[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Mała

#331 Post autor: Mała »

maxiok pisze:
Mała pisze:Dziwne jest to że ten dziwny odgłos pojawił się po wizycie w warsztacie i naprawie czegoś zupełnie nie związanego ze sprzęgłem, rozrusznikiem
Rozrusznik ma dużo wspólnego ze sprzęgłem. Sprzęgło jest dociskane do dwumasy, a sprzęgło kierunkowe (bendix) rozrusznika "kręci" wieńcem zębatym na kole zamachowym ;)
Maxiok - ależ ja o tym wiem, mimo tego żem baba :evil2: Dlatego napisałam że naprawialiśmy zupełnie coś innego (jakąś pierdółkę) - i tamta naprawa NIE BYŁA związana m.in. z rozrusznikiem.

maxiok

#332 Post autor: maxiok »

Sorki źle doczytałem posta, myślałem że wymieniałaś rozrusznik :roza:

Mała

#333 Post autor: Mała »

zUla pisze:Owszem, może i jestem tylko kobietą ale..........dziś się dowiedziałam czegoś........ciekawego. Przypadkiem była rozmowa u "mojego" mechanika - będąc przypadkowym słuchaczem na szczęście oby na zawsze nie zainteresowaną tematem, że koła dwumasowe zastępowane są w razie awarii zwyczajnym starym rozwiązaniem. Niestety, nie umiem powtórzyć szczegółów ale chodzi o to, że zastępowane jest to częścią "starego typu">
Szkoda że sobie tego nie zapisałam.

Mała, a co Ci w Zośce wymieniali?
Pewne nieprawidłowości w aucie znajomego właśnie z dwumasą pojawiły się po wymianie przegubu z półośką (sąsiaduje ze skrzynią)
zUla szczerze to nie pamiętam - musiałabym zerknąć na papierki. Skoro nie pamiętam to musiała to być jakaś drobnostka… Nie wiem czy mogli podmienić dwumasę, Zośka stała tam prawie cały dzień :x

mario677

#334 Post autor: mario677 »

Witam dzisiaj dopadł mnie problem ze sprzęgłem prawdopodobnie koło dwumasowe objawy to po odpaleniu stukanie i piszczenie a pózniej nie mogłem zmienić biegu podczas jazdy pytanie czy to dwumas i czy wymieniać tylko dwumas czy coś jeszcze proszę o pomoc ponieważ jestem za granicą i muszę zamówić części a nie wiem co pozdrawiam Mario.

JaX

#335 Post autor: JaX »

leszal pisze:
JaX pisze:Koledzy i koleżanki,
potrzebuję pomocy, bo nie wiem co robić z nowo wymienionym kompletem sprzęgła.
Zakupiłem taki oto zestaw:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/show_item.php?item=3569433614
po wymianie zaczęło się dziać coś dziwnego. Przy odpalaniu silnika słychać głośne uderzenie. takie jedno ŁUP. silnik pracuje dobrze, sprzęgło podczas jazdy sprawuje się ok, nic nie ćwierka, ani nie stuka. Podczas gaszenia też nie zauważyłem nic nienormalnego.
tylko (aż) to uderzenie podczas odpalania mnie martwi

nie wiem co robić, reklamować, czy nie reklamować. bo przecież nowe to powinno działać idealnie. Sprzedawca termin rozpatrzenia i realizacji reklamacji uzależnia od producenta.

czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i potrafi to zdiagnozować ?
problem wystąpił od razu po wymianie starego sprzęgła

(aha poduszki, mocowanie silnika wykluczone)
Kolego mam dla Ciebie złe wiadomości: przechodziłem ostatnio wymianę sprzęgła ( kompletne sprzęgło LUK + dwumasa LUK ze znaczkiem GM ).
Po wymianie miałem DOKŁADNIE identyczne objawy jak Ty: głośne ŁUP przy odpalaniu i delikatne dźwięki przy gaszeniu ...

