Filtr dpf usuwać czy nie

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kylu
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Filtr dpf usuwać czy nie

#1 Post autor: kylu »

Witam! czy szanowni koledzy mogli by wyrazic opinie; czy usuwac filtr dpf , czy nie
poczytałem wszystkie posty jakie znalazłem na ten temat;

posiadam zafirke z 2006 sprowadzona z belgii kupiłem w 2009
od zakupu, poza wypalaniem nic sie z owym (jak to pisał kolega bodek) CHWASTEM nie działo
jedynie erg wymieniłem czyszczenie nic nie dało, padła częsc elektroniczna

na codzień robię krótkie trasy natomiast co 2-3 miesiace zjeżdżam do polski z szwajcarii
i dpf wypala sie w trasie poznaje po buczeniu z tyłu i zużyciu paliwa

czy skoro nic nie nie dzieje, jest sens go wycinac czy też nie?
czy poczekac ,aż padnie i wtedy zając sie usuwaniem

czy padnie po określonym przebiegu autka , pozd!!!!!!!
Ostatnio zmieniony 29 sty 2014, 10:04 przez kylu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Temat dość objechany na Forum, ale możemy podyskutować.

U mnie jest 182 tys z dpf-em nie mam problemu.

Wypala się regularnie do 20%, jak zacznie szwankować - wywalę.

Na chwilę obecną - nie wywalam ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

kylu
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bolesławiec
Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#3 Post autor: kylu »

no właśnie!!! o tym ,tez pomyślałem dlatego poruszyłem temat
przecież wiadomo ludziska różnie użytkują ,auta tez są różne nie powiedziane kiedy i gdzie co się popsuje
najbardziej mnie zastanawia ten fakt; o określonym czasie zużycia czytałem ten temat, robią to specjalnie wiedzą ile wytrzyma dana czesc
ja rozumiem ludzie maja prace i kółko sie zamyka nie ma dyskusji
ale alternator podobno wytrzymuje 160 tys i u mnie tak było padł he he ,a może czysty przypadek

w sumie skoro sie nic nie dzieje bede pomykał ,a robie srednio 1600 km w jedna strone to mi sie ładnie wypala pozd! u mnie 169 tys na liczniku

CIEKAW JESTEM CO CI PANOWIE TAM CZYNIĄ DOBRZE ROBIĄ CZY NIE

.

Usuwanie filtra cząstek stałych FAP i DPF
Oferujemy usługę profesjonalnego usunięcia filtra cząstek stałych FAP i DPF.

Nasza firma powstała w 2003 roku i od początku poszerzaliśmy wiedzę z zakresu obsługi i naprawy filtrów. Niewiele firm w Polsce może się pochwalić
takim doświadczeniem.


Niektóre firmy pracują na pirackim oprogramowaniu, co może spowodować nieprawidłową pracę silnika, a w skrajnych przypadkach nawet
uszkodzenie komputera sterującego pojazdem.

Przed wyborem innej firmy proszę zapytać na jakim sprzęcie pracują, jakich programów używają, oraz czy udzielają pisemnej gwarancji.

Odpowiedź na te pytania najczęściej brzmi:

-mamy swoje sposoby,
-mamy taki programik,
-to tajemnica firmy,
-nie możemy udzielać takich informacji, itp.

My niczego nie ukrywamy! Pracujemy na urządzeniach firmy CMD , używamy programów Swiftec oraz WinOls.

Dodatkowo oferujemy bezpieczny chip tuning, posiadamy własną hamownię podwoziową z oprogramowaniem V-TECH


Nie wszystkie warsztaty potrafią to zrobić profesjonalnie, my to potrafimy i udzielamy 3 lata gwarancji!

kontakt

Auto Serwis Adam Majcherczyk
ul. Burmisztrzów Zawilskich 37
37-300 Leżajsk
604 913 772 tel.17 242 70 25
www.dpf-serwis.pl WWW.v-tuning.pl
Kontakt do ogłoszeniodawcy:
dpf zamieszkały/a leżajsk
e-mail: myone200882@gmail.com
tel.: 604913772

Posty pisane w krótkich odstępach scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 23:33 przez kylu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#4 Post autor: franki »

U mnie nic się z DPFem nie działo, regularnie się wypalał więc nie usuwałem. Teraz szwagier ujeżdża moją byłą Zośke B i też nie zamierza ( póki się nic nie dzieje) wywalać go..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

hyenas

#5 Post autor: hyenas »

