[ C ] - Krzysiek1979 - 2.0 CDTI, Tourer Cosmo, 165 KM, 2013

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Krzysiek1979r
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: Łódź
Model:

[ C ] - Krzysiek1979 - 2.0 CDTI, Tourer Cosmo, 165 KM, 2013

#1 Post autor: Krzysiek1979r »

Witam Wszystkich
29.05 2013 stałem się posiadaczem Opla Zafiry Tourer. Wybór był dosyć trudny, gdyż kandydatów było wielu i to z różnych kategorii (kombi, suv van). Aż po eliminacji zostało kilku Skoda Superb (nie podobało mi się wykończenie wnętrza tzn. jakość materiałów, jak również to, że miała pojawić się wersja po liftingu), Toyota Rav4 najnowszy model (również materiały, ale dolnych partii samochodu np. boczne schowki w drzwiach plastiki jakby zrobione z butelek pet, oraz w tamtym okresie tylko czarne wnętrze) Hyundai SantaFe ( mimo zapewnień Pana sprzedawcy, że Hyundai to obecnie jakość BMW czy Audi to nie do końca mogłem się z tym zgodzić. Zresztą ciężko mu było wyjaśnić, czemu w nowym aucie, które mieli, skrzypiała tylna klapa podczas otwierania i zamykania, oraz cena rodem z Audi czy BMW). No i ostanie auto największy konkurent Zafirki Honda CRV (bardzo ładnie wykonane, dobre materiały napę 4x4 i automat, fajne wyposażenie Niestety automat tylko 5 biegów i silnik trochę słaby oraz sporo droższa od Zafci).

Więc po tym wszystkim i namowach żony (miłość od pierwszego wejrzenia) padło na Zafirkę.
Zastanawialiśmy się jedynie nad kolorem białym lub brązowym. Przeważył brązowy jako bardziej praktyczny i trwalszy jako metalik.

Ponieważ już trochę nią pojeździłem (auto ma przejechane ok. 15 000 km) mogę napisać trochę co mi się podoba, a co nie.

Pierw może zacznę od plusów:
- wygląd (to oczyliście rzecz gustu)
- wspomniana jakość wykończenia (jak na razie nic nie trzeszczy ani skrzypi, kolega na forum pisał, że jemu po 10000 zaczęło skrzypieć)
- ilość miejsca dla czterech osób (podkreślam dla czterech) szczególne przy tylnych siedzeniach odsuniętych do tyłu
- pojemny bagażnik
- dużo pojemnych schowków w desce rozdzielczej górny zmieści np. ryzę papieru A4, boczne bez problemu zmieści butelkę 1,5l, ja mam wersję 5 osobową więc mam jeszcze bardzo duże skrytki pod podłogą bagażnika
- bardzo dobre światła
- całkiem wygodne siedzenia przednie (chociaż jeździłem na wygodniejszych, dla mnie mogłyby być trochę bardziej miękkie i stanowczo za twarde są podłokietniki w drzwiach przy długich trasach bolą łokcie)
- zaskakująco dobra nawigacja (jak na fabryczną) dobre pokrycie dróg (są autostrady i szybkiego ruchu, których jeszcze nie ma) łatwość wyszukiwania konkretnych POI np. bankomatu danego banku itp.
- dobrze umieszczony i dobrej jakości ekran do nawigacji (nie traci się kontaktu z drogą dobrze widać w słońcu)
- bogate wyposażenie
- całkiem nieźle pracujący silnik, cicho we wnętrzu pomimo dużych powierzchni przeszklonych (kultura pracy szczególne do tego co niektórzy pisali w Internecie o nim)

