Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#16 Post autor: kicaj »

gosia pisze:.i teraz pytanko ......co za cholera ,przecież wymieniłam ten zawór na nowy... raptem miesiąc temu...więc co zwariował przy tych mrozach ,czy jak....w sumie super urlop ,bo teraz nie wiem czy dojadę do domu ,a troche km przede mna......także help...jak zwykle!!!!
to tu moze problem tkwic w sterowaniu egr'em a nie sam... bo nie podejrzewam zeby nowy egr sie tak szybko zatkal...

gosia

#17 Post autor: gosia »

Marki pisze:Jak kontrolka się zapala to auto jedzie normalnie?
W sumie to dopiero teraz sprawdziłam,ponieważ rano ta kontrolka wyskoczyła ,już po dojechaniu do celu,po czym wyłączyłam samochód,błąd rozszyfrowałam i tyle ....i teraz dziwna sprawa...mianowicie .....wsiadam ..kluczyk na poz.2 ....gaśnie to co ma gasnąć(oczywiście ta autko -kluczyk również) podczas jazdy wszystko ok ,koszmarna kontrolka nie świeci....dojeżdżam do celu,parkuję i tak oczywiście z czystej mojej schizy....sprawdzam hamulec+gaz ....i co się okazuje....brak błędów ......także wytłumaczcie mi ,bo ja już nie wiem ,czy mam jakieś omamy ...co jest naprawdę bardzo prawdopodobne ....w końcu na urlopie jestem więc...sami rozumiecie ;) ,czy jak się ten błąd zapisał...rano jak byk było 04005A ,to teraz mógł się sam skasować ,bo innej możliwości nie ma ....chodzi mi tylko o to ,czy to tylko był chwilowy wyskok i tak się dzieje czasami,że błąd się zapisuje i potem sam się kasuje bo np nie jest istotny...i to jest normalne.....mam nadzieję.....że Zafi zwariowała od mrozu i tyle..... ;) [/bMarki ,kicaj]....dzięki oczywiście....

Anony Mous

#18 Post autor: Anony Mous »

Skoro rano był ten błąd to powinien być w pamięci chyba,że wina...urlopowego szaleństwa i omamy ;).Nie ma się czym przejmować w takim razie :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#19 Post autor: Lorry »

gosia, nie stresuj się ;) Jak najbardziej mógł być to jednorazowy wyskok, mojej też czasem chwilowy foch wybije jak to kobietom :P , a za chwilę wszystko OK.

gosia

#20 Post autor: gosia »

Lorry pisze:mojej też czasem chwilowy foch wybije jak to kobietom
heh....różnie to bywa z tymi fochami....myślę,że i facetom, też się zdarza ....także nie bądź Lorrytaki ukierunkowany...... ;)

Wracając do tematu....już jeżdżę dzisiaj gdzie popadnie....i jak na razie spokój....jutro wracam...a w czwartek pędzę do ASO...tak profilaktycznie.....więc zobaczymy ....Dzięki!!!!

fysio1978

#21 Post autor: fysio1978 »

Ja też przy mrozach w Polsce miałem problemy kontrolką samochodzik ale problem tkwił przewód elastyczny dpf-u. Teraz jeżdżę prawie 3 tygodnie we Włoszech na tutejszym paliwie i jakby ręką odjął widocznie i moja ciocia ma fochy a może dlatego że moja żona zaczęła nią pomykać

MarcysM

#22 Post autor: MarcysM »

gosia pisze:rano ta kontrolka wyskoczyła (...) dojeżdżam do celu,parkuję i tak oczywiście z czystej mojej schizy....sprawdzam hamulec+gaz ....i co się okazuje....brak błędów ......
Wypisz, wymaluj dzisiaj miałem to samo... po ok. 6-7km kontrolka z kluczykiem (po zredukowaniu biegu), po ok. 5km zgasła. Sprawdziłem błędy - nic się nie zapisało. Temp. na trasie -24*.
gosia pisze:mam nadzieję.....że Zafi zwariowała od mrozu i tyle.....
Też mam taką nadzieję, ale po powrocie do domu jeszcze przebadam ją fejsem... :lol:

gosia

#23 Post autor: gosia »

MarcysM pisze:ale po powrocie do domu jeszcze przebadam ją fejsem
Więc MarcysM...gdybyś był uprzejmy podzielić się wynikami po badaniu...bo ciekawi mnie to bardzo.....

