[A] Brak mocy w Zafirze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Czeczeniec1

#16 Post autor: Czeczeniec1 »

Witam,
podpinam sie do tematu. W zośce zapala się kontrolka check na komputerze wywaliło błąd EGR niestety nie dopytałem się jaki kod. Błąd zapala się tylko i wyłącznie po zatrzymaniu auta np na światłach po chwili jazdy i braku mocy błąd gaśnie i jest ok, aż do kolejnych świateł, do tego dochodzi dość duże spalanie ok 9-10 litrów w mieście. Auto jest po regeneracji pompy wtryskowej (nowy sterownik i tłoczysko). Sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia i wydają się w porządku teraz chciałbym wyczyścić EGR ale nigdzie nie mogę znaleźć sposobu czyszczenia EGR - a (tego mechanicznego na podciśnienie). Jak kupowałem auto gościu dał mi drugi EGR podobno nowy i po założeniu go auto zachowuje się bardzo podobnie, z tym że błąd zapala się nieco rzadziej. Druga sprawa to taka, że w wężykach od podciśnienia znajduję się trochę oleju, gdzieś przeczytałem że może to być spowodowane uszkodzoną pompą Vacum. Czy można to w jakiś sposób zweryfikować.
dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#17 Post autor: Rybka »

Czeczeniec1 pisze:wywaliło błąd EGR niestety nie dopytałem się jaki kod
Pewnie P0400 czyli ogólny podciśnienia.
Moim zdaniem pompa vacum już ma swoje lata i na wolnych obrotach nie podaje dobrego podciśnienia.
A zatrzymując się na światłach dodaj więcej gazu czy wywali błąd.
Egr-a odkręcasz i czyścisz z nagaru i psikasz jakimś WD-40 lub zmywaczem do hamulców.
Egr sprawdzasz tak: wciskasz grzybek i zatykasz palcem kruciec ten od wężyka.
Grzybek ma zostać wciśnięty, delikatnie się wróci ale tylko delikatnie.

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#18 Post autor: matis991 »

Weź posprawdzaj czy masz dobrze też wężyki podpięte, czy czegoś nie pomieszali jak te pompę robili ;) Foto znalazłem nie wiem czy nawet nie na forum, u siebie też sprawdzałem i miałem źle podpięty ten za filtrem powietrza :) u mnie też się błąd zapalał przy 50-70km/h, na postoju też.
Obrazek

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: GOTI »

A ja mam wszystko dobrze podpięte, sprawdzone przewody, czujniczki również sprawdzone (lecz nie podobał mi sie troche ten od turbiny - jakby nie trzymał).
Zawór czyściłem praktycznie po miesiąc lecz z czasem coraz częściej. Jedyne co zauważyłem: czyszczenie zaworu raz coś dało (po dłuższym okresie dopiero wywaliło błąd), a raz kompletnie nic :D

Co dalej obstawiać? Pompa do wymiany.. są jakieś sposoby na sprawdzanie pompy?
Pozostają jeszcze klapki - może należało by przeczyścić..

Nie wiem za co by sie wziąść, a za coś trzeba bo staje sie to z czasem denerwujące :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#20 Post autor: Rybka »

GOTI pisze:są jakieś sposoby na sprawdzanie pompy?
Sprawdzić podciśnienie wakuometrem ;)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: GOTI »

Rybka pisze:
GOTI pisze:są jakieś sposoby na sprawdzanie pompy?
Sprawdzić podciśnienie wakuometrem ;)
No fakt, uleciło mi to.
Niestety nie posiadam, a kupować specjalnie na jeden pomiar troche mija sie z celem :D

No nic trzeba będzie coś wymyślić - poszukam kogoś ;)
Pozostaje jeszcze możliwość, że klapki sie zacierają. - czyszczenie to z reguły jeden z tańszych sposóbów :lol:
Obrazek

Czeczeniec1

#22 Post autor: Czeczeniec1 »