A teraz trochę minusów
- siedzenia tylne niezbyt wygodne, szczególnie chodzi o kąt oparcia, jest za pionowy w aucie typu van siedzenia powinny być rozkładane, środkowe siedzenie trochę za wąskie
- pseudo uchwyty na kubki dla tylnych miejsc (te wgłębienia w drzwiach tylnych ) to jakieś nieporozumienie
- brak składanych stoliczków za przednimi fotelami, w końcu to auto rodzinne.
- drażni mnie czerwony wyświetlacz komputera pokładowego, jego grafika jest raczej z XX wieku, do tego bardzo intensywnie świeci. Oczywiście można go przyciemnić, ale wtedy inne wskaźniki są słabo podświetlone.
- system ostrzegania o pojazdach w martwym polu działa tylko do 150 km/h, mógłby chociaż do 200, wiem że w Polsce można jechać tylko 140, ale przecież w Niemczech na niektórych autostradach nie ma ograniczeń, a to niemieckie auto.
- bak mógłby być bardziej pojemny szczególnie.
- skrzynia mogłaby być trochę lepsza (szybciej reagować na gaz)
- przez szybę przednią mocno nagrzewa się wnętrze, wiem że jest duża, ale widziałem dużo lepsze szyby atermiczne.
- wspomaganie parkowania to chyba jakieś nie porozumienie, wszystko trzeba robić bardzo wolno, długo trwa a i efekt również mizerny (potwierdza to nawet moja żona ;-))
- w radiu kiepska obsługa iPODA
- do tego jeżeli słucham radia to mam ustawioną głośność ok. 4-8, jeżeli słucham mp3 z USB lub ipoda głośność ok. 25-30 nie będę mówił co się stało jak w Niemczech włączyły mi się informacje drogowe, które same z siebie są nadawane głośniej niż audycje radiowe
- duża masa samochodu w moim przypadku to 1826kg to czuć pomimo nie tak słabego silnika.
- aktywny tempomat jeżeli jest włączony mógłby ostrzec przed hamowaniem, że się zbliżam do samochodu. Chodzi mi o np. taką sytuację. Jadę autostradą, z ustawioną prędkością 140 km/h. Zbliżam się do tira i gdy odpowiednio wcześnie nie włączę kierunkowskazu i nie zacznę zmieniać pasa auto zaczyna hamować, a mógłby zapalić jaką kontrolkę. Przez to jazda z nim nie jest płynna do tego nie jest on typu stop and go, czyli nie wyhamuje do zera o tym też trzeba pamiętać.

W dalszej części zapraszam na prezentację mojej Zafirki.
Poniżej oficjalna specyfikacja, którą otrzymałem od Opla, wyposażenie standardowe wersji Cosmo plus:

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI 165KM AT6

Kolor Brązowy – Mahogany

Tapicerka skórzana perforowana (z elementami ze sztucznej skóry) Mondial, ciemnobrązowe elementy boczne, karmelowe siedziska i oparcia. Koła Felgi aluminiowe 17x7, 7-ramienne

AQF - Pakiet Ochronny
7-głośnikowy system audio (tylko z portalem bluetooth)
Czarne błyszczące elementy lusterek bocznych
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
Ostrzeżenie o martwym polu w lusterku
Zaawansowany system wspomagania parkowania

LPI8 - Pakiet Flotowy
Alarm z wewnętrznymi czujnikami ruchu
Dodatkowa blokada zamków drzwi
Dojazdowe koło zapasowe, stalowe 17''
Dywaniki welurowe przód i tył

AQ2- Pakiet Flex Organizer
4 przesuwane w szynach adaptery do mocowania siatki, duża siatka zabezpieczająca z 2 usztywniającymi belkami, mała siatka boczna

LPID - Pakiet Kierowcy
Adaptacyjne reflektory AFL
Czujnik deszczu
Lampy bi-ksenonowe
Podgrzewane fotele przednie
Reflektory bi-ksenonowe z systemem AFL
System automatycznego sterowania światłami drogowymi
System automatycznego sterowania światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym)
System monitorujący ciśnienie w oponach
Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
Światła do jazdy dziennej typu LED
Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane)

AKY - Przednia szyba panoramiczna ze stałym oknem dachowym
Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
Punkty mocowania siatki zabezpieczającej w przedziale bagażowym
Usunięcie relingów dachowych

SRY - Pakiet Ergonomiczne Fotele Przednie
Aktywne zagłówki foteli przednich z 4-kierunkową regulacją
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela pasażera
Regulacja długości siedziska fotela kierowcy
Regulacja długości siedziska fotela pasażera
Ręczna regulacja fotela kierowcy w 6 kierunkach
Ręczna regulacja fotela pasażera w 6 kierunkach

UK4 - System monitorowania ciśnienia w oponach, samouczący się

U4D - Tuner radia cyfrowego DAB

C9B - Dodatkowe oświetlenie na drzwiach przednich

2EX - Pakiet Parkuj I Jedź
7-głośnikowy system audio Premium
Antena dachowa typu „płetwa rekina” z anteną dywersyfikującą na szybie
Kamera parkowania z tyłu
Karta SD (1GB) z mapami Polski, Litwy, Łotwy i Estonii
Obsługa i komunikaty w języku polskim
Radio 600 NAVI
Wyświetlacz kolorowy 7"
Złącze AUX-in

