostat i przeciekał. A co do ceny to polecam firmę Oliwex kupiłem od nich oryginalny termostat GM, sprawdzili mi po nr vin czy będzie pasował i w normalnej jak na ten termostat cenie 230 zł z przesyłką. Także polecam z czystym sumieniem. W Krakowie ceny zamienników wahlera kształtują się na poziomie 500 zł w ASO oryginały chodzą po 380 zł także 230 zł to dobra cena ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”