Przytyka się silnik

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
14021973

Przytyka się silnik

#1 Post autor: 14021973 »

Witam, na mrozie po odpaleniu silnika 2.2 DTI są potworne problemy, nawet po przejechaniu kilkunastu kilometrów z wkręceniem silnika na obroty powyżej 2000 obr/min. Jest to o tyle denerwujące, że po dojściu do 2 tyś obr silnik zaczyna robić potworne "żabki" ale tak że nosem prawie uderzam w przednią szybę :). Po przejechaniu 5-7 km kiedy silnik już się zagrzeje (no bo jak dla mnie ewidentnie jest to kwestia temperatury silnika) chodzi płynnie. Moje pytanko - z jakiego powodu na zimnym silniku tak się dzieje? Co zamarza? Czy można jakoś temu zaradzić?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Jest czujnik od turbo który po prostu nie pozwala na mocniejszą jazdę przy niższej temperarurze.To po to by ją oszczędzić. Nie wolno turbo autem na pierwszych kilometrach mocno go cisnąć. Jak już oleje i inne płyny osiągną odpowiednia temperature to turbo normalnie pracuje ;) Zmienić styl jazdy na pierwszych kilometrach i bedzie OK

gwizdenson

#3 Post autor: gwizdenson »

Lorry napisał wszystko w tym temacie tak jest i tylko styl jazdy tu pomoże.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#4 Post autor: timi68 »

Tak jak napisał Lorry, powinieneś pozwolić Zosi aby 5-10 min popracowała na wolnych obrotach szczególnie przy tak niskich temperaturach, a poźniej przez pierwsze 5km nie wykręcać pow. 1800 obr/min aż rozgrzeje się silnik i oleje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”