Mechanicy ściągneli ponownie skrzynię i okazało się że dwumasa ma luzy odrobinę mniejsze od starej uszkodzonej którą wymieniałem !
Skontaktowałem się ze sprzedawcą i zamówiłem kolejną dwumasę: tym razem LUK bez oznaczeń GM.

Po złożeniu kompletu jest GIT - żadnych stuków przy odpalaniu i gaszeniu silnika.


Dwumasa LUK/GM wraz z fakturą za pierwszą wymianę poszła do reklamacji.
Siemanko,

LUK uznał, po prawie 2 miesiącach reklamację koła dwumasowego. Faktycznie średnica po zębach koła nowego była mniejsza niż w części oryginalnej. dostaję zwrot kasy i muszę kupić nowe koło. zastanawiam się nad zakupem koła Sachsa, bo co do LUKa już nie jestem pewien, a nie chciałbym kupić "za małego" koła.

dzięki za pomoc. :piwo:

leszal

#336 Post autor: leszal »

JaX pisze:
leszal pisze:
JaX pisze:Koledzy i koleżanki,
potrzebuję pomocy, bo nie wiem co robić z nowo wymienionym kompletem sprzęgła.
Zakupiłem taki oto zestaw:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/show_item.php?item=3569433614
po wymianie zaczęło się dziać coś dziwnego. Przy odpalaniu silnika słychać głośne uderzenie. takie jedno ŁUP. silnik pracuje dobrze, sprzęgło podczas jazdy sprawuje się ok, nic nie ćwierka, ani nie stuka. Podczas gaszenia też nie zauważyłem nic nienormalnego.
tylko (aż) to uderzenie podczas odpalania mnie martwi

nie wiem co robić, reklamować, czy nie reklamować. bo przecież nowe to powinno działać idealnie. Sprzedawca termin rozpatrzenia i realizacji reklamacji uzależnia od producenta.

czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i potrafi to zdiagnozować ?
problem wystąpił od razu po wymianie starego sprzęgła

(aha poduszki, mocowanie silnika wykluczone)
Kolego mam dla Ciebie złe wiadomości: przechodziłem ostatnio wymianę sprzęgła ( kompletne sprzęgło LUK + dwumasa LUK ze znaczkiem GM ).
Po wymianie miałem DOKŁADNIE identyczne objawy jak Ty: głośne ŁUP przy odpalaniu i delikatne dźwięki przy gaszeniu ...

Mechanicy ściągneli ponownie skrzynię i okazało się że dwumasa ma luzy odrobinę mniejsze od starej uszkodzonej którą wymieniałem !
Skontaktowałem się ze sprzedawcą i zamówiłem kolejną dwumasę: tym razem LUK bez oznaczeń GM.

Po złożeniu kompletu jest GIT - żadnych stuków przy odpalaniu i gaszeniu silnika.


Dwumasa LUK/GM wraz z fakturą za pierwszą wymianę poszła do reklamacji.
Siemanko,

LUK uznał, po prawie 2 miesiącach reklamację koła dwumasowego. Faktycznie średnica po zębach koła nowego była mniejsza niż w części oryginalnej. dostaję zwrot kasy i muszę kupić nowe koło. zastanawiam się nad zakupem koła Sachsa, bo co do LUKa już nie jestem pewien, a nie chciałbym kupić "za małego" koła.

dzięki za pomoc. :piwo:

Cześć,

mam ogromną prośbę: podeślij na maila leszal@interia.pl_USUN-TO_ dokumenty które dostałeś po reklamacji - sam czekam juz 1,5 miesiąca na decyzję LUK'a.

To że nowe koło było mniejsze stwierdził LUK czy Twój mechanik ?

Co z kosztami powtórnego zdjęcia skrzyni ? Czy oddali Ci kasę ?


