Spadająca temperatura po nagrzaniu

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

Spadająca temperatura po nagrzaniu

#1 Post autor: glonik21 »

Witam mam takie pytanie czy po nagrzaniu silnika do temperatury 85 C, normalne jest ze na postoju temperatura rośnie do ok. 89 za chwile spadnie do 87 a gdy rusze wraca do 85.. Dodam ze termostat wymieniany był ok 6 miesiecy temu.

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

ja uwazam ,że tak niewielkie róznice w temperaturze silnika nie sa problemem. Skoro nie spada Ci poniżej pewnych granic , to jest ok. Wiadomo ,że na postoju silnik nie ma dobrego chłodzenia i temperatuta potrafi troszke poskoczyć .

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#3 Post autor: lech31 »

glonik21 Wszystko masz ok. U mnie jest podobnie. Pozdrawiam. :piwo:

glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#4 Post autor: glonik21 »

lech31 pisze:glonik21 Wszystko masz ok. U mnie jest podobnie. Pozdrawiam. :piwo:
Dzieki, mnie to tylko zastanawiało ze nie za kazdym razem tak sie dzieje..

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: MARCEL! »

U mnie jest tak samo. To normalne... Po za tym wskaźnik nie jest dokładny... :)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#6 Post autor: Mattai »

Nie jest to normalne szczególnie w dieslach. Wymień termostat....u mnie po wymianie mogę grzanie na full puścić i praktycznie wskazówka nie rusza się. Polecam renomowane firmy, żadnych zamienników z dolnej półki.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

alek_jan

#7 Post autor: alek_jan »

Ja również polecam wymienić. Tylko duża część nowych termostatów też potrafi przepuszczać. Ja kupiłem sam wkład i "dotarłem" do starej obudowy za pomoca pasty do docierania zaworów. teraz mogę grzać w kabinie na maks i wskazówka nie drgnie w dół :)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: Mattai »

No i nie wkładkę przypadkiem...wymieniasz wszystko
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

alek_jan

#9 Post autor: alek_jan »

Mattai pisze:No i nie wkładkę przypadkiem...wymieniasz wszystko
Właśnie to "wszystko" może być pustym strzałem. Ja miałem 3 różne całe termostaty, wymieniane jeden po drugim w sklepie. Każdy przepuszczał i właśnie efektem tego była spadająca temp. Po doszlifowaniu do starej obudowy wkładki trzyma tak jak powinien.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#10 Post autor: Mattai »

Bo trzeba wydać i kupić oryginał albo markowe OEM.
U mnie po 12 latach wymieniłem termostat i wszystko było idealnie...oczywiście uszczelka nowa. Usterka termostatu jest jedna z najważniejszych przyczyn uszkodzenia oringów układzie dogrzewania kabiny.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

alek_jan

#11 Post autor: alek_jan »

To były Walkery i inne markowe. Ceny z najwyższej półki. Było na forum kiedyś to opisywane, że trafiają się nieszczelne termostaty.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#12 Post autor: Mattai »

Ja mam chyba jakiś inny - o Wahler-ach słyszałem że są trefne całe serie. Ale wydaje mi się że to mogły być przypadki gdzie były trefne uszczelki. Albo jak zwykle źle montowane..bo tu często się trafiają magicy...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

alek_jan

#13 Post autor: alek_jan »

tutaj uszczelka nie miała nic do tego. Jak by była uszkodzona to by płyn uciekał.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#14 Post autor: Mattai »

Nie musi być uszkodzona, wystarczy że nie ma gładzi gniazda i jest kiszka. Nie dociśnie tak jak powinna jakiś rys i tlenków. Gdzieś na jakimś forum czytałem że nawet planowanie ktoś robił, zmarnował kilka uszczelek metalowych - zanim się doszczelniło. U mnie poszło bez najmniejszych problemów
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

alek_jan

#15 Post autor: alek_jan »

Przecież tam nie ma uszczelki !! Wkładka przylega do obudowy metal w metal. Uszczelka jest ale na styku obudowa termostatu - silnik.

http://forum.opel24.com/topic/50540-zaf ... ermostatu/

tutaj masz opis - robiłem tak samo i działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”