Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#406 Post autor: GOTI »

NIBU63 pisze:Szukałem ,brak :)
Widze, że z okolicy także polecam sklep ROLMET w Mysłowiach - ja tam sie zaopatruje we wszelkie smary i inne specyfiki ;)
Dla przykładu: http://e-rolmet.pl/cx80-smar-miedziany- ... -1194.html
Obrazek

maly820829

#407 Post autor: maly820829 »

Witam. Który EGR trzeba wyczyścić?????

Skasowany użytkownik 6483

#408 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

ten głowny przy kolektorze :piwo:

maly820829

#409 Post autor: maly820829 »

Ale na dolocie czy wydechu???

Skasowany użytkownik 6483

#410 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

przy wydechu

maly820829

#411 Post autor: maly820829 »

Dzięki wielkie.

pomidorowa8

#412 Post autor: pomidorowa8 »

Witam panowie własnie auto stoi u mechanika z powodu egr, nowy odpada ponieważ za drogi , regeneracja lub kupno tak zwanego emulatora. Proszę o poradę co robić zośka na święta potrzebna z góry dziękuję. :(

olo018

#413 Post autor: olo018 »

Regeneracja, to w Brzegu jest firma.

pomidorowa8

#414 Post autor: pomidorowa8 »

dajcie jakies informacje na temat EMULATORA

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#415 Post autor: sesorek »

Ilekroć pojawia się jakiś problem z autem odnosze wrażenie że tylko u mnie trafiają sie najdziwniejsze przypadki na które nie ma nigdzie odpowiedzi.... mam ochotę wtedy zośke sprzedać i zapomnieć... jednak sentyment wygrywa....

do sedna....

problem w zasadzie miałem od zakupu auta, powyżej 10 stopni C jak jechałem powyżej 80km/h i puszczałem nogę z gazu pojawiał się check i dwa błędy p1405 oraz p0400 kiedy temp spadała poniżej 10 st całą zimę check_a nie widziałem... oczywiście wszelkiego rodzaju czyszczenia i kombinacje robiłem nie pomagało nic.. sądziłem że pada ten egr ale tak jeździłem do tej pory... jakieś kilka tyg temu check pojawiał się odrazu po odpaleniu auta tylko sam p1405 czyszczenie nic nie pomogło po prostu zdechł... kupiłem nowy delphi zamontowałem i pierwsze wrażenie więcej mocy jakoś lepiej reaguje na gaz... No ale moja radość szybko minęła po tym jak przekroczyłem 80 km/h i puściłem nogę z gazu... znowu p1405 i p0400. Dodam że jak stoje moge go gazować do oporu puszczać gaz i błąd się nie pojawia...
A jeszcze może istotna sprawa, że jak juz hamuje tym silnikiem to czuć takie delikatne szarpnięcie i odrazu wywala błąd.
Nauczyłem się już jeździć tak żeby błędu nie wywalało tzn albo sprzęgło albo przewiduje wcześniej że bede hamował i robie to stopniowo odejmując gaz... ale to nie o to chodzi.. wkur,,,, mnie taka jazda...

Macie jakies pomysły?

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#416 Post autor: sesorek »

koledzy podbijam temat, problem po wymianie egr na nowy spędza mi sen z powiek może ktoś się spotkał z podobnym problemem i udało się rozwiązać ?

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#417 Post autor: chabretti »

sesorek pisze:koledzy podbijam temat, problem po wymianie egr na nowy spędza mi sen z powiek może ktoś się spotkał z podobnym problemem i udało się rozwiązać ?
Sprawdź wężyki od podciśnienia. Mi się kiedyś ta gumowa łączówka po prostu zestarzała i dostawało się lewe powietrze.
Co prawda moja w dieslu ale może jakiś trop :) :idea:

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#418 Post autor: sesorek »

chabretti pisze:
sesorek pisze:koledzy podbijam temat, problem po wymianie egr na nowy spędza mi sen z powiek może ktoś się spotkał z podobnym problemem i udało się rozwiązać ?
Sprawdź wężyki od podciśnienia. Mi się kiedyś ta gumowa łączówka po prostu zestarzała i dostawało się lewe powietrze.
Co prawda moja w dieslu ale może jakiś trop :) :idea:

to już po sprawdzałem.. myślisz że może to mieć związek z łapaniem lewego powietrza?

mam instalacje gazową..poczciwego kolteca wtryski są wciśnięte w dolot może tam coś jest
nieszczelne(przecież to już tyle lat...)ale żadnym gazem nie zalatuje... żebym wiedział z czym to może mieć związek to bym szukał do skutku, przyczyny szukałem raczej w samym egr, już się zastanawiałem czy nie oddać sterownika do sprawdzenia...

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#419 Post autor: wesolys »

karollolo88 pisze:witam mam taki maly problem zauwazylem ze z egru leci mi olej zadna lamka sie nie zapala bledow niema zadnych zauwazylem jedynie ze auto zimne jest zamulone i jest szarpniecie przy obrotach ok 2500 obrotow zalaczam fotke jaki egr mam i moje pytanie brzmi jak z tym poradzic co zrobic czy musze wymienic ten grzybek czy cos innego za pomoc bede wdzieczny.

Obrazek
Obrazek


witam miałem wcześniej zafirę z tym silnikiem i ten sam problem mimo regeneracji zaworu egr problem pozostał i sobie odpuściłem bo zdecydowana większość forumowiczów ma ten sam problem . Winna temu jest pompa vacum która wytwarza podciśnienie i to przez jej nieszczelność wężykami olej z silnika dostaje się do egr i wydmuchuje tą dziurką z boku, odpowietrzeniem egr-a .
Ostatnio zmieniony 01 gru 2014, 19:23 przez wesolys, łącznie zmieniany 3 razy.

MichalB5

#420 Post autor: MichalB5 »

Dużo tego oleju ? Skąd leci ? Jeśli niewielka ilość z kolektora to jest to normalne. Turbo puszcza i cały dolot jest pokryty olejem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”