Dzięki

matyr

#337 Post autor: matyr »

No to ja mam chyba ten sam kłopot. Dwumasa wymieniana była w kwietniu tego roku, mam na to dokumenty. Auto kupiłem miesiąc temu i też mam takie głuche "łup" przy odpalaniu. Poza tym sprzęgło działa dobrze, przy gaszeniu niczego nie słyszę. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz... dlaczego to "łup" słychać tylko przy odpalaniu całkiem zimnego silnika, w zasadzie tylko po nocy? W trakcie użytkowania auta w ciągu dnia, kiedy nie zdaży dobrze "zmarznąć" wszystko wydaje się być ok. Jakieś pomysły?

wierhaa

#338 Post autor: wierhaa »

darek_s pisze:Witam wymieniłem u siebie komplet sprzegła wszystkie elementy luka,mechanik poskładał odpowietrzył układ i teraz cos dziwnego dzieje sie z pedałem sprzegła.Jak sie wcisnie jednorazowo jest ok ale mam wrazenie ze pedał cofa sie odrobine za wolno i za ciezko sie go wciska,wcisne drugi raz trzeci i pojawia sie problem sprzeglo robi sie twarde,pedał wraca powoli.Wystarczy ze odczekam kilka sekund pedał robi sie ok i znow moge nacisnac max kilka razy raz po razie i znow ta sama historia.Co to może być wyglada jakby płyn z wysprzeglika cofał sie zbyt wolno,mechanik sugeruje najpierw wymienić koncowy gumowy przewod do wysprzeglika przy skrzyni,ewentualnie pompke sprzegła chociaz twierdzi że to może być problem z wysprzeglikiem,a wtedy to rwanie skrzyni po raz kolejny.Moze macie jakies pomysły czego sie czepic,dodam ze ostatnimi czasy pompka sprzegła czasami dziwnie odbijala.Miał ktoś moze podobne kłopoty z góry dzieki za informaacje.pozdr.

Dodano:

Dzisiaj okazalo sie ze cieknie olej z polaczenia silnik-sprzeglo na pewno z uszczelniacza ktory tez zostal wymieniony.Auto u mechanika wyciagają znowu skrzynie.Przejechalem parenascie kilometrow autem z nowym sprzeglem,wrazenia bardzo pozytywne zadnych bic stukow szarpniec,gładziutko biegi jakby delikatnie ciezej wchodza naajgorzej 2 ale bez zgrzytow.No i pedał sprzegla wciska sie jakby wolniej z delikatnym oporem i tak samo odbija.Czy mozliwe jest aby nowy wysprzeglik był uszkodzony? moze ta rurka doprowdzajaca do niego płyn ma mniejszą srednice wewnetrzną czy np przytkany otwor i stad te wolniejsze napompowanie i powrót płynu.Gosc ma to sprawdzic,kurnik tyle kasy i problemy.Moze ktos miał kontakt z wymiana i podpowie coś?pozdr.

Scaliłem do jednego i przeniosłem do odpowiedniego tematu - Bodek





Co Pa wtedy wymienił mam taki sam problem proszę o kontakt z nr tel najlepiej

ManiekW

#339 Post autor: ManiekW »

Witam kolegow mam pytanko dot. wlasnie kola dwumasowego a mianowi ie gdy kupowalem moja Zofie to koles powiedzial mi ze juz jest slyszalne kolo dwumasowe gdy samochod chodzi na wolnych obrotach wiec dal mi w cenie auta nowe kolo ale powiedzial ze nie jest konieczne zebym je juz wymienial bo na tym spracowNym sookojnie moge przejechac jeszcze kilkanasci tysiecy a jedynym problemem bedzie ze auto moze gorzej odpalac bo mi sie opilki ze sciernia dwumasy do rozrusznika dostaja wiec wysrarczy ze przeczyszcze rozrusznik. Stad moje pytanie gdyz jestem laikiem w tej kwestii czy aby koles mowil prawde. Szczerze ja roznicy w paleniu nie odczuwam bo nawet na mrozie pali dobrze wiec czy jest koniecznosc zebym juz teraz wymienil dwumas czy moge z tym poczekac? Dzieki za podpowiedzi i co zoprocz dwumasy wymienic?