Rybka pisze: Moim zdaniem pompa vacum już ma swoje lata i na wolnych obrotach nie podaje dobrego podciśnienia.
A zatrzymując się na światłach dodaj więcej gazu czy wywali błąd.
Egr-a odkręcasz i czyścisz z nagaru i psikasz jakimś WD-40 lub zmywaczem do hamulców.
Egr sprawdzasz tak: wciskasz grzybek i zatykasz palcem kruciec ten od wężyka.
Grzybek ma zostać wciśnięty, delikatnie się wróci ale tylko delikatnie.
Pogrzebałem troche dzisiaj przy aucie i tak:
*jak sie zatrzymam przy światłach i trzymam lekko na gazie błędu nie wywali
*jeszcze raz posprawdzałem wężyki od podciśnienia i okazało sie że jest w nich pełno oleju i tu zapewne tkwi problem. po zdjęciu wężyka podciśnienia z vacum pompy kapie olej. To zapewne oznacza, że jest ona padnięta, jeżeli sie mylę niech mnie ktoś poprawi bo zapewne nie jest to normalne i nie powinno w niej być oleju
*co do EGR to po ściśnięciu grzybka i zatkaniu wężyka grzybek się trochę cofa i zostaje w tej pozycji, aż odetkam wężyk
*matis991 wszystkie wężyki są podłączone zgodnie z Twoim schematem

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#23 Post autor: Rybka »

Czyli wychodzi na to że do wymiany pompa vac.
Dla pewności możesz zmierzyć podciśnienie wakuometrem, ale pompy używki nie są drogie więc można zaryzykować z wymianą.
Po wymianie poprzeczyszczaj wszystkie wężyki oraz elektrozaworki.

Egr masz sprawny. ;)

Możesz jeszcze zrobić inny test.

Na wolnych obrotach naciskaj kilka razy na hamulec, jak wywali błąd to oznacza że pompa vac już nie wyrabia.

Czeczeniec1

#24 Post autor: Czeczeniec1 »

Rybka pisze:Czyli wychodzi na to że do wymiany pompa vac.
więc można zaryzykować z wymianą.
Po wymianie poprzeczyszczaj wszystkie wężyki oraz elektrozaworki.
Zamówiłem na allegro nową pompę za 100 z przesyłką jak założę to dam znać czy to była przyczyna.

Co do czyszczenia wężyków to przepłukam je benzyną albo rozpuszczalnikiem a jak przeczyścić te elektrozaworki? wystarczy je też tylko przepłukać?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#25 Post autor: Rybka »

Elektrozaworki najpierw posprawdzaj - tutaj masz opisane jak to zrobić KLIK post kolegi Dziadek13
a tutaj masz opisane jak je przeszyścić KLIK
Ale może najpierw zmień pompe vac, może będzie ok i nie będziesz musiał czyścic elektrozaworków

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: GOTI »

Rybka pisze:Na wolnych obrotach naciskaj kilka razy na hamulec, jak wywali błąd to oznacza że pompa vac już nie wyrabia.
Sprawdziłem dzisiaj i na ciepłym za każdym razem po wielokrotnym wciśnięciu hamulca wywalało błąd - standard P0400.
U mnie diagnoza już postawiona. Teraz szukam jakiejś dobrej oferty - zakupić nową czy używke :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#27 Post autor: Rybka »

Poczekaj, kolega Czeczeniec1 może powie gdzie kupil i jak sie sprawuje.
Może i ja się zdecyduje, bo też zwlekam ze zmianą.

Czeczeniec1

#28 Post autor: Czeczeniec1 »

Rybka pisze:Poczekaj, kolega Czeczeniec1 może powie gdzie kupil i jak sie sprawuje.
Może i ja się zdecyduje, bo też zwlekam ze zmianą.
nowa pompka już założona w moim poprzednim poście troche wprowadziłem Was w błąd kupiłem używaną pompkę na allegro a nie nową :mrgreen: W moim przypadku to była przyczyna wywalania błędu, przejechałem jakieś 50 km i nic nie wyskakuje. Jak kupowałem używaną pompkę to starałem się zwrócić uwagę na zdjęcia, aby nie była jakaś mocno zaolejona(na niektórych było widać, że króciec jest zaolejony) nie jest to duży koszt więc jeśli podejrzewacie, że vac może padać to chyba warto zaryzykować.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: GOTI »

Jeżeli możesz polecić sprzedawce to podeślij link - może ma większą ilość ;)

Jakaś gwarancja "rozruchowa" :?: :>
Obrazek

Czeczeniec1

#30 Post autor: Czeczeniec1 »

GOTI pisze:Jeżeli możesz polecić sprzedawce to podeślij link - może ma większą ilość ;)

Jakaś gwarancja "rozruchowa" :?: :>
Kupowałem na tej aukcji, możesz zadzwonić może ma jeszcze jakieś pompki:
http://allegro.pl/vacum-pompa-opel-zafi ... 03002.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”