Turbo timer
Moderator: Mariusz
Turbo timer
Moja żona jest bardzo roztargniona i nigdy nie chłodzi turbiny- zresztą ja nie jestem lepszy bo też często o tym zapominam (pierwszy samochód z turbodoładowaniem w rodzinie).Czy ktoś z was ma takie coś zamontowane u siebie? Proszę o opinie użytkowników tego sprzętu oraz porady jakiej firmy najlepiej wybrać?
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
A czy jeżdzi na tyle ostro żeby chłodzić turbinę? Jesli to zwykła jazda po mieście to bez przesady, nie ma co cudować. Jesli zaś robi trasy to pewnie i tak od razu nie zjeżdża z trasy na miejsce tylko troszkę musi jeszcze pojechać...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Nie przesadzajmy!!! Przecież nie wieżdżasz do garażu prosto z autostrady! Turbinie wystarczy kilka minut spokojnej pracy.luce1 pisze:ona może nie jeździ ostro, ale ja tak auto robi dziennie ok 150 do 250km z tym że nie mieszkam w centrum miasta, także turbina nie ma możliwości się schłodzić przed wjazdem do bramy
Pomyślcie co mają mówić właściciele aut z systemem start/stop co światła silnik gaśnie i turbo umiera, masakra.
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
Odgrzeję kotleta- czy ktoś już się zmierzył z tematem i zamontował TT? gdzieś na forum poczytałem apropo montażu i ogólnie jest problem, który na owych forach nie został rozwiązany z zamknięciem auta z pilota, póki silnik nie zostanie wyłączony. Czy ktoś z tym miał jakieś odczynienie? każda rada się przyda, bo chcę się tego podjąć..
Panowie, ja jeżdżę Fiatem Doblo 1,3 MultiJet z systemem start-stop i nie ma tragedii. Przecież jeżdżąc po miescie , nikt nie osiąga prędkości obrotowej silnika rzędu 3-4 tys obr . Dlatego ten system na mieście w zupełności sie sprawdza a poza tym , mam wyłącznik tego systemu tak więc zawsze jest wybór. podejrzewam ,że ten wyłącznik to bardziej ma zastosowanie własnie na autostradzie , gdzie można troszkę pognać i wtedy schładzanie turbo jest wskazane..
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
Wszystko racji tylko nie chciałbym ciągnąć debaty typu "to jest nie potrzebne", "samemu można poczekać". Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca nie rzadko nie będzie doczekiwała się schłodzenia i przesmarowania. Dlatego odgrzewam to, bo szukam konkretnych rad co i z czym połączyć itp. Wiem, że w oplach istnieje problem z zamknięciem auta, które jeszcze chodzi (odliczane jest przez TT) Jakie TT polecacie, i czy ktoś służy radą w jego montażu do ZB.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Kacperuch, jest gość który ogarnął TT ale sie nie odzywa.sam chce w swoim dieslu to zamontowac i kilku innych kolegów.ale jeszcze sie dopytam jednego kumpla który się zna jak to żeby zagrało w naszych autach.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
nie dawać auta i tyle, jak się nie ma poukładane w głowie to kupić mu/jej 1.3 LPG i po sprawie. bo później może być płacz...Kacperuch pisze:Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 22:55 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
no weź tu nie daj.. docelowo będzie miała inne auto, ale z racji, że ubezpieczenia w uk są drogie, ona tym drugie jeszcze przez miesiąc nie będzie mogła jeździć. Swoja drogą i ja jestem czasem roztargniony- w pracy też za szybko gaszę ryba1 ja zapytałem o temat hondowego kolegę, ale to może być też trochę inne bajka tam. Jak ktoś się bedzie z tym mierzył to niech robi tutka od razu. na ebayu brytyjskim mam Apexi, co jest opisane universal, ale pasuje do vauxhalla. Jak coś co ma sztywne plastikowe wtyczki, możne być uniwersalne? Nawet z chińczykami nie chcę zacząć mailować, bo sadzę, że się z nimi i tak nie dogadam..rafant4011 pisze:nie dawać auta i tyle, jak się nie ma poukładane w głowie to kupić mu/jej 1.3 LPG i po sprawie. bo później może być płacz...Kacperuch pisze:Wiem kto będzie jeździł moim turbem i wiem, że często po dobrym pizgowaniu do samego końca
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Nie potrzeba minut. Chyba, że ktoś uprawiał jazdę torową przez dłuższy czas. Po jeździe autostaradowej również o ile ktoś nie ma garażu przy autostradzie, ale podczas stania na bramkach schłodzi się turbina.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Siemka tez myslalem o tym. Po kupnie Zoski turbine regenerowalem i gosc powiedzial ze nikt o nia niedbal Sam jezdze dosyc ostro i denerwuje mnie czekanie i chlodzenie Widzialem na you tubie ze matuja turbo timer HKS Type 1 i dziala
Ostatnio zmieniony 02 lip 2016, 12:32 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.