Lechs

#340 Post autor: Lechs »

Witam
tez ma pewien problem ze sprzeglem, a moze i z 2masa. chcialem sie poradzic kolegow przed zajechanie do mechanika zeby mi jakiegos kitu nie wcisneli.
mianowicie:
przy wcisnietym pedale sprzegla, sluchac szum, bardzo wyraznie, mozna okreslic nawet jako swist. po puszczeniu pedalu sprzegla znika. wystepuje tylko na cieplym silniku ( sprzegle ). i tylko na wolnych obrotach - okolo 1000 obrotow/s swist znika.
na zimnym silnku ten problem nie wystepuje - za to wydaje sie jakby w polowie wciesniecia cos leciuto rzuca i odglosy ala dwumasa, ale przy pewlnym wcisieciu czy puszczeniu sprzegla nic takiego sie nie dzieje.
czy ktos mial podobne objawy? bardzo prosze o jakies sugestie

ManiekW

#341 Post autor: ManiekW »

Witam ponownie po przeczytaniu kilku innych tematow wiem juz ze rzeczywiscie kolo dwumasowe mam do wymiany bo po uruchomieniu zimnego silnika slychac stuki i jak radziliscie nacisnalem sprzeglo co zaowocowalo ustaniem tluczenia w silniku, wiec jak mniemam kolo do wymiany :> Ale sprawdze to jeszcze u mechanika dokladnie:) Dobrze ze dostalem kolo w zestawie z autkiem :lol: Ale sprzeglo bede musial dokupic bo szkoda dwa razy placic za robocizne;) Pozdro i do zobaczenia na trasie:)

Awatar użytkownika
AndyG
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 05 mar 2014, 09:51
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Auto: Opel Zafira C 1.4 Turbo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET
Gender:

#342 Post autor: AndyG »

Witam
Podczas oglądania przy kupnie nic takiego nie miało miejsca a teraz przy przyśpieszaniu, zwalnianiu i przy naciśnięciu pedału hamulca słychać delikatne "pukanie" i czuć drgnięcie kierownicy. Przy odpalaniu, na wolnych obrotach i przy gaszeniu nie zauważyłem żadnych dziwnych odgłosów. Podczs jazdy po nierównym asfalcie też nic nie słychać. Diagnoza w warsztacie - dwumasa ale czy na pewno? Dodam że wszystko to dzieje się podczas jazdy po mieście.
AndyG

GrzegorzLKR

#343 Post autor: GrzegorzLKR »

Ja też musiałem wymienić komplet za części zapłaciłem 2040 razem z wymianą 2500zł, podobno było oryginalne w mojej Zośce od nowości . Ja nim śmignołem około 40 tys km w niecałe 9 miesięcy, trochę żona zaczeła jeździć (dodam że dopiero bardzo początkująca bo ledwo prawko zrobione) i tak to wyskoczyły stuki na sprzegle.

ManiekW

#344 Post autor: ManiekW »

Witam ja wlasnie po wymianie kompletnego sprzegla z dwumasa jestem... Zabolalo, ale jak sie okasalo to nie koniec problemow bo po wymianie wystapil jeszcze problem z twardym pedalem sprzegla jakby gdzies zapowietrzone sie zrobilo czy cos... A wyglada to mniej wiecej tak ze za pierwszym razem oki ale przy kilkukrotnym wcisnieciu twardnieje i dopiero po chwili odpuszcza:/ Na chwile obecna stoi na warsztacie i diagnozuja co by to bylo... A moze ktos z Was mial podobny problem? Konsultowalem sprawe z miodzikiem i pisal ze na jego oko pompa do wymiany ale ma moze ktos jakies inne opcje dolegliwosci ktora spotkala moja Zosie:) Jak sie sprawa wyjasni to napisze co to bylo konkretnie;)

GrzegorzLKR

#345 Post autor: GrzegorzLKR »

Ja po wymianie miałęm takie mieciutkie że nie mogłem się przyzwyczajić do ruszania :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”