Tuning 2.0 DTL - chip, box itp

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: GOTI »

Nie używam takiego typu "specyfików" i nie zamierzam, ale..

Prosta zasada takiego typu boxów to lanie większej ilości paliwa niż potrzeba przez co niby ta moc, no ale są oczywiście skutki uboczne czyli dymienie - za duża ilość paliwa bez odpowiedniej ilości powietrza w dieslu tak właśnie skutkuje.
Tego rodzaju chiptuning to wg. mnie tandeta, a tego typu druciarstwo można kupić o wiele taniej na wspomnianym alledrogo.

Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zmiana mapy, ale i z tym koszta także wybór należy do Ciebie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#17 Post autor: Rybka »

Cytat z aukcji:
Modyfikacja oparta na wymianie programu sterującego jednostką ECU polega na korekcie takich parametrów jak dawka paliwa i kąt wtrysku. Ponadto zmiana obejmuje korektę parametrów EGR, co pozwala korygować ciśnienie turbodoładowania.
Jak się nie mylę to zwiększyć dawkę paliwa, kąt wtrysku i korektę EGR można sobie samemu zrobić np op-comem. ;)
Po co przepłacać.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#18 Post autor: chojinka »

Rybka pisze:Cytat z aukcji:
Modyfikacja oparta na wymianie programu sterującego jednostką ECU polega na korekcie takich parametrów jak dawka paliwa i kąt wtrysku. Ponadto zmiana obejmuje korektę parametrów EGR, co pozwala korygować ciśnienie turbodoładowania.
Jak się nie mylę to zwiększyć dawkę paliwa, kąt wtrysku i korektę EGR można sobie samemu zrobić np op-comem. ;)
op com posiadam ale dokladnie wie wiem jak tam cos zrobic i jaki program uzyc, moze moglbys to troche opisac.
sorki za brak polskich znakow ale mam uszkodzona klawiature.
Aż po horyzontu kres...

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#19 Post autor: Rybka »

W zakładce "silnik" jest takie coś jak programowanie ecu. (jak dobrze pamiętam lub opcje specjalne )
I tam możesz zwiększyć sobie dawkę rozruchową, dawkę paliwa oraz zmienić korektę Egr.
Na tej zasadzie działa właśnie ten twój chip z allegro
Czyli np. zwiększasz sobie dawkę paiwa o 5% i korygujesz Egr na -20%
Nigdy tego nie testowałem , tylko na forach czytałem że tak można sobie troszkę moc podnieść.
No i nie wiem czy w siniku DTL da się programować ecu ale w DTI na 100% tak bo u mnie można sobie zmieniać parametry.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: miodzik »

Rybka, a jak takie zmiany mają się do żywotności silnika? Pracy na zimnym (ssaniu)?

jesteś w stanie coś więcej powiedzieć?
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#21 Post autor: Rybka »

Nic nie powiem, bo nie testowałem jeszcze tego.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#22 Post autor: chojinka »

miodzik pisze:Rybka, a jak takie zmiany mają się do żywotności silnika? Pracy na zimnym (ssaniu)?

jesteś w stanie coś więcej powiedzieć?
jak jezdzisz spokojnie do nagrzania silnika to szybko go nie zajedziesz.
Aż po horyzontu kres...

pawko81

#23 Post autor: pawko81 »

ja wybieram się po niedzieli do fachowca od chipowania. miało być 700 ale zbiłem na 500. Gość mówił że już nie raz podnosił moc w 2,0 dtl i wyszło plus minus 30 KM więcej.
takze dam znac poniedzieli :P

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#24 Post autor: chojinka »

pawko81 pisze:ja wybieram się po niedzieli do fachowca od chipowania. miało być 700 ale zbiłem na 500. Gość mówił że już nie raz podnosił moc w 2,0 dtl i wyszło plus minus 30 KM więcej.
takze dam znac poniedzieli :P
Hej. Jak to wyszło? Znalazłem całego kompa z chipem za 250 jak by ktoś chciał to dam namiar na gościa. Sam nie testowałem.
Aż po horyzontu kres...

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#25 Post autor: chojinka »

Rybka pisze:W zakładce "silnik" możesz zwiększyć sobie dawkę rozruchową, dawkę paliwa oraz zmienić korektę Egr.
Czyli np. zwiększasz sobie dawkę paliwa o 5% i korygujesz Egr na -20%
Zrobiłem pseudo podniesienie mocy w ten sposób. wynik jest całkiem niezły bo czuć lekki przyrost mocy, jak znajdę chwilkę to zrobię filmik przed i po zmianach aby zobaczyć przyspieszenie o ile się zmieniło, ciekawe czy moja pompa to wytrzyma.
podniosłem też dawkę rozruchową, może teraz auto będzie lepiej odpalać, jutro rano się okaże.
Aż po horyzontu kres...

alek_jan

#26 Post autor: alek_jan »

chojinka, zapodaj manual jak to się robi krok po kroku i najlepiej ze zrzutami ekranu.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#27 Post autor: chojinka »

należy podłączyć kabelek pod ręcznym - wyciągamy zaślepkę plastikową - nie jest łatwo
1. odpalamy op com
2. diagnostyka
3. silnik
4 programowanie
5. wyskoczy ramka i tam wpisujemy wszystko jak wyżej czyli dawka paliwa +5%, powietrze -20% a ja dodałem +2 dawce rozruchowej i auto odpala od kopa bez problemów jak było wcześniej.
6. zapisujemy
7. wyłączamy program
8. jedziemy
Aż po horyzontu kres...

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#28 Post autor: chojinka »

Znacie jakieś inne programy które służą do większej korekty i lepszego tuningu. Wiem że winols jest dobry ale może jest coś prostego i polecanego, posiadam kabel op-com oraz galetto1260, ale nie było programu dołączonego tylko sterowniki.
Aż po horyzontu kres...

Awatar użytkownika
automil
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
Imię: Piotr
Lokalizacja: Radzymin
Auto: Zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#29 Post autor: automil »

Trochę późno odpowiadam, kolega na innym forum w dtl`u montował taki chip jak ten wcześniej z allegro, ze 3 lata temu do ecu.
Ogolnie zadowolony, silnik zwawszy, spalanie mniejszcze, ok 0,5l, i do dziś nie ma problemów z silnikiem.
Tez miałem zamiar ten zabieg zrobić, ale niestety na psg 16 jest zbyt ryzykowny montaz.

Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#30 Post autor: tomi18 »

siemka co lepiej zrobić zaczipować czy zmienić mapke ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”