UCW - Nawigacja 900
Radio NAVI 900 Europe
Karta SD (8GB) z mapami Europy

UPH - Portal Bluetooth

VQ9 - Hak holowniczy, zdejmowany

AP9 - Siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej

ZQ2 - Pakiet Asystent Kierowcy 1
Aktywna regulacja zasięgu świateł
Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu
Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania
Wskaźnik odległości od poprzedzającego pojazdu

ZQ3 - Pakiet Asystent Kierowcy 2
Tempomat adaptacyjny
Wskaźnik odległości od poprzedzającego pojazdu

UVD - Podgrzewane koło kierownicy

ANY - Szyny mocowań FlexRail

K07 - Ogrzewanie postojowe

ZP5 - Wersja 5 miejscowa

Belki dachowe – aluminiowe, bez relingów
Kabel AUX-in
Dywaniki gumowe i wykładzina bagażnika

Teraz trochę zdjęć. Zdjęcia nie są może najlepszej jakości bo i pogoda nie była dobra, ale postaram się dodać lepsze.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

W między czasie zakupiłem jeszcze opony zimowe Continetal ContiWinterContact TS850 225/50/R17 XL 98H FR

Obrazek

Do tego zaliczyłem jedną akcję serwisową opisaną 13-P057 - ZSUB - Silnik wysokoprężny 2.0 l - Kalibracja modułu ECM; S.C. 1590.
Cokolwiek to znaczy. pan z serwisu nie był rozmowny. Powiedział, że dostali tylko jakiś soft do wgrania z GM i nie wiedzą co on zmienia, lub nie chciał powiedzieć.
Ogólnie nie zauważyłem jakiś zmian :-)

Na koniec trochę o spalaniu, gdyż pewnie to może Was interesować. Ogólnie ja oceniam na 6,5 do 7,0 l/100 km a oto kilka przykładowych tras.

Sokolniki Las (około 25 km na północ od Łodzi) - Kraków centrum (przejazd przez A4) wyjazd o 4:00 288km, średnia 93,2 km/h, spalanie 6,9l/100km

Kraków centrum - Krosno Odrzańskie wyjazd ok 9:00 jazda A4, później 18, 27 do Żor, Lubsko, Krosno Odrzańskie 487 km, średnia 101,2 km/h, spalanie 6,5 l/100km

Kostrzyn nad Odrą - Sokolnik Las wyjazd ok 15:00 do Rzepina później A2 do zjazdu Emilia (droga numer 1) 365 km, średnia 118,7 km/h spalanie 7,2 l/100km

Sokolniki Las - Świecie wyjazd o 6:00 do Torunia drogą numer 1 (przejazd przez Włocławek :-) później A1 do Lisewa i Świecie 202 km średnia 82,5 km/h, spalanie 6,1l/100km

W każdej z powyższych tras włączona klimatyzacja i światła.

To na tyle jak na razie.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie samochodu mogę odpowiedzieć.

Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 14 gru 2013, 22:05 przez Krzysiek1979r, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Bardzo ładna :piwo:

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#3 Post autor: Rybka »

No ładne cacko. :ok:
Tylko pozazdrościć.
:piwo:

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5255
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Tunio999 »

Pięknota :) Oby jak najdłużej "bez przeglądu" :piwo:
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Bodek »

Profesjonalny opis i sporo ciekawych informacji. Super wykonana prezentacja - dla Ciebie duże :piwo:

Fajny silnik i jest na automacie - to co mi się marzy w następnym aucie.

Widzę, że przy takiej masie spalanie mieści się w granicach rozsądku - przynajmniej na trasie.

Ciekawi mnie jak to wygląda w jeździe miejskie ;)

Autko bogato wyposażone i bez trzeciego rzędu - wygląda bardzo przestronnie.

AUX mnie dziwi, tak samo jest w ZB, dziwię się, że tego nie poprawili.

Super prezentacja - życzę zadowolenia z jazdy :piwo:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: GOTI »

Świetny opis no i fotorelacji też nie można niczego zarzucić :ok:

Bezawaryjności i zadowolenia z autka życze :piwo:
Obrazek

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#7 Post autor: chabretti »

Niech służy jak najlepiej :)
Pewnie nie chce się z niej wysiadać :)
Pozazdrościć. :>

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#8 Post autor: lech31 »

Gratuluję super Zosieńki. Życzę przyjemności z jazdy. :driver:

Skasowany użytkownik 8511

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Ładna i ładny opis :piwo:

F-19

#10 Post autor: F-19 »

