Wskazania temperatury w TestMode

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mayak

#31 Post autor: mayak »

nynek1976 pisze:Po konsultacjsch zamówiłem wkład
http://www.allegro.pl/item890615600_ter ... afira.html
Jak bedzie ok dam znać
ten wkład na bank NIE będzie pasował!
modyfikacja silnika 1.8 na wersję 140 koni obejmowała m.in. zastosowanie elektronicznie sterowanego termostatu ("map-controlled thermostat", większy opis tego silnika jest tu: http://www.gmeurope.info/social_media_n ... 0323b.html ) a w ZB nie było innego 1.8, niż wersja 140konna

Pozdro,
Mayak

ps.
1.8 w wersji 125KM (miałem w VectrzeB) też nie miał wymiennego wkładu termostatu, chyba tylko 115KM miały wymienny

nynek1976

#32 Post autor: nynek1976 »

U mnie można wkład wyjąć. Po prostu jeszcze nie wyprodukowano zamienników wkładów. A w ASO nie występują wkłady tylko całe termoststy.

Hajduk

#33 Post autor: Hajduk »

Panowie , jak wejść w testmode ?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#34 Post autor: Lorry »

Przez naciśnięcie Settings przez OK 6 sek, potem jest takie bipnięcie ;)


Ale to już było na forum, nawet chyba w tym temacie :roll: uprasza się o używanie SZUKAJ lub choćby przewertowanie forum, zaręczam że na 1 stronie Elektryki byłby temat z tym :|

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#35 Post autor: franki »

Sprawdziłe wczoraj na trasie - normalnie temperaturka ok 75-77 stopni, jak bardziej depnąłem to łapała nawet 80.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Hajduk

#36 Post autor: Hajduk »

przez OK 6 sek, potem jest takie bipnięcie ;)


Jest bipnięcie i dalej nic nie widać wskazania temp , chyba że u mnie tego niema .

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#37 Post autor: franki »

Bo po bipnięciu żeby wejść w Test Mode trzeba naciskać przycisk BC (Board Computer). Każde kolejne naciśnięcie BC powoduje przejście do kolejnej zakładki Test Mode
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Hajduk

#38 Post autor: Hajduk »

Dzięki franki , mam :D , no ale jest tam tego trochę , pozdrawiam .

daniel120zafira

#39 Post autor: daniel120zafira »

U mnie jest identycznie przy -10 70stopni to max grzanie wnętrza go schładza nawet czasem niżej. Nie jest wstanie osiągnąć swojej temperatury . Dlatego ja przysłaniam górny grill i od razu spada mi spalanie zmniejsza się.

Anony Mous

#40 Post autor: Anony Mous »

Cały wrzesień i październik jeżdżę tylko po mieście i tylko odcinki max 6km. Temperature max 80-81 stopni otrzymuje po 5 km, ale jadę na podwyższonych obrotach tzn około 2.7-3tys obrotów. Jak tylko zejdę na 2 tys obrotów temp spada do 76-78 stopni.... a jeszcze nie ma mrozów. Czy 76-78 stopni może być temperaturą roboczą do jazdy? Troche chyba za mało i zaraz egr się zapcha ...muszę jednak pomyśleć o przesłonie chłodnicy. Czy macie podobne temperatury w te chłodniejsze dni?

ps. Nie wiem czy to normalne ale cały czas jeżdżę na testmode i obserwuje temperaturę. Czy wy tez tak macie, czy już lekko mi bije?

Anony Mous

#41 Post autor: Anony Mous »

do roboty mam około 11km w jedną stronę. Temperatura jaką osiągam rano to maks 75-78 stopni. Też śmigam z włączonym test mode :)

Anony Mous

#42 Post autor: Anony Mous »

tEREk pisze:do roboty mam około 11km w jedną stronę. Temperatura jaką osiągam rano to maks 75-78 stopni. Też śmigam z włączonym test mode :)
i co? tak to zostawiasz? Nie uważasz, że za mało? silnik nie pracuje na temp roboczej i to od razy chyba zasyfia egra. Nie myślisz a jakieś przesłonie? Myślę że z przesłona spokojnie da temp powyżej 80 stopni. Mi głównie chodzi o egr...bo on się czyści podobno własnie od wysokiej temp.

Woytas

#43 Post autor: Woytas »

kaliope pisze:bo on się czyści podobno właśnie od wysokiej temp
No to jest normalne...wyższa temp.- lepsze spalanie.
Moim skromnym zdaniem Twoja temp. jest troszku za mała, ja bym pokombinował z jakąś zasłonką...ale aby nie przesadzić. Lub jak masz możliwość odpalić wcześniej Zosię...niech pochodzi parę minut przed jazdą.
Analogicznie w tej sytuacji wychodzi fakt, że...dieselek lepszy na dłuższych trasach. Chociaż i przy benzynce kilka km po rozruchu też za mało.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 21:10 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#44 Post autor: Anony Mous »

Kaliope zasłoń chłodnicę jak pisałem i zobaczysz jaka będzie poprawa.
Idzie zima i powoli zaczyna się problem w CDTi z DPF-ami i EGR-ami.

Anony Mous

#45 Post autor: Anony Mous »

Woytas, a Ty jaką masz temp roboczą w 1.8? sprawdzasz często w testmode?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”