Regulacja zaworów w 1.9 CDTi
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Regulacja zaworów w 1.9 CDTi
Instrukcja przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego co 60kkm/2lata. Jaki jest koszt takiej regulacji
-------------------------------------------------------Scalone----------------------------------------
Już się dowiedziałem - 250 sprawdzenie - jesli potrzebne płytki to daodatkowo koszt płytek - tym samym zamykamy się w kwocie max 1000 PLN ( w ASO). Przypuszczam, ze poza ASO moze byc niewiele taniej, gdyż płytki są drogie...
I jeszcze jedno - zdaniem mojego mechanika- jesli zimny silnik chodzi równo, to z zaworami powinno byc OK i nie ma potrzeby ich sprawdzać..
-------------------------------------------------------Scalone----------------------------------------
Już się dowiedziałem - 250 sprawdzenie - jesli potrzebne płytki to daodatkowo koszt płytek - tym samym zamykamy się w kwocie max 1000 PLN ( w ASO). Przypuszczam, ze poza ASO moze byc niewiele taniej, gdyż płytki są drogie...
I jeszcze jedno - zdaniem mojego mechanika- jesli zimny silnik chodzi równo, to z zaworami powinno byc OK i nie ma potrzeby ich sprawdzać..
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 14:24 przez franki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
az dziwne.. od kiedy to sie we wspolczesnych autach gdzie są hydrauliczne popychacze reguluje się luzy..
jak klepie zaworem to znaczy ze popychacz do wymiany i po temacie.
- cięzko pozatym sprawdzić luz zaworowy przy hydraulicznym popychacz gdyz on cały czas przylega do krzywki wałka rozrzadu. O stopniu otwarcia zaworu decyduje cisnienie oleju, szczelność popychacza i twardość spręzyny popychacza..
Tak jak wspomnialem jesli popychacz jest zuzyty to nie ma przylegania i klepie po krzywce. wyraźnie słychac wtedy prace zaworów co daje znak do naprawy.
jak klepie zaworem to znaczy ze popychacz do wymiany i po temacie.
- cięzko pozatym sprawdzić luz zaworowy przy hydraulicznym popychacz gdyz on cały czas przylega do krzywki wałka rozrzadu. O stopniu otwarcia zaworu decyduje cisnienie oleju, szczelność popychacza i twardość spręzyny popychacza..
Tak jak wspomnialem jesli popychacz jest zuzyty to nie ma przylegania i klepie po krzywce. wyraźnie słychac wtedy prace zaworów co daje znak do naprawy.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Ja gadałem ze specem od Opli. Sam się zdziwił, że w tym silniku są zawory na płytkach. Ale stwierdził, że jesli autko dobrze chodzi, dobrze pali na mrozie to nie ma co kombinować. Ale jak będę robił rozrząd za 15kkm, to każę dla spokojności sprawdzic..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Z ciekawości zapytam, czy ktoś wymieniła już popychacze w Z19DTH? Jaki to koszt?
Ja cały czas jestem przewrażliwiony na punkcie głośnej pracy silnika i mam wrażenie że to słychać właśnie zawory lub ewentualnie wtryskiwacze (bo dźwięk jest tak lekko dzwoniąco-cykający i zdecydowanie z górnej części silnika) ale mogę się mylić, będę to jeszcze musiał zweryfikować u jakiegoś dobrego mechanika (w ASO mi powiedzieli że jest w normie ale jak dla mnie jest za głośno).
Ja cały czas jestem przewrażliwiony na punkcie głośnej pracy silnika i mam wrażenie że to słychać właśnie zawory lub ewentualnie wtryskiwacze (bo dźwięk jest tak lekko dzwoniąco-cykający i zdecydowanie z górnej części silnika) ale mogę się mylić, będę to jeszcze musiał zweryfikować u jakiegoś dobrego mechanika (w ASO mi powiedzieli że jest w normie ale jak dla mnie jest za głośno).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Wymienia się płytki a nie popychacze... Mi w ASO powiedzieli że w 1000 się zmieszczę... MOzesz z robić poza ASO, ale wtedy przypuszczam, że to dłużej potrwa (będzie musiał zamówić płytki w ASO)
Ja zamierzam przy wymianie rozrządu zostawić na sprawdzenie luzu i ewentualną regulację
Ja zamierzam przy wymianie rozrządu zostawić na sprawdzenie luzu i ewentualną regulację
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
a to w Z19DTH (150 koni) 16 zaworów też są płytki mimo hydraulicznych popychaczy?
Z ciekawości podjadę do serwisu Opla (ale nie ASO) i dowiem się ile życzą sobie i co ogólnie w tym temacie powiedzą, gdyż i tak muszę tam jechać żeby posłuchali czy mam racje z tą zbyt głośną pracą silnika, być może uda im się ustalić co powoduje ten nadmierny hałas.
Z ciekawości podjadę do serwisu Opla (ale nie ASO) i dowiem się ile życzą sobie i co ogólnie w tym temacie powiedzą, gdyż i tak muszę tam jechać żeby posłuchali czy mam racje z tą zbyt głośną pracą silnika, być może uda im się ustalić co powoduje ten nadmierny hałas.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...