Piękny samochód, super wyposażenie - gratuluję. System wspomagania parkowania to rzeczywiście jest jakaś porażka. Jak można cofać patrząc się na zegary i wirtualny wskaźnik kierownicy i nie kontrolować tego co się dzieje dookoła samochodu. Parkowanie na lusterka z czujnikami to przecież sama przyjemność. U mnie system jak na razie tylko raz uznał że jest dość miejsca żeby zaparkować, gdybym mu ufał to nie stanąłbym nawet w miejscu gdzie zmieściłby się autobus. Ty masz jeszcze kamerę. Ja mam benzynę, ponieważ z diesla wyleczyłem się raz na zawsze. Napisz jak się spisuje automat w tej konfiguracji. Jeszcze raz gratuluję bardzo elegancki kolor, trzeba się troszkę natrudzić żeby zawsze wyglądał tak ładnie jak w salonie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: janekW67 »

Normalnie kawał auta! Bezawaryjności! Pozdro :piwo: !
Oczywiście!

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: miodzik »

Wow.. Sporo pracy włożyłeś w opis. Rewelacja!

I gdzie się podziała niegdysiejsza prostota i minimalizacja guzików? Teraz to już prawie jak w kokpicie samolotu bardziej wygląda :)

Ale i tak chciałbym mieć takie :D

:piwo:
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#13 Post autor: cns80 »

miodzik pisze:I gdzie się podziała niegdysiejsza prostota i minimalizacja guzików? Teraz to już prawie jak w kokpicie samolotu bardziej wygląda :)
Tak ?

Ford C-Max 2011
Obrazek

Zadanie domowe: traf w te górne przyciski podczas jazdy na polskich drogach :) Pod tym względem zafira wygrywa nawet nie wyjeżdżając z boksu ;)
Obrazek

Krzysiek1979r
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: Łódź
Model:

#14 Post autor: Krzysiek1979r »

Witam

@ Bodek odnośnie spalania w mieście, jak tylko zrobię jakąś rundkę po mieście to wstawię, jakoś mało nią jeżdżę po mieście. Nie jest to żadna tajemnica. Ja nie z tych co mówią, że jego autko ma 200KM i pali 4 litry ;-)

@ F-19 Szału nie ma, mogę obecnie porównać do dwóch 6 biegowych i jednej 5 biegowej oczywiście wszystko automaty ( bo takimi a obecnie też jeżdżę) i znajduję się gdzieś pośrodku. Czasami za późno zmieni bieg, czasami się pogubi. Ogólnie przy tej mocy, skrzyni i wadze jest to raczej rodzinne sprawnie jeżdżące auto, niż wyścigówka. Tak naprawdę marzyła mi się wersja biturbo 195KM automat 4x4, zestawik taki jak w Insigni, nawet napisałem do Opla po angielsku, a dostałem odpowiedź po niemiecku ;-), że na razie nie zamierzają wprowadzać takiej wersji :-( Nie wiem czy powodem nie jest problem z poprowadzeniem wału napędowego.
Odnośnie wspomagania parkowania włączyłem go raz, żeby zobaczyć jak to działa i na tle innych marek (VW, Audi, Ford czy nawet Toyoty i Hyundaia) to jakaś masakra, potrzebne dużo miejsca (nawet żonka powiedziała, że w takie luki to ona sama szybciej i lepiej wiedzie ) i działanie wolne.

@miodzik z przyciskami nie jest tak, źle jak wygląda, szczególnie na środkowej konsoli, wbrew temu co można poczytać o Oplach w prasie i na forach dla mnie jest OK. Trzeba się przyzwyczaić i wszystko można szybko załączyć czy wyłączyć (Czasami w Audi i ich MMI dużej to trwa przechodząc przez kolejne podstrony ) jedynie ikonki od aktywnego tempomatu mogli by dać lepsze, bo za każdym razem muszę trochę ponaciskać zanim go włączę i ustawię.

Odnośnie uwag to jeszcze przy siedzeniach takich jak ja mam nie da się złożyć do przodu siedzenia pasażera, żeby np. przewieść jakąś długą rzecz. Przeszkadzają boczki foteli.

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to można zadawać postaram się w miarę szybko (i jak będę umiał) odpowiedzieć :-)

Pozdrawiam
Krzysiek

Żabcia
Zafiromaniak
Posty: 858
Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
Imię: KAROLINA
Auto: Opel Zafira 1.6B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XEP
Gender:

#15 Post autor: Żabcia »

super autko.. :ok: niech Ci długo służy :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira Tourer”