Ja jutro będę w ASO, to tez powiem co "specjaliści" na ten problem wymyślą.... ;)

MarcysM

#24 Post autor: MarcysM »

gosia pisze:Więc MarcysM...gdybyś był uprzejmy podzielić się wynikami po badaniu...bo ciekawi mnie to bardzo.....
No więc tak: po tej hecy z kontrolką w trakcie jazdy dopadło mnie jeszcze wypalanie DPF'a ale nie skończyło sie w sposób naturalny (w pracy jeszcze z 5 minut sobie lekko pogazowałem i powdychałem aromat palonej gumy). W drodze powrotnej jechałem nieco bardziej "dynamicznie" ale wypalania nie zaobserwowałem. Stopień wypalenia DPF'a - 36%, brak możliwości zainicjowania wypalania (za zimno).
Potem fejsik, odczyt błędów i... nic!... No, prawie nic - 1 błąd w module EHU (multimedialnym), "zwarty obwód głosnika prawego przedniego", nie występuje. :lol:
Myślę, że albo sie Zośce potentegowało od zimna, może coś się przycięło w EGR'ze (ale ślad by został w ECU), może też w niskiej temperaturze jakiś problem z zainicjowaniem wypalania DPF'a.
gosia pisze:Ja jutro będę w ASO, to tez powiem co "specjaliści" na ten problem wymyślą....
No, ciekaw jestem. Stawiam na to, że... nic nie wymyślą... :lol:
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 20:55 przez MarcysM, łącznie zmieniany 1 raz.

gosia

#25 Post autor: gosia »

Wielkie dzięki MarcysM.....
MarcysM pisze:może coś się przycięło w EGR'ze (ale ślad by został w ECU), może też w niskich temperaturze jakiś problem z zainicjowaniem wypalania DPF'a.
Nie !!!!!!....tej parze....EGR i DPF....to ja już dziękuję bardzo... i jeśli znów coś z tym, to normalnie wysiadam..... :roll:
MarcysM pisze:No, ciekaw jestem. Stawiam na to, że... nic nie wymyślą... :lol:
Oby....aczkolwiek ,na to,że nic nie wymyślą,to raczej nie liczyłabym... ;) Zobaczymy....jutro się odezwę.....mam nadzieję.....jak nie zejdę z tego świata, po wizycie w ASO. :(

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#26 Post autor: Lorry »

Ale skoro te błędy się nie wyświetlają to uważam że nie ma się co martwić na zapas ;)

Mrozy przejdą i będzie gitara :)

MarcysM

#27 Post autor: MarcysM »

Lorry pisze:uważam że nie ma się co martwić na zapas ;)
Popieram przedmówcę w całej rozciągłości! :D
Lorry pisze:Mrozy przejdą i będzie gitara :)
Oby do wiosny! :lol:

gosia

#28 Post autor: gosia »

Więc ...tak....ASO jednak mnie oszczędziło i jak widać jestem...i to naprawdę podbudowana na maxa.....żadnych błędów!!!!!.......kurde nie do wiary...chyba Zafi mnie polubiła chwilowo.... ;) z tym EGR ,to się dowiedziałam,że jak najbardziej od tego,że moja Zafi wcześniej garażowała się,a ostatnio na dosyć minusowych temp. stała pod chmurką i mógł EGR z racji tego, lekko przymarznąć, a później złapał temp. i jest ok.......tak mi to wytłumaczyli i podoba mi się to jak najbardziej.....niedługo czeka mnie niestety wypalanie DPF-a, bo nasycenie 86%........liczę na to,że bez problemów się obejdzie....także tak jak MarcysMmówi ........byle do wiosny!!!

Chyba się upiję.....ze szczęścia...bo ...moje nastawienie jak zwykle było mało optymistyczne.....Pozdrawiam!!

Anony Mous

#29 Post autor: Anony Mous »

Jakieś awaryjne te Łople.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#30 Post autor: Lorry »

PanSledziowy pisze:Jakieś awaryjne te Łople.
mało konstruktywna wypowiedź :roll: Problem z EGRami bierze się z wymogów szeroko pojętej "ekologii" oraz sposobu użytkowania auta. Jeśli auto prowadzi żywot trasowo-autostradowy to nie ma z nimi problemów ;) Natomiast krótkich odcinków po mieście nie lubi żaden współczesny diesel ;)

gosia, to bardzo dobrze że tak to się skończyło ;) Pogoń Zafcię i będzie git, moze nawet sama się wypaliła w drodze z ASO :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”