Tuning 2.0 DTL - chip, box itp
Moderator: Mariusz
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Nie używam takiego typu "specyfików" i nie zamierzam, ale..
Prosta zasada takiego typu boxów to lanie większej ilości paliwa niż potrzeba przez co niby ta moc, no ale są oczywiście skutki uboczne czyli dymienie - za duża ilość paliwa bez odpowiedniej ilości powietrza w dieslu tak właśnie skutkuje.
Tego rodzaju chiptuning to wg. mnie tandeta, a tego typu druciarstwo można kupić o wiele taniej na wspomnianym alledrogo.
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zmiana mapy, ale i z tym koszta także wybór należy do Ciebie
Prosta zasada takiego typu boxów to lanie większej ilości paliwa niż potrzeba przez co niby ta moc, no ale są oczywiście skutki uboczne czyli dymienie - za duża ilość paliwa bez odpowiedniej ilości powietrza w dieslu tak właśnie skutkuje.
Tego rodzaju chiptuning to wg. mnie tandeta, a tego typu druciarstwo można kupić o wiele taniej na wspomnianym alledrogo.
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zmiana mapy, ale i z tym koszta także wybór należy do Ciebie
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Cytat z aukcji:
Po co przepłacać.
Jak się nie mylę to zwiększyć dawkę paliwa, kąt wtrysku i korektę EGR można sobie samemu zrobić np op-comem.Modyfikacja oparta na wymianie programu sterującego jednostką ECU polega na korekcie takich parametrów jak dawka paliwa i kąt wtrysku. Ponadto zmiana obejmuje korektę parametrów EGR, co pozwala korygować ciśnienie turbodoładowania.
Po co przepłacać.
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
op com posiadam ale dokladnie wie wiem jak tam cos zrobic i jaki program uzyc, moze moglbys to troche opisac.Rybka pisze:Cytat z aukcji:Jak się nie mylę to zwiększyć dawkę paliwa, kąt wtrysku i korektę EGR można sobie samemu zrobić np op-comem.Modyfikacja oparta na wymianie programu sterującego jednostką ECU polega na korekcie takich parametrów jak dawka paliwa i kąt wtrysku. Ponadto zmiana obejmuje korektę parametrów EGR, co pozwala korygować ciśnienie turbodoładowania.
sorki za brak polskich znakow ale mam uszkodzona klawiature.
Aż po horyzontu kres...
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W zakładce "silnik" jest takie coś jak programowanie ecu. (jak dobrze pamiętam lub opcje specjalne )
I tam możesz zwiększyć sobie dawkę rozruchową, dawkę paliwa oraz zmienić korektę Egr.
Na tej zasadzie działa właśnie ten twój chip z allegro
Czyli np. zwiększasz sobie dawkę paiwa o 5% i korygujesz Egr na -20%
Nigdy tego nie testowałem , tylko na forach czytałem że tak można sobie troszkę moc podnieść.
No i nie wiem czy w siniku DTL da się programować ecu ale w DTI na 100% tak bo u mnie można sobie zmieniać parametry.
I tam możesz zwiększyć sobie dawkę rozruchową, dawkę paliwa oraz zmienić korektę Egr.
Na tej zasadzie działa właśnie ten twój chip z allegro
Czyli np. zwiększasz sobie dawkę paiwa o 5% i korygujesz Egr na -20%
Nigdy tego nie testowałem , tylko na forach czytałem że tak można sobie troszkę moc podnieść.
No i nie wiem czy w siniku DTL da się programować ecu ale w DTI na 100% tak bo u mnie można sobie zmieniać parametry.
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
Hej. Jak to wyszło? Znalazłem całego kompa z chipem za 250 jak by ktoś chciał to dam namiar na gościa. Sam nie testowałem.pawko81 pisze:ja wybieram się po niedzieli do fachowca od chipowania. miało być 700 ale zbiłem na 500. Gość mówił że już nie raz podnosił moc w 2,0 dtl i wyszło plus minus 30 KM więcej.
takze dam znac poniedzieli
Aż po horyzontu kres...
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
Zrobiłem pseudo podniesienie mocy w ten sposób. wynik jest całkiem niezły bo czuć lekki przyrost mocy, jak znajdę chwilkę to zrobię filmik przed i po zmianach aby zobaczyć przyspieszenie o ile się zmieniło, ciekawe czy moja pompa to wytrzyma.Rybka pisze:W zakładce "silnik" możesz zwiększyć sobie dawkę rozruchową, dawkę paliwa oraz zmienić korektę Egr.
Czyli np. zwiększasz sobie dawkę paliwa o 5% i korygujesz Egr na -20%
podniosłem też dawkę rozruchową, może teraz auto będzie lepiej odpalać, jutro rano się okaże.
Aż po horyzontu kres...
- chojinka
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: 1.7 CDTI 125 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A05
- Gender:
należy podłączyć kabelek pod ręcznym - wyciągamy zaślepkę plastikową - nie jest łatwo
1. odpalamy op com
2. diagnostyka
3. silnik
4 programowanie
5. wyskoczy ramka i tam wpisujemy wszystko jak wyżej czyli dawka paliwa +5%, powietrze -20% a ja dodałem +2 dawce rozruchowej i auto odpala od kopa bez problemów jak było wcześniej.
6. zapisujemy
7. wyłączamy program
8. jedziemy
1. odpalamy op com
2. diagnostyka
3. silnik
4 programowanie
5. wyskoczy ramka i tam wpisujemy wszystko jak wyżej czyli dawka paliwa +5%, powietrze -20% a ja dodałem +2 dawce rozruchowej i auto odpala od kopa bez problemów jak było wcześniej.
6. zapisujemy
7. wyłączamy program
8. jedziemy
Aż po horyzontu kres...
- automil
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:39
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Radzymin
- Auto: Zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Trochę późno odpowiadam, kolega na innym forum w dtl`u montował taki chip jak ten wcześniej z allegro, ze 3 lata temu do ecu.
Ogolnie zadowolony, silnik zwawszy, spalanie mniejszcze, ok 0,5l, i do dziś nie ma problemów z silnikiem.
Tez miałem zamiar ten zabieg zrobić, ale niestety na psg 16 jest zbyt ryzykowny montaz.
Ogolnie zadowolony, silnik zwawszy, spalanie mniejszcze, ok 0,5l, i do dziś nie ma problemów z silnikiem.
Tez miałem zamiar ten zabieg zrobić, ale niestety na psg 16 jest zbyt ryzykowny montaz.