Witam wszystkich i mam dokladnie to samo wywalac czy nie?Auto smiga tylko po miescie,zadnych tras nim nie robie.autko mam dwa lata ma okolo100 tys. przejechane i Dpf wypala sie co 700 km.zeruje wtedy licznik i gdy zblizam sie do kolejnych 700 km zaczynam troche uwazniej obserwowac spalanie na kompie i tez gdy pojawia sie dzwiek(wszyscy co maja dpf wiedza ze buczy w srodku i autko wolniej sie zbiera,o smrodzie za mna mnie wspomne).I tak mijaja miesiace,mijaja kilomerty a ja jezdze z tym wynalazkiem i zastanawiam sie wywalac nie wywalac? jedni doradzaja wywal bo i tak ci sie zapcha predzej czy pozniej ,inni zas zostaw poki jezdzi i nic z nim nie rob.Badz tu madry...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Bodek »

hyenas pisze:...... Dpf wypala sie co 700 km...
To i tak się ciesz - 700km to bardzo dobry wynik, wręcz ciężko w niego uwierzyć, jeżeli jeździsz tylko po mieście, no ale miasto - miastu nierówne ;)
hyenas pisze:.......I tak mijaja miesiace,mijaja kilomerty a ja jezdze z tym wynalazkiem i zastanawiam sie wywalac nie wywalac? ...
podobno po wypalaniu silnik jest mocniejszy, spada spalanie, ale co niektórzy twierdzą, że kopci - dlatego ja jeszcze nie wywaliłem (uprzedzę pytanie moje wtryski mają się dobrze ;) )
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

hyenas

#7 Post autor: hyenas »

Tylko miasto no chyba ze przejazd raz w miesiacu obwodnica Poznania to trasa hihihihihihi....naprawde 700 km potem zeruje licznik i do nastepnego razu.i nadal nic sie nie zmienia wywalac dpf czy zostawic i czekac az zaczna sie z nim naprawde klopoty a wtedy bez zadnych kompleksow Wycinka!!!

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#8 Post autor: Zdenek2007 »

hyenas pisze:Tylko miasto no chyba ze przejazd raz w miesiacu obwodnica Poznania to trasa hihihihihihi....naprawde 700 km potem zeruje licznik i do nastepnego razu.i nadal nic sie nie zmienia wywalac dpf czy zostawic i czekac az zaczna sie z nim naprawde klopoty a wtedy bez zadnych kompleksow Wycinka!!!
Nie obraź się :/ ale to tak jakbyś chciał usunąć ząb który nie boli ;)

exact552

#9 Post autor: exact552 »

Nie ma co się martwić na zapas - gadasz bez sensu.
Może zmień silnik na benzynę, bo jak się wtryski popsują ... albo turbo....

Awatar użytkownika
_tosiek_
Przeglądacz
Posty: 92
Rejestracja: 23 lut 2013, 16:43
Imię: Tosiek
Lokalizacja: DLE
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#10 Post autor: _tosiek_ »

Jak dobrze działa to nie ruszaj.
Miejmy na względzie fakt, że auto które fabrycznie posiadało DPF, a podczas przeglądu zostanie stwierdzone, iż go nie posiada, nie może zostać dopuszczone do poruszania się po drogach publicznych. Przynajmniej nasze prawo tak stanowi.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#11 Post autor: cns80 »

Czy mod może poprawić ortografię w tytule, bo aż oczy pieką ;)


Z reguły poprawiam, ale niektóre rzeczy zostawiam specjalnie, a tak w ogóle musiałbym nic innego nie robić, tylko poprawiać błędy - Bodek
Ostatnio zmieniony 29 sty 2014, 10:03 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.

marwin

#12 Post autor: marwin »

Dawno nie odświeżany temat, ale ja mam jedno pytanko a mianowicie bardzo dużo się piszę o wycince dpf-a ale czy ktoś myślał o tym jakie mogą być skutki np. wyjazdu za granicę i kontroli emisji spalin np. w Niemczech lub Austrii?

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#13 Post autor: Zdenek2007 »

marwin pisze:Dawno nie odświeżany temat, ale ja mam jedno pytanko a mianowicie bardzo dużo się piszę o wycince dpf-a ale czy ktoś myślał o tym jakie mogą być skutki np. wyjazdu za granicę i kontroli emisji spalin np. w Niemczech lub Austrii?
Wszystko na temat DPF-a było wałkowane na forum, także kontrole za granicą.

marwin

#14 Post autor: marwin »

Możesz podać w których postach, nie mogę znaleźć:)

Awatar użytkownika
opelek
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 09 gru 2013, 15:16
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: 19CDTI
Gender:

#15 Post autor: opelek »

No i właśnie też mam dylemat - zostawić chwasta czy wywalić. Moja Zafira ma nalatane 157 kkm, dpf ostatnio dużo km robie w mieście i wypala się ok co 400 km. Jak go kupiłem to miał 152 kkm i przy 151 kkm wymieniany olej i filtry. Ostatnio wymieniłem olej i filtry bo było go troszkę ponad stan - ok 1 cm. Na razie nic się nie dzieje ale zastanawiam się jak to wpływa na olej. Bo jeżeli będę musiał go wymieniać co 10 kkm to chyba bezpieczniej i taniej dac raz 500 zl za wywalenie. Jedynie powstrzymuje mnie fakt ze jak w PL sie zaostrzą normy to przy badaniu będzie kiepsko. :>
Jutro będzie